Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Claudia gbg skrev 2007-05-18 21:59:23 följande:
    jag igen! Någon som har kunskap kring banners och reklam? Har några förslag till banners som jag önskar få granskade av ngn som har kunskap kring detta. Någon som vill hjälpa till?
    Självklart!
  • Pokergirl
    Claudia gbg skrev 2007-05-18 22:21:06 följande:
    pokergirl: Vill du hjälpa? har du viss kunskap eller är det ett intresse? Du slutar inte förvåna mig !!! kan du inte pm:a över din mailadress så jag kan skicka bannrarna...?
    kommer på studs!
  • Pokergirl

Lindisen81: Välkommen, här finns mkt matnyttiga tips! Hojta så försöker vi hjälpa till om det är något du funderar över.

• Pokergirl
    Lillbulan05 skrev 2007-05-19 23:56:10 följande:
    Hej! Jag är ny här. jag undrar om jag skulle kunna få lite tips, jag och min syster ska öppna webbutik, vad bör vi tänka på? tack!
    Hur långt har ni kommit i er planering? Vad tänker ni sälja? Omfattning? Ska ni leva på det ööer ja em hobbybaserad verksamhet?
  • Pokergirl

Chutzpah: om det är en enskild firma så kan du kolla personnumret via ratsit, där är det gratis, alt köpa tjänsten via företagarnas hemsida.

• Pokergirl
    Chutzpah skrev 2007-05-20 18:32:23 följande:
    Inte än..... ska göra imorgon. Ska till KFM och kolla and förmodligen anmäla då. Det är enskildfirma. Finns det någonstans online där man kan kolla?
    Googlade lite och hittade tyvärr svaret på frågan, hon har 265 000 i betalningsanmärkningar.... Så chansen för dig att få dina 10 000 ser ganska små ut. Tyvärr är det även synd om dom som hyr lokalen, tänk om hon blir av med kontraktet, vilket hon nog blir inom kort, då åker ju dom också ut!
  • Pokergirl
    Claudia gbg skrev 2007-05-20 19:36:40 följande:
    hur gör ni med förskottsinbetalningar där kunden skickar ett kvitto på genomförd betalning? Väntar ni med att skicka varorna tills betalningen syns på kontot eller nöjer ni er med kopian kunden skickat? Funderar över om jag ska uppmuntra kunderna att skicka en sådan kopia för att de ska kunna få varorna snabbare, men är osäker på om det är säkert...
    Tänkte du att dom ska kopiera betalningen från sin bank? Då skulle jag nog hellre rekommendera att du använder payson, då får du bekräftat samma minut som du har pengarna!
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6