• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • piffan

Men varför ska det tjabbas..det finns regler att följa på detta forum som är till för att följas..fattar inte att det ska va så svårt..
    jag tillhör dom som anmäler om jag ser nått som inte ska va..o det tänker jag inte skämmas för ett dugg...

• Du är för liten

Okej men vad handlar det om att det inte skrivs under med namn? Är det för att slippa påhopp utöver det eller?
    Det känns ju som att man inte får diskutera saker öht så fort det gäller moderatorerna, och det är klart att det absolut inte får bli några jag hatar den och den trådar men det känns ju som ett stalinsamhälle här så fort man är missnöjd med något och så får man inte ventilera detta alls...
    Och då kan patrik ta hand om det, men jag håller inte riktigt med då jag själv erfarar att det tar hur lång tid som helst att få svar på mail, som du redan vet roisin så har det gått över en månad och jag har inte fått ett svar som ens säger att det är läst..

• Roisin Dubh

Du är för liten,

Ja anledningen bygger på erfarenhet. Det tar helt enkelt alltför mycket onödig extratid för oss moderatorer att behöva ta långa diskussioner med medlemmar som av den ena eller andra anledningen inte accpeterar våra beslut eller reglerna. Även om det stora flertalet är trevliga mot oss och snällt villiga att lyssna på de förklaringar vi ger så kan man inte bortse från dessa fåtal medlemmar som gör vår uppgift här ruskigt surt.

Jag har endast de senaste dagarna blivit kallad för "hök", "piraya", "struts", "maktfullkomlig", "frigid", "polis" och annat kul för att jag gör mitt bästa för detta forum. Detta utan att ens ha haft någon personlig kontakt med dessa medlemmar. Förut när jag var ensam moderator och tog mig tid att ha den kontakten vid anmälningar så var det än värre.

Om vi moderatorer över huvud taget ska orka med den otacksamma uppgift vi har här så måste vi tillåta oss att skapa en viss distans. När vi tar iru med rapporter så agerar vi under namnet moderator. Exakt vilket nick som däljer sig bakom moderator ska inte ha någon betydelse då vi ska följa samma riktlinjer som satts upp av redaktionen. Om redaktionen anser att en moderator inte håller sig till dessa riktlinjer eller på något sätt missbrukar sin moderatorroll så tas rollen ifrån denna. Vi fungerar ju endast som redaktionens förlängda arm. Med redaktionens förtroende.

Det är därför mest naturligt att kontakta redaktionen om man har frågor eller är missnöjd med ett ärende.

/Moderator

• Roisin Dubh

Far2three,

Jag ser inte heller att strutsar är särskilt ondsinta eller ens ogillade djur men för den sakens skull vill jag inte bli kallad saker jag inte är.

Jag är Hanna alias Roisin Dubh, moderator på familjeliv. Inget annat.

Eftersom vi är kontrollerade uppifrån och vi inte kan ta ett steg utan att redaktionen ser detta så finns ingen som helst anledning att medlemmarna ska känna sig oroliga för att inte just de ser vilka vi är. Det finns alltså varken relevans eller grund i att jämföra oss med polismyndigheten.

/Moderator

• Roisin Dubh

Vad är det i mitt inlägg ovan du inte förstår, Far2three?

Detta är inte polismyndigheten, detta är familjeliv!

Vi pratar helt enkelt inte poliser här, det handlar om moderatorer. Vill du diskutera polisen och deras uppgifter så rekommenderar jag dig att söka upp ett forum för det ändamålet.

• My 2

Finns det ingen som har en fråga av mindre provokativ karaktär?

• Roisin Dubh

Eller åtminstone av relevant karaktär!

• Björkeli

Nu kom jag på det!!

Om jag skriver ett inlägg som någon anmäler, o som ni anser inte bryter mot en regel, men ändå är snudd på så att säga.

Skickar ni då ett mess till mig där ni ber mig tänka på nivå i min debatt eller blir det inget utav det?

Frågan uppkommer då jag sett när ni skrivit i trådar att "ingen har gjort något regelbrott men tänk på att hålla det på en bättre nivå"...

Mest nyfis faktiskt...

Tack tack // Veronica

• My 2

Om ditt inlägg blir anmält och vi nekar får du aldrig reda på det. Ibland kan vi dock gå in i tråden och "dämpa" lite men det sker oftast när det kommer olika anmälningar i samma tråd...

Svar på tråden Moderatortråden