Förstörd, jag är ledsen för din skull, för att det är svårt för dig att lita på killar. Men inte alla killar är otrogna! Och det vet du säkert också. Ge en chans för din nye så han kan bevisa det för dig.
På ett sätt håller jag med dig. Inte alla kan förlåta otrohet. Efter min mans otrohet har jag lärt mig en massa om honom, om livet men även om mig själv. Framförallt det att jag kan älska honom trots otroheten och att jag är redo för att förlåta. Men det finns ingen garanti att jag lyckas med det. Nu är det bra, men oron finns hela tiden inom mig. Jag har gett mig tid. Men jag kanske ska inse efter ett år att jag inte kan leva tillsammans med honom med tanke på hans otrohet. Men jag måste chansa ändå. För min, mitt barns och hans skull.
Å andra sidan tycker jag att i ett förhållande där det inte finns barn är det kanske bättre att ge varandra en chans att få leva ett nytt liv utan varandra. Det betyder inte att de som har barn ska vara tillsammans för barnens skull. Men barnet fick mig att inte handla hastigt och fly pga av sviken och smärtan utan att tänka efter.