• Linda1976

Vilken bantningsmetod är effektivast?

Att i gund och botten förändra sina vanor - till ett sätt som man man hålla.

Själv gick jag ner 45 kilo med Cambrigde, men det är ju vad man gör efter kuren som är det viktiga. Man kan ju inte återgå till gamla (o-)vanor, för då går man ju upp igen. Men för mig var pulver räddningen.

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Linda1976
    Dickman skrev 2007-07-14 22:37:52 följande:
    Har hört att Cambridge ska va effektiv. Någon som kört den? Visst handlar det om att lägga om matvanor men jag vill gärna skynda på lite så man kan trivas lite bättre..
    Se mitt svar ovan.
  • Linda1976
    Dickman skrev 2007-07-14 22:39:42 följande:
    Linda1976 där dök du upp medan jag ställde frågan! Åt du bara soppa eller bytte du ut mål? Hur mycket gick du ner i veckan? Vet inte om jag pallar att inte få tugga..
    Jag åt bara CK+ vätska. Minns inte exakt, men första veckan rasade jag 5 kilo. CKade i 2-3 v och åt sen några dagar, och sen pulver igen.

Det är faktiskt inte så jobbigt som det låter, man vänjer sig.
  • Linda1976

Ja, inga problem - jag har ett jobb där jag står upp 80% av tiden. och springer i trappor! Men man MÅSTE dricka minst 3 liter varje dag, det tror jag många fuskar med.

• Linda1976

Sen är det ju så att CK inte passar 100% av befolkningen, men så är det ju med allt!

• Linda1976
    Miss Cee skrev 2007-07-14 23:21:16 följande:
    Det finns två saker som fungerar om du inte vill gå upp allt igen:Viktklubben på Aftonbladet ellerViktväktarnaDet gäller att hålla på tills din hjärna börjat tänka annorlunda. Slutar man för tidigt så går man tillbaka till gamla vanor och går upp igen. det är meningslöst att köra snabba hårda kurer och må piss under tiden och sedan gå upp igen..
    Jag har gått ner 45 kilo med CK, ändrat vanor därefter och inte gått upp! Så det finns annat som OCKSÅ funkar,
  • Linda1976
    idiblon skrev 2007-07-15 09:59:53 följande:
    Det är ju VANSINNE att folk skriver "den bästa" eller "enbart fungerande" om den metod de som fungerat för dem! Hur är det om den metoden inte fungerar för alla, ska den som provar och misslyckas ge upp då eller?För MIG fungerar varken VV eller tallriksmodell, då jag inte klarar av sockerfallet efter intag av snabba kolhydrater. För MIG fungerar endast GI-inspirerad mat eller "kurer" med pulver eller bars.Visst, ge alternativ, men kom inte och påstå att en enda metod är "den enda".
    Precis!! Klok som vanligt!
Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?