Vita hem del 5
Bea,
Här är det maken som är snorig och lite smågnällig !
Usch, vad jag är trött på förkylningar nu.
Hur går det med ert kök förresten? Vilken lucka har ni valt?
Bea,
Här är det maken som är snorig och lite smågnällig !
Usch, vad jag är trött på förkylningar nu.
Hur går det med ert kök förresten? Vilken lucka har ni valt?
Smultron,
Ja, det blev ett runt fönster. Håller tummarna för att det ska bli så bra som jag hoppas.
Inifrån köket kommer det att bli snyggt iaf och utifrån har det åtminstone godkänts av kommunen så det kan väl inte vara hur illa som helst !
Hoppas att kunna visa bilder utifrån på måndag. Där inne är det knappt påbörjat ännu.
Fönstret i sig är ett riktigt hantverk, gjort av en snickare i Osby. Älskar vackra saker och det här är verkligen välgjort.
*Känner mig lite knäpp som är så löjligt lycklig över ett fönster*
Gullfina,
Alltid lika mysigt att få titta in till dig.
Känner att jag bara måste köpa en lampkjol just nu
Smultron,
Du har rätt. Vilken tur att man kan bli så glad över vardagsgrejer. Vad tråkigt livet hade varit annars!
sunna,
jätte-grattis till er!
Knyttis,
Tack för tipset om spröjs.
Har velat fram och tillbaka ifall spröjs skulle passa på vårt hus. Älskar spröjs men är inte riktigt säker.
Men du har ju god smak så det tål att övervägas igen.
Usch, ibland känner jag att jag går miste om en massa ovärderliga råd när jag inte orkar läsa tillbaka tiotals sidor. Måste skärpa mig på den punkten inser jag.......
Men Julia har du missat att det är hallongrotte-förbud i just denna tråd?
Ja, vad säger ni?
Med eller utan spröjs?
Huset är från 1978 om det har någon avgörande betydelse.
www.familjeliv.se/krypin/karamellfabriken/gallery/phpiqqcds.jpg
Nu måste ni hjälpa mig innan jag börjar lipa!
Vi har planerat hela köket. Ritat om det otaliga ggr och äntligen hittat den lösning som känns bäst.
Igår när vi river bort överskåp och fläkt upptäcker vi att fläktkanalen går 10 cm mer åt höger än vi räknat med (den var helt inbyggd).
Nu måste vi alltså ändra på intredningen eller få ett fläktrör med en böj på och hur snyggt är det?
Tips och tröst mottages tacksamt