Ni som gett en andra chans...
hoppas, du skriver att du väntar på honom att välja. Men vad vill du? Jag tycker att det är viktigt att komma fram till ett gemensamt beslut. När vi var där så ville jag inte att de två ska ha kontakt med varandra medan vi funderar på ett beslut. Hon fick vänta passivt. Det var inte någon fråga om hur hon vill ha det. Det var ju klart att hon ville ha honom. Men han skulle fundera med mig. Inte själv (på ett annat ställe) och inte med henne. Det gjorde de ändå förut. Så vi pratade under en hel vecka; pratade med varandra dagligen, funderat, resonerat, osv. Vi hade tom sex med varandra på mitt initiativ: dels för att jag ville ha honom, dels för att jag ville se om jag kan ha sex med honom efter allt han har gjort mot mig. Efter 2 veckor kom vi fram till att vi fortsätter tillsammans. Då ringde han henne för att berätta att det är slut mellan dem och de inte ska ha mer kontakt med varandra. Nu har det gått 3 månader och det är lättare. Men absolut inte lätt. I fredags frågade jag min man om han saknar henne och om han älskar henne fortfarande. Han har svarat att han inte saknar henne och inte älskar henne, men har positiva känslor för henne. Även det gör ont. Men jag förstår honom och är glad att han har svarat mig ärligt. De träffas inte någon mer och de känslorna svalnar efter en tid.
Det är en bra idé att prata med varandra via msn eller skriva mejl. Vem ska man skriva till, Frun?