• Mamma1973

Är det fler än jag som förlorat sitt syskon?

Jag känner mig så ensam i min sorg, för 2 år sedan dog min lillasyster hastigt. Hon blev bara 27 år gammal. Jag glömmer aldrig samtalen jag fick av mamma när jag på jobbet, och hon bara så något att hon finns inte mera.
    När vi satt på hennes begravning kunde jag fortfarande inte förstå att det var min vackra syster som låg i den vita kistan.
    Alla sa åt mig att det kommer kännas bättre med tiden, men för mig blir saknaden bara värre och värre. Jag saknar henne så otroligt mycket. Hon hann aldrig få träffa min sambo och vår dotter.
    Skulle gärna vilja prata med andra som varit med om samma som mig. Nu pratar knappt någon om det som har hänt, precis som om min syster är glömd.

• Svar på tråden Är det fler än jag som förlorat sitt syskon?
  • gambler07

mamma 33 år

det är nu 10 år sedan han dog, men jag tänker ofta på honom.
    Han var min halvbror och jag blir fortfarande arg då jag och hans pappa inte fick komma på hans begravning och ta ett sista farväl. Jag fick ett opersonligt brev från hans knäppa mamma om att han gått bort.
    Grrr vad arg jag blev! Det kom som ett slag i ansiktet.

Jag förlorade själv min son Wiktor förra året och jag hoppas lillebror vakar över honom och tar hand om honom.

* med en ängel i mitt hjärta *
  • TheSunset

Jag förlorade min lillasyster när hon va 1½ år... detta hände för 5 år sen.
    Vi vet inte varför...hon bara somnade in i pappas armar och vaknade aldrig mer..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • lillamy68

Jag har förlorat min storasyster i den hemska sjukdomen MS!
    Hon blev 46 år och nu är det sju år sen hon dog. Tänker ofta på henne och det värsta var att stå hjälplös vid sidan om och inget kunna göra när sjukdomen bröt ner henne totalt.

• Lilla Hanna

Jag förlorade min lillasyster när hon var 2½. En man som körde rattfull körde på henne och min pappa när de var ute o körde mitt i natten...

• SannaStina
    TheSunset skrev 2007-07-21 18:02:49 följande:
    Jag förlorade min lillasyster när hon va 1½ år... detta hände för 5 år sen. Vi vet inte varför...hon bara somnade in i pappas armar och vaknade aldrig mer..

Vad hemskt! Hon var inte sjuk alls utan bara sov i sin pappars armar och dog?!

lillamy68 skrev 2007-07-21 18:47:10 följande:
    Jag har förlorat min storasyster i den hemska sjukdomen MS! Hon blev 46 år och nu är det sju år sen hon dog. Tänker ofta på henne och det värsta var att stå hjälplös vid sidan om och inget kunna göra när sjukdomen bröt ner henne totalt.
    MS är en otäck sjukdom. Får hoppas de snart hittar ett botemedel även om inte det fanns för din syster. Har du oro också att få det själv? Vet ej hur stor risk man har om en nära släkting har sjukdomen.
    Lilla Hanna skrev 2007-07-21 18:50:41 följande:
    Jag förlorade min lillasyster när hon var 2½. En man som körde rattfull körde på henne och min pappa när de var ute o körde mitt i natten...
    Sådan död är såååå onödig! Det är otäckt att så många kör berusade!
    Jag hoppas de fick tag i fylleristen!
  • Lilla Hanna

De fick tag i honom men han fick inte långt straff

• SannaStina
    Lilla Hanna skrev 2007-07-21 19:41:09 följande:
    De fick tag i honom men han fick inte långt straff
    Nej det räknade jag inte med efter vad jag läst om andra sådana fall! Man får hoppas att personen ifråga har vett att ångra sitt beteende och mår dåligt av det i alla fall - kanske tom slutade kröka!
  • Mamma1973

gambler07: Att förlora sitt barn måste vara det värsta man kan vara med om..vågar inte ens tänka tanken på om min tjej försvann från oss. Hur gammal blev din son? var han sjuk? *kramar om* Vad dåligt av din brors mamma o meddela er detta dödsfall på detta viset. Förstår om du är ledsen och arg på henne. Det är säkert din bror också.

The sunset: Vad hemskt och förlora sin lillasyster på detta viset. Hon var ju bara barnet. Hur mår du idag?

Lilla Hanna: Hoppas fylleristen verkligen har ånger även om ni inte får tillbaka din lillasyster. Så hemskt. Finns inga ord för när sånt händer som inte får hända.

LillaMy68: Ms är en fruktansvärd sjukdom, kan tänka mig att du kände dig hjälplös och inte kunde göra något för henne. Vet när pappa blev döende i cancer. Han ville verkligen inte dö, och man stod hos honom och inget kunde göra.Jag är glad över att jag hann säga hejdå till honom, nu hoppas jag han och min lillasyster gör varandra sällskap där dom är nu.

SannaStina: vet du hur man gör för att kopiera texten som förgående har skrivit?Känns skönt och veta att det kommer kännas bättre ju längre tid det går att kunna gå vidare i sin sorg. För mig känns det som om jag inte kommer någonstans med min sorg. Saknar min lillasyster så det gör så ont hela tiden.

Är det någon som gått på något medium och fått kontakt med era syskon?

• SannaStina
    Mamma1973 skrev 2007-07-21 20:49:49 följande:
    SannaStina: vet du hur man gör för att kopiera texten som förgående har skrivit?
    Vet ej om det är skillnad på VIP-medlem eller ej men om du kikar på ett inläggs högra, översta hörn skall där finnas 2 cirkelformade figurer. Den ena är en mun för de som vill anmäla inlägget och den andra har följande tecken i sig '' följt av ett upp och nedvänt V. Klicka på det och du får citatet i din svarsruta. Den text du inte vill ha med är bara att markera och deleta.
  • SannaStina

Förresten kanske det inte är ett upp och nedvänt V utan ett A så det i ikonen står: ''A
    Är lite otydligt pga att det är så smått

Svar på tråden Är det fler än jag som förlorat sitt syskon?