• Dickman

Vilken bantningsmetod är effektivast?

Ja nu är det semester igen och man äter alldeles fel och alldeles för mycket. Snart dags för att skärpa till sig. Har tidigare testat viktväktarna, funkar men jag är urless på att räkna. Vill ha något enkelt och effektivt! Å snabbt får det gärna gå såklart!

Har någon en bra metod?

• Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?
  • THR1972

tallriksmodellen, motion och vätska?

• Tessidess

Ingen bantningsmetod är effektiv!

Jag tror på långsiktig förändring av sin livsstil... Anna Skippers dieter och detox förslag etc är fantastiska.

Ännu bättre till och med är Sanna Edin... har en hemsida.

• mumlan1

Kan varmt rekommendera GI-metoden. Hoppa över socker och vetemjöl, skär ner på kolhydraterna...Frossa i fetaost, avokado, smarriga såser, goda matiga sallader och mycke proteiner

• Linda1976

Att i gund och botten förändra sina vanor - till ett sätt som man man hålla.

Själv gick jag ner 45 kilo med Cambrigde, men det är ju vad man gör efter kuren som är det viktiga. Man kan ju inte återgå till gamla (o-)vanor, för då går man ju upp igen. Men för mig var pulver räddningen.

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • hallon2

Det man tuggar i sig får man "banta bort" - tids nog!

• Tessidess

Stenåldersdieten är fantastiskt men jag ser det inte som en bantningsmetod. Indirekt är det såklart det... (GI kan man väl säga)

Byt ut:
    vetemjöl till dinkelmjöl, finns fullkorn också.
    Pasta till dinkelpasta
    Mjölk till soya mjölk
    ost till getost
    hårtbröd-ryvita (råg- jättegott)

• Dickman

Har hört att Cambridge ska va effektiv. Någon som kört den? Visst handlar det om att lägga om matvanor men jag vill gärna skynda på lite så man kan trivas lite bättre..

• Dickman

Linda1976 där dök du upp medan jag ställde frågan! Åt du bara soppa eller bytte du ut mål? Hur mycket gick du ner i veckan? Vet inte om jag pallar att inte få tugga..

• Linda1976
    Dickman skrev 2007-07-14 22:37:52 följande:
    Har hört att Cambridge ska va effektiv. Någon som kört den? Visst handlar det om att lägga om matvanor men jag vill gärna skynda på lite så man kan trivas lite bättre..
    Se mitt svar ovan.
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Dickman

Någon mer? Läste om GI men fattar inte riktigt om man går ner eller hur mycket man kan gå ner i jämförelse med viktväktarna tex.

Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?