• LillaÄrtan

Sjuk på utlandsresan, fick DU tillbaka pengar på försäkringen?

Nyss hemkommna efter en vecka i Turkiet med sambon & dottern på 18 månader.
    Olyckligtvis blev dottern magsjuk, hamnade en kort sväng på sjukhus, febrig osv. och det bara efter 3 dagar där nere. Så hela semestern spenderade vi inne på vårt hotellrum.
    Jag & sambon blev också sjuka men har dock inga läkarintyg på detta så för oss kan vi ju inget begära.

Haft kontakt med Folksam idag (reseskydd via hemförsäkring) och dem säger att vi ska få tillbaka en summa för mig som vårdat dottern & för dottern själv. (men hon kostade ju bara 300:- ändå..)

Någon som har en aning om vad det är för slags summa man får tillbaka?
    Handlar det om en tusenlapp eller kan man ha tur & få mer tillbaka?
    Känns så trist iom att resan var snordyr..

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • Svar på tråden Sjuk på utlandsresan, fick DU tillbaka pengar på försäkringen?
  • LillaÄrtan

Nejnej. Hon legade inte ens inne en hel dag.
    Men kan få tillbaka pengar för att man förlorat "semestern".
    bar aman har läkarintyg på att man varit sjuk så ska man kunna få tillbaka en summa för de dagar man vart tvungen att tyo sitta inn epå hotellrummet......

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • Elinore

ja..vi var i indien i 3 veckor.. jag blev riktigt sjuk och det fick komma läkare till vårat hotell..maken var oxå sjuk..men, han behövde inte ta sprutor osv.. i vilket fall..vi fick tillbaka mkt pengar från den resan.. 1/3 av resans pris tror jag att det var...just för att på läkarintyget hade dom skrivit att en vecka var förstörd....

• LillaÄrtan

tack för era svar alla.... jag puffar lite till...

• Bonanza

Vi var utomlands med Apollo och åkte på lördagen. På tisdagen får jag missfall och åker in till sjukhuset. Vi fick tillbaka pengar för hela resan, eftersom allt blev förstört. Dels för att vi mådde dåligt psykiskt, dels för att jag inte fick gå längre sträckor eller bada, vilket liksom var resans syfte. Vi fick även ersatt alla sjukhuskostnader, och fick byta hotell eftersom det vi hade låg för långt från centrum.

• Fru Indosaurie
    Bonanza skrev 2007-06-14 21:35:25 följande:
    Vi var utomlands med Apollo och åkte på lördagen. På tisdagen får jag missfall och åker in till sjukhuset. Vi fick tillbaka pengar för hela resan, eftersom allt blev förstört. Dels för att vi mådde dåligt psykiskt, dels för att jag inte fick gå längre sträckor eller bada, vilket liksom var resans syfte. Vi fick även ersatt alla sjukhuskostnader, och fick byta hotell eftersom det vi hade låg för långt från centrum.
    Beklagar erat missfall

hade ni reseförsäkring? eller genom hemförsäkringen? vilket bolag isf?
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • yttik

Var i Bulgarien för ett par år sedan och blev väldans magsjuk...Fick sprutor o tabletter...Jag fick halva resan tillbaka.

• LillaÄrtan
    Bonanza skrev 2007-06-14 21:35:25 följande:
    Beklagar också missfallet. Fy så hemskt

Undrar detsamma som Fru Indosaurie...

Mycket som susar i huvvet just nu.
    Jag & sambon vet att VI inte kan få ut något pga den magsjukan VI fick.
    Men vi kom tisdagkväll. Hela natten mot lördagen kräktes dottern och var sedan sjuk resten av resan... Vi fick ondag, torsdag & fredag tillsammans sedan var det sjukhus & hotellrummet som gällde......
  • Bonanza

Det var reseförsäkringen, extra via Apollo. Men hemförsäkringen (via trygghansa) hade också räckt, men då hade vi behövt betala självrisk. De erbjöd sig dock frivilligt att betala, skickade brev om det och allt (hade fått reda på det via SOS international eller vad det heter). Men vi fick pengar från Apollo istället.

• Majgo

Kollade på pappren precis, vi fick tillbaka 944kr. Skam! Det bästa av allt var att när vi kom tillbaka till flygplatsen hade vi haft inbrott i vår bil oxå...

• LillaÄrtan

Grejjen är väl att varken jag eller sambon får något för OSS utan enbart för dottern + en av oss då för att vi vårdat henne under sjukdomstiden.
    Och själva grejjen är väl att dottern BARA kostade 300:- men JAG som vårdade henne kostade 7000:-

Svar på tråden Sjuk på utlandsresan, fick DU tillbaka pengar på försäkringen?