• Vide

Flera missfall o nu händer inget alls...

Hallå tjejer!

Och stort stort grattis Jam! Så underbart att det lyckades Håller verkligen tummarna för att allt ser bra ut på VUL:et.

Fru H - skönt att du äntligen är klar med utredningarna och så suveränt att du får komma igång med ivf snart! Då har du något att se fram emot även när semestern är slut

Här är senaste nytt från mig: Min mens dök aldrig upp som väntat för drygt två veckor sedan. Jag insåg så småningom att det nog var läge att testa och... jo, jag fick ett + Men med tanke på allt som varit har jag inte kunnat njuta ett dugg. Jag har dessutom haft lite bruna flytningar och då har luften gått ur mig totalt och jag har varit helt säker på att nu börjar det... nästa mf... Så jag har klättrat på väggarna och nojjat och sprungit på toa och varit uppgiven och inte kunnat sova. Det är grymt vad psykiskt det sitter.

Men idag har vi äntligen varit på VUL och peppar, peppar, det såg bra ut. Allt var normalt och fostret var 6+5, vilket stämmer ganska bra med min egenhändigt beräknade ÄL. Det känns fantastiskt men det känns tyvärr inte som man kan slappna av i alla fall. Vi har ett nytt VUL bokat om två veckor, jag hoppas verkligen att allt ser lika bra ut då. Då kanske, kanske man kan slappna av lite...

Det känns lite overkligt med tanke på att vi egentligen skulle träffa fertilitetsläkaren imorgon men den tiden fick vi boka av. Fast vi väntade in i det sista med att boka av den...

Så jag har faktiskt försökt hålla mig från FL ett tag för att försöka att inte bli påmind om allt som kan hända (det har väl funkat sådär...). Men det är klart att jag är superglad över att lyckas bli gravid igen trots allt, bara det känns som ett under

Kramar Videkisse

• Vide

Hallå brudar!

Fru H - så coolt att du snart drar igång! Skönt att ni inte behöver vänta över sommaren utan att det faktiskt händer något under semesterperioden också! Å vad jag hoppas att det ska gå bra!
    Jesse - jag håller alla mina tummar för dig också! Jag hoppas att mensen kommer när den ska komma så att allt går enl plan. Det vore ju otroligt häftigt om ni skulle få ruva ihop Tänk om vi skulle få 4 trådbebisar nästa år )
    Jam - så underbart att det såg bra ut, hoppas du kan slappna av och att illamåendet lägger sig snart.

Jag har också varit på VUL idag, verkar vara en stor VUL-dag

Jag har varit så fruktansvärt nervös och har inte kunnat slappna av efter det första VULet så det har varit två långa veckor... Jag har inte ens kunnat titta på min mage utan att få riktiga panikkänslor och knappt sovit en blund fast jag är supertrött på kvällarna. Men när vi äntligen tittade idag så såg allt jättebra ut, det hade växt lite mer än beräknat så enl den nya beräkningen har jag gått 9+3 idag.

Nu hoppas jag verkligen att jag kan slappna av och våga tro att det här ska gå bra. Jag ska ringa barnmorskan imorgon och boka in tid för inskrivning så vi kan få en NUPP-tid innan semestern. Går det bra ska jag berätta för hela världen att jag är gravid men tills dess väntar jag med det. Annars mår jag bra, inget illamående eller sånt. Det enda är att jag varit väldigt trött sista veckorna, inte så kul att sitta och gäspa hela dagarna på jobbet, de måste undra vad jag gör på nätterna

Jag hoppas verkligen att jag för med mig lite gravidbaciller hit, jag har aldrig haft baciller som jag så gärna delat med mig av som nu

Kramar från Vide

• Vide

Vi hade en jättetrevlig midsommar med goda vänner. Fick vara chaufför vilket passade bra eftersom jag inte ville berätta nåt. Men såklart får man en passa pikar när man inte dricker vilket jag tycker är ganska "otänkt". Ibland får jag lust att vräka ur mig allt som hänt vid middagsbordet och skapa dålig stämning bara för att de ska få dåligt samvete för att de inte tänker sig för...

Men igår var vi i alla fall på CUB (nupp + kub-blodprovet). Jag har haft totalt vacuum i hjärnan sista veckorna i väntan på det. Tack och lov såg det bra ut. Lilla fostret hade växt som det skulle och vi fick en risk på 1/1100 vilket är bra eftersom min ursprungsrisk med tanke på min bakgrund är 1/84. Så vi kommer inte att göra något fostervattenprov. Det känns så konstigt nu, jag kan inte riktigt ta in att det faktiskt är ganska stor chans att det ska gå bra den här gången. Jag vågar inte riktigt släppa efter men hoppas att det ska kännas mer på riktigt när man börjar berätta för släkt och vänner.

Fru H - jag håller tummarna för "sista" försöket! Vi lyckades ju precis innan vi skulle till läkaren så det är ingen omöjlighet Annars är det ju snart spraystart för dig! Så spännande!

Hur går det för er andra? Njuter ni av semesterledighet? Själv jobbar jag nästa vecka också... segt...

Kram Videkisse

Svar på tråden Flera missfall o nu händer inget alls...