• Fru hopplös

Flera missfall o nu händer inget alls...

Hej! Såg att den gamla tråden stängts, så jag startar en ny!

Denna tråd är för oss som haft ett antal missfall och håller på med utredningar eller behandlingar eller bara väntar otåligt på att bli gravida igen. Alla som känner igen sig eller har liknande erfarenheter får jättegärna dela med sig av tips, tankar, uppmuntrande ord och allmän frustration

Här är den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m17220340.html

• Svar på tråden Flera missfall o nu händer inget alls...
  • jamis

Tack Jesse Jag mår bättre nu. Oron kommer ibland men det är ju inget jag kan göra så tills motsatsen är bevisad så är jag gravid!

Det måste ha varit ett tufft beslut att ta att inte göra FET nu, men säkert bra att ta sommaren för att koppla av och njuta av värmen och varandra. Kram!

Hur går det för Fru H?

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Fru hopplös

Hej tjejer!

Flåt att jag varit tyst ett tag men det har varit enormt pressat på jobbet, och är det fortfarande till viss del. Men nu har jag jobbat över hela helgen o känner mig helt slut... Så jag tar en liten hela FL-paus nu lagomt till "eftermiddagsfikat"

Jesse, jag kan inte beskriva hur glad jag är för din skull!! Det är så himla roligt att du lyckats! Håller alla mina tummar o tår att det ska gå bra för dig. Lova att hålla oss uppdaterade här, o inte överge oss även om du flyttar till andra trådar

Jam, vad klokt beslut! Säger som Jesse, tufft! Men jag tycker det är helt rätt Njut av sommaren och varandra Har ni en tid inbokad till hösten eller?

Videkisse, hur går det för dig?

Själv är jag numera "färdigutredd" (äntligen!) och kommer nog att fortsätta med Trombyl (har inte fått några andra besked så jag äter dem fortfarande). Har fått tid och ska till min klinik för första IVF-besöket om ca 2 veckor *spännande* Kommer dock att få vänta med själva IVF-en till augusti. Dels pga deras semesterrutiner antar jag. Men nu känns det iallafall att det rör på sig o det är mkt välkommet! Det är ju ganska exakt ett år sedan vi sökte hjälp, och före det har vi ju försökt några år. Så att vänta till augusti känns helt överkomligt i sammanhanget Så jag ska också bara njuta av sommaren o ta nya tag till hösten, känns helt ok (i sammanhanget)

Kramar från mig/H

• Vide

Hallå tjejer!

Och stort stort grattis Jam! Så underbart att det lyckades Håller verkligen tummarna för att allt ser bra ut på VUL:et.

Fru H - skönt att du äntligen är klar med utredningarna och så suveränt att du får komma igång med ivf snart! Då har du något att se fram emot även när semestern är slut

Här är senaste nytt från mig: Min mens dök aldrig upp som väntat för drygt två veckor sedan. Jag insåg så småningom att det nog var läge att testa och... jo, jag fick ett + Men med tanke på allt som varit har jag inte kunnat njuta ett dugg. Jag har dessutom haft lite bruna flytningar och då har luften gått ur mig totalt och jag har varit helt säker på att nu börjar det... nästa mf... Så jag har klättrat på väggarna och nojjat och sprungit på toa och varit uppgiven och inte kunnat sova. Det är grymt vad psykiskt det sitter.

Men idag har vi äntligen varit på VUL och peppar, peppar, det såg bra ut. Allt var normalt och fostret var 6+5, vilket stämmer ganska bra med min egenhändigt beräknade ÄL. Det känns fantastiskt men det känns tyvärr inte som man kan slappna av i alla fall. Vi har ett nytt VUL bokat om två veckor, jag hoppas verkligen att allt ser lika bra ut då. Då kanske, kanske man kan slappna av lite...

Det känns lite overkligt med tanke på att vi egentligen skulle träffa fertilitetsläkaren imorgon men den tiden fick vi boka av. Fast vi väntade in i det sista med att boka av den...

Så jag har faktiskt försökt hålla mig från FL ett tag för att försöka att inte bli påmind om allt som kan hända (det har väl funkat sådär...). Men det är klart att jag är superglad över att lyckas bli gravid igen trots allt, bara det känns som ett under

Kramar Videkisse

• jamis

Videkisse: Åh! Fantastiskt va härligt!! GRATTIS! vad glad jag blir! Förstår att det måste vara underbart att se hjärtat, men svårt att tro ändå kan jag tänka mig. Jag ska på VUL nästa vecka och då är jag i 7+0. Känns som en bra tid för då borde det synas ett hjärta! Kram och Grattis igen !

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Fru hopplös

Nämen nu jäklar!! Nu har det vänt *JIPPIEEEEEEEE* Oj va roligt Videkisse!!!!!! Wow, nu har vi två trådbebisar på gång!! Jisses, här har inget hänt o inget hänt åsså helt plötsligt två trådbebisar på gång! *GLAAAAD*

Jesse, hur är det med dig? Vi får följas åt till hösten, eller hur?

Kramar/H

• Jesse

Grattis Videkisse

Hoppas allt är bra med er andra Själv njuter jag av solen och värmen, mina vänner, min man och rött vin

Slipper p-piller nästa gång. Så skönt Svällde upp som en balong av dom och var illamående varje morgon  Ska börja med nässpray på dag 21 nästnästa mens (slutet på juli). Sen är vi igång igen. Känns så skönt att allt är planerat och att jag bara kan slappna av och njuta av sommaren.

Ha en skön vecka!

Kramar
    Jesse

Never fear shadows, for shadows only mean there is a light shining somewhere near by..
  • Jesse

Börjar spraya i augusti *kände mig lite svammlig som vanligt*

Never fear shadows, for shadows only mean there is a light shining somewhere near by..
  • Fru hopplös

Hej tjejer,

Hoppas allt är bra med er

Jam o Videkisse - hur mår ni? Har ni flyttat till andra trådar o glömt bort oss

Härligt att höra att du njuter av sommaren Jesse, det ska jag också göra

Jag ska på info/planeringsträff imorgon och får då veta när det blir dags för mig. Skulle nog tro att det blir i augusti för mig med, återkommer då jag vet mer.

Kramar/H

• Jesse

Fru H - Åh vad kul! Vi får bli synkisar i augusti/september Vår infoträff var sådär, fick inte veta något jag inte redan visste. Och eftersom vi gick privat kostade den 1.000 kr

• Jesse

Vi gick flera par samtidigt, ni kanske ska gå själva?

Svar på tråden Flera missfall o nu händer inget alls...