• Mori

Vita hem del 5

Små änglar, ca 7 cm stora

• Mori
    Anton2005 skrev 2007-10-23 14:25:03 följande:
    Helt underbart söta änglar!
    Tack Riktigt pillgöra, men skoj.
  • Mori
    Anton2005 skrev 2007-10-23 14:30:36 följande:
    Ja det förstår jag, de har ju tillochmed nagelack :)
    Hihi, så du såg det? Var inte säker på att det skulle synas, var rädd att det skulle så ut som sår eller något. Målar med pensel som är 3mm tjock
  • Mori

Vilket beröm! Man får tacka.  Nja tålamod har jag inte mycket i andra sammanhang, men sånt här kan jag greja med timme efter timme.

• Mori
    nublu skrev 2007-10-23 14:41:18 följande:
    Mori: Så fina änglar!Pust, nu håller jag på och trälar med den sista hissgardinen i storarummet. Vilket ¤%&¤#%&! jobb det är att sätta upp dem. Maken har gömt alla hammare så jag fick ta det näst bästa - yxan i pannrummet...
    Tack!
    Yxa, det låter som om man inte ska stå bakom dig när du sätter upp gardiner Visar du bild sen? Jag är jättesugen på hissgardnier till vardagsrummet, men jag kan inte hitta några i rätt storlek som inte kostar tusen kronor styck.
  • Mori

Lcroft: Tack!

Trollens mamma: hehe, jag har alltid en tanke från början om att göra det så enkelt som möjligt. Sen sitter jag iallafall där och pillar med detaljerna...

Smajla: Änglarna är gjorda av hudfärgad fimolera, kakformarna är inköpta på loppis, vingarna är av spetstyg och sen målar jag dem med hobbylack.

• Mori
    Mufflon skrev 2007-10-23 15:04:55 följande:
    Mori, Mori, va duktig du är.. Vilket tålamod...
    Tackar! Ibland har jag det, ibland inte
  • Mori

Smultron och glass: Tack snälla!

Bea: Ja de är till swappen

• Mori

Juliah: Men det är det som är så skumt med mig Blir tokig på att sy eller virka när det tar för lång tid, men hålla på å pillmåla på sådana grejer kan jag göra hur länge som helst.
    Jag har gjort askar i papp som blir ganska stadiga och så ligger de invirade i bubbelplast inuti. Det borde hålla. Jag har skakat kartongen för glatta livet och inget händer. Kan ju be värdinnan också att lägga askarna lite i mitten i paketet sen.

Gemelli: Jag tycker lampa är jättefin i sig, men jag hade också bytt ut  motivet inuti

• Mori

Färdig med änglarna till Swapen... *pustar ut*

Svar på tråden Vita hem del 5