• Fru hopplös

Flera missfall o nu händer inget alls...

Hej! Såg att den gamla tråden stängts, så jag startar en ny!

Denna tråd är för oss som haft ett antal missfall och håller på med utredningar eller behandlingar eller bara väntar otåligt på att bli gravida igen. Alla som känner igen sig eller har liknande erfarenheter får jättegärna dela med sig av tips, tankar, uppmuntrande ord och allmän frustration

Här är den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m17220340.html

• Svar på tråden Flera missfall o nu händer inget alls...
  • Fru hopplös

Hej igen,
    Nu har vi varit på träffen med läkaren + barnmorska som gick igenom det praktiska. Vi var själva på båda träffarna och eftersom vi går via landstinget så kostade det bara 300 kr/pers enligt informationsbladet/kallelsen - men det var ingen som tog betalt trots att vi frågade?!?! Men det kanske inte kostar något alls när man går via landstinget?!

Tyckte det var rätt bra info. Fick provsticka i magen också, det var bra. Hade nog våndats en hel del innan annars *sjåpig* nu vet man att det inte alls var "farligt" - en stor fördel med hull på magen (För en gångs skull!)

Har spraystart 19/7 - hur var det för dig Jesse, visste du nåt datum eller bestäms det senare?

Videkisse o Jam? Hur går det för er? Kom hit bums o lämna lite gravbaciller här

Kram/H

• Jesse

Hej!

Kan det vara så att ni har högkostnadskort så att det gick på det? Annars är det bara att tacka och ta emot

Då kommer du att ligga före mig. Jag ska börja spraya på dag 21 räknat från mensen jag får i juli. Så jag tror att jag börjar spraya i mitten på augusti nånstans. Allt beror ju på om mensen helt plötsligt vill dumma sig och inte vara regelbunden. Den kom på dag 35 denna gången och jag har 29 dagars cykel. Vå får kanske ruva en vecka ihop

Kramar
    Jesse

Never fear shadows, for shadows only mean there is a light shining somewhere near by..
  • jamis

Hej på er tjejer!

Jag har inte hunnit läsa tillbaka än... tänkte bara rapportera Jag har inte velat vara inne på FL den senaste veckan. dels för att jag hade en så fantastisk helg och mådde så bra efter den och ville inte bli orolig inför vul:et idag och dels för att jag har fått ett så jobbigt illamående. Nu mår jag illa hela dagarna, suger på karameller och äter bullar för jämnan

Så på ett sätt har jag inte varit nervös för vulet förräns idag, typ. Jag var livrädd och ville bara gråta. Men det gick bra ! Vi såg bebisen så fort läkaren stack in staven och den hade vuxit rejält och rörde på sig hela tiden! Nu var den 15,5 mm Hjärtat tickade normalt. Den var så söt!! Och gissa vem som är lättad nu!

Nu ska jag försöka hinna läsa tillbaka lite innan jag ska gå och lägga mig

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Vide

Hallå brudar!

Fru H - så coolt att du snart drar igång! Skönt att ni inte behöver vänta över sommaren utan att det faktiskt händer något under semesterperioden också! Å vad jag hoppas att det ska gå bra!
    Jesse - jag håller alla mina tummar för dig också! Jag hoppas att mensen kommer när den ska komma så att allt går enl plan. Det vore ju otroligt häftigt om ni skulle få ruva ihop Tänk om vi skulle få 4 trådbebisar nästa år )
    Jam - så underbart att det såg bra ut, hoppas du kan slappna av och att illamåendet lägger sig snart.

Jag har också varit på VUL idag, verkar vara en stor VUL-dag

Jag har varit så fruktansvärt nervös och har inte kunnat slappna av efter det första VULet så det har varit två långa veckor... Jag har inte ens kunnat titta på min mage utan att få riktiga panikkänslor och knappt sovit en blund fast jag är supertrött på kvällarna. Men när vi äntligen tittade idag så såg allt jättebra ut, det hade växt lite mer än beräknat så enl den nya beräkningen har jag gått 9+3 idag.

Nu hoppas jag verkligen att jag kan slappna av och våga tro att det här ska gå bra. Jag ska ringa barnmorskan imorgon och boka in tid för inskrivning så vi kan få en NUPP-tid innan semestern. Går det bra ska jag berätta för hela världen att jag är gravid men tills dess väntar jag med det. Annars mår jag bra, inget illamående eller sånt. Det enda är att jag varit väldigt trött sista veckorna, inte så kul att sitta och gäspa hela dagarna på jobbet, de måste undra vad jag gör på nätterna

Jag hoppas verkligen att jag för med mig lite gravidbaciller hit, jag har aldrig haft baciller som jag så gärna delat med mig av som nu

Kramar från Vide

• Fru hopplös

Hej,
    Va kul att höra att allt är bra med er Se där, det har vänt för oss här på tråden Tycker det har lyckats för många kämpare nu för tiden, känns himla positivt! Är (ärligt) så himla glaaaaad för eran skull! Känner på mig att allt kommer gå vägen för er båda!

Jesse, du å jag får "hålla ställningarna" här till hösten Vi måste ju sprida ut våra bebisar lite över året eller hur? Blir ju så fullt på BB annars... Eller... Nåväl, vi tar nya tag

Med mig är det helt ok. Längtar efter semestern och ser framemot IVF-en (eller chansen till plusset kanske man ska säga) Hmm, lite småtungt har det oxå varit eftersom lill-syrrans bebis kom till världen alldeles nyss... Men det känns ändå helt ok, bättre än vad jag förväntat mig, men man har ju haft 9 månader på sig att vänja sig vid tanken Fast liiiite jobbigt är det förståss med allt bebisprat o bebisgullande... Kan jag erkänna till er i alla fall

Jo, en helt annan sak... En fråga till er som gjort IVF, vi har gjort upp en planering men funderar kring när återinföringen blir? Så här ser mitt "schema" ut:

Spraystart 19/7
    Sprutstart 9/8
    Blodprov 14/8
    Ultraljud 17/8
    Äggplockning?
    Återinförande?

Förstår att det inte går att säga exakt varav de inte meddelat mig men hur lång tid har det tagit för er? Måste bara veta detta... så jag vet hur jag ska planera semestern, vill gärna skjuta på semestern så att jag inte behöver ta ledigt det första jag gör. Tacksam för info hur det varit för er.

Kramar/H

• Jesse

Såhär såg mitt ut. Jag var egentligen nedreglerad på första vul (5/3) men fick spraya ett tag till pga fullt.

2007-01-31 - 2007-02-24 ~ P-piller
    2007-02-20 ~ Börjar spraya
    2007-03-05 ~ Vul. Cystan kan ej punkteras, chokladcysta.
    2007-03-14 ~ Spruta Gonal-F 150 IE.
    2007-03-21 ~ Vul. Dosen höjdes till 225 IE i två dagar.
    2007-03-23 ~ Vul 2. 2 blåsor och 4 på gång, 225 IE i 3 dgr till
    2007-03-28 ~ ÄP - 5 ägg
    2007-03-31 ~ ET - Ett till mig och två till frysen

Never fear shadows, for shadows only mean there is a light shining somewhere near by..
  • Jesse

Denna gången ska jag börja med 225 ie direkt.

• Jesse

Trevlig midsommar alla  

• Fru hopplös

Hej tjejer,
    Hoppas midsommar var bra! Nu var det helg igen och hej vad tiden går - Snart semester!!! *längtar*

Hur är det med er, hänt nåt nytt? Hoppas ni alla mår bra!! Med mig är det som vanligt, har B(i)M idag eller imorgon men hyser inga förväntningar. Även om det vore fantastiskt om man lyckades på "sista egna försöket" innan IVF-en drar igång. Men det vore ju en dröm, som jag inte hoppas nåt vidare på... Men jag är vid gott mod o laddar inför spraystarten

Ha en trevlig helg!
    Kramar/H

• Vide

Vi hade en jättetrevlig midsommar med goda vänner. Fick vara chaufför vilket passade bra eftersom jag inte ville berätta nåt. Men såklart får man en passa pikar när man inte dricker vilket jag tycker är ganska "otänkt". Ibland får jag lust att vräka ur mig allt som hänt vid middagsbordet och skapa dålig stämning bara för att de ska få dåligt samvete för att de inte tänker sig för...

Men igår var vi i alla fall på CUB (nupp + kub-blodprovet). Jag har haft totalt vacuum i hjärnan sista veckorna i väntan på det. Tack och lov såg det bra ut. Lilla fostret hade växt som det skulle och vi fick en risk på 1/1100 vilket är bra eftersom min ursprungsrisk med tanke på min bakgrund är 1/84. Så vi kommer inte att göra något fostervattenprov. Det känns så konstigt nu, jag kan inte riktigt ta in att det faktiskt är ganska stor chans att det ska gå bra den här gången. Jag vågar inte riktigt släppa efter men hoppas att det ska kännas mer på riktigt när man börjar berätta för släkt och vänner.

Fru H - jag håller tummarna för "sista" försöket! Vi lyckades ju precis innan vi skulle till läkaren så det är ingen omöjlighet Annars är det ju snart spraystart för dig! Så spännande!

Hur går det för er andra? Njuter ni av semesterledighet? Själv jobbar jag nästa vecka också... segt...

Kram Videkisse

• Fru hopplös

Hej på er,
    Hoppas allt är bra med er!! Länge sedan man hörde av Jam o Jesse! Hur är det med damerna?

Videkisse, förstår precis!! Varför ska folk vara så himla otänkta kring gravid/barnfrågan?!? ROLIGT var det dock att höra att allt går bra för er!! Måste väl kännas helt fantastiskt, hoppas du får må bra o kan börja njuta! Snart får du skriva en solskenshistoria!!!

Själv laddar jag för spraystart... blidde inte nåt som vanligt. Men det känns helt ok, jag har ju inte blivit gravid på flera år så varför skulle det nu helt plötsligt lyckas... Nä, det är bara att ladda inför IVF-en

Vill också passa på att önska er en trevlig sommar! Jag kommer nog försöka vara lite "Internet-ledig" i sommar, men jag återkommer def mer frekvent till hösten o hoppas att få träffa på er igen i ett eller annat forum

Ha det toppen och sköt om er!
    Kramar/H

• jamis

Hej hej

Jag lever Jag jobbar hela dagarna och är så trött på kvällarna att jag inte orkar göra nåt. Men idag började min semester ! Vi var på inskrivning igår och det var kul! Roligt att få prata om annat än barnlösheten.

Fru H: Tråkigt att det inte blev nåt innan ivf men jag ska följa dig med spänning och hålla tummarna hlea vägen! Jag vill gärna höra hur det går med alla koller och allt sånt! Du frågade tidigare när vi gjorde ÄP och jag tror jag gjorde äp 12 dar efter att jag börjat spruta. Det vanliga är ju att man sprutar i 10-14 dar.

Videkisse: skönt att allt såg bra ut! Hoppas du kan njuta nu!

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Flera missfall o nu händer inget alls...