• Dickman

Vilken bantningsmetod är effektivast?

Ja nu är det semester igen och man äter alldeles fel och alldeles för mycket. Snart dags för att skärpa till sig. Har tidigare testat viktväktarna, funkar men jag är urless på att räkna. Vill ha något enkelt och effektivt! Å snabbt får det gärna gå såklart!

Har någon en bra metod?

• Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?
  • Dickman

Har hört att Cambridge ska va effektiv. Någon som kört den? Visst handlar det om att lägga om matvanor men jag vill gärna skynda på lite så man kan trivas lite bättre..

• Dickman

Linda1976 där dök du upp medan jag ställde frågan! Åt du bara soppa eller bytte du ut mål? Hur mycket gick du ner i veckan? Vet inte om jag pallar att inte få tugga..

• Dickman

Någon mer? Läste om GI men fattar inte riktigt om man går ner eller hur mycket man kan gå ner i jämförelse med viktväktarna tex.

• Dickman

Tack Linda! jag måste fråga, har grannar som gjort denna metod och som svimmat osv, är det normalt? Pallar man att jobba som vanligt osv?

• Dickman

Lamilla; Effendrin??? Vad är det?

Bimbins pappa; Det där med morgonpromenader låter ju mysigt men hemskt svårt att få in då man har två små barn att få i väg till dagis tycker jag.

Vagabond77; Reductil vad är det? Här lär man sig mycket:)

• Dickman

Kollade runt lite och vad jag fattar är det receptbelaggda läkemedel de där va? Som man bara får om man är riktigt mycket överviktig va?

• Dickman

Verkar farliga grejer det där. Nä inge farligheter för mig som är tvåbarnsmorsa...

• Dickman

Tycker mig minnas ett Dr Phil program för en tid sedan som tog upp det där Efedrin (Eller hu det nu stavas..)..

• Dickman

yatsy, tror inte det är någon fara. Har gått upp 26 kilo med båda mina ungar så jag körde viktväktarna med extra points för amningen medan jag ammade. Man går ner superenkelt medan man ammar å mjölken räckte bra ändå. Å man får äta massor! Det där med att mjölken inte räcker är ju ofta en skräck för oss mammor, men jag tror faktiskt inte att den minskar av varesig promenader eller "lightbantning" som viktväktarna. Man ska nog svälta sig rejält då i så fall. Förresten hade jag en väninnna som aldrig hann äta och blev hur smal som hellst och hon hade hur mycket mjölk som hellst ändå.

Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?