hotten skrev 2007-06-14 22:11:56 följande:
fru indo... nog finns det hemförsäkringar med reseförsäkring (tex res pluss, tur å retur mfl dvs folksam, trygghansa osv) därman inte heller har någon självrisk och får en ny resa för hela familjen om en är sjuk mer än halva resan.. som oxå täcker allt de där du skriver om nått händer med bilen, bostaden osv..dessutom kostar dessa tillägg i hemförsäkringen bara ca 350,- år å gäller för hela familjer hur många resor som hellst ink avsbeställningskydd! räkna på det...så jag säger tvärt emot dig, helt klart! många tror resebolagens extra försäkringar är så bra.. bah...Resebolagens extra försäkringar finns enbart andledning att teckna om resan är mycket dyr per dag sett, då man i dessa lättare får tillbaka per dag (utan att halva resan blir förstörd) men dessa är väldigt krongliga att göra med å de tänjer verkligen på gränserna och skriver å svarar på frågor väldigt difust tills det gäller...Detta har vi själv upplevt och detta har vi många gånger fått bekräftat av tolkar mfl på olika sjukhus i världen.å ja vi reser flera gånger per år och har fler än en gång fått ny resa för hela familjen (resans pris minus ev avbeställningspris ev försäkrings priser)Jag ids inte ens gå in på detta utan den som tror sig veta får tro vad denne vill, jag vet å det räcker för mig!
Jag har inte sagt något annat heller.
Vad är det att hetsa upp sig över?
Jag sa bara att folk vet otroligt lite om vad som faktiskt ingår i deras hemförsäkring.
Det beror ju på vad man har för försäkringsbolag hemma som sagt och det är ju upp till var och en att kolla upp det. Har man INTE en bra försäkring så är det bra att teckna den hos resebolaget. Något annat har jag aldrig sagt.