Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Miltonia skrev 2007-06-20 20:44:22 följande:
    Ville höra om det finns någon av er som vet ett fakturaprogram som även har så man kan skriva ut en följesedel med pris till kund, de jag hittar har bara så jag kan skriva faktura.
    I mitt bokföringsprogram kan man det, heter xor har jag för mig.
  • Pokergirl

*suck' Servern som både min mail, min webshop och min andra hemsida ligger på har legat nere typ hela dagen.... Åh så trött jag blir! Undrar vem som ska betala för förlorad förtjänst för en dag!

• Pokergirl

Nu är allt igång igen, jag har svårt att tro att man kan försäkra sig mot sådana händelser. Jag har även fört en diskussion med företaget jag har siten på runt vad som händer om dom skulle gå i konkurs. Ganska skrämmande egentligen, men det är ju tyvärr så att om dom går i konkurs stängs servern ner, min sida försvinner och jag tappar all admininfo som jag har där idag, alla kunder, bokningar, medlemmar, statistik....

• Pokergirl

sommartorpet: ja, dom dagar som ser ut som denna funderar man ju allvarligt på att bygga upp en egen server. Problemet är bara att jag i dagsläget har en extremt lättarbetad site med ett adminverktyg som vem som helst skulle klara av - det är värt en hel del!

• Pokergirl

Jonnaa: Problemet är bara att jag styr allt via ett uppbyggt aminverktyg, skulle jag välja en annan operatör/server så tappar jag den infon och står utan både hemsida och bokningssystem.

• Pokergirl
    Joona skrev 2007-06-23 03:10:56 följande:
    Jaha, ja då blir det ju svårt! Hyr du en ebutik och deras adminverktyg alltså? Det tänker jag göra, kan man inte flytta dem till andra webhotell?Måste fundera lite på det där!Hoppas ni haft en trevlig midsommar i regnet, gonatt!
    Som jag förstått det så abbonnerar man på tjänste så om man flyttar sidan så tappar man informationen.
  • Pokergirl

Har varit i kontakt med ett företag och är sugen på att starta importa deras produkter. Problemet är bara att det är relativt stora produkter vilket gör frakten lite problematiskt. Jag frågade dom hur man lättaste löser frakten och fick då svaret: it´s FOB price. Vad betyder det?

• Pokergirl
    P28 skrev 2007-06-23 14:31:46 följande:
    Pokergirl, FOB price brukar oftast betyda att priset är vara+frakt till den hamn eller ibland adress du ger dem. De anlitar alltså sina egna fraktföretag.
    Okej, tack! Ska maila och höra hur mkt frakten skulle kunna gå på, det rör sig om produkter som väger runt ett ton skulle jag tro.
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6