Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Ja, ikväll är det bara att gå och lägga sig och hoppas på en bättre dag imorgon, jag är bara så trött, tror att min kropp också börjar säga ifrån, jag har trots allt jobbat extremt mkt nu på slutet. Men i helgen ska jag vila upp mig, jag och vovven är lediga, gubben ska på svensexa så vi ska frossa i pizza, rödvin och sömn!

• Pokergirl
    liv10 skrev 2007-06-07 23:14:46 följande:
    hoppas du får sova gott då pokergirl! själv har hela veckan vart tuff för mig- leverantörer som strular, grejer som är slut på lagret och tusentals fakturor att betala känns det som.... det blir ju inte en krona över när man hela tiden ökar försäljningen så lagret jämt ligger steget efter... stressande! man vill ju inte att kunder skall få vänta hela tiden på sina varor samtidigt som man inte har råd att öka lagret så mycket som vi egentligen skulle behöva... puh, jag har magknip idag för alla restade ordrar både från leverantörer och från oss.... blääää sov gott allihopa iallafallP.S. nån som vet om det är svårt att få en checkkredit på företagskontot? vi har ansökt och nu vill de ha en balans och likvid räkning från vår revisor först... jag blir så stressad! vi behöver verkligen lägga några storordrar just nu (där de kräver betalning i förskott- nya leverantörer från England)
    Jag är fortfarande vaken så jag passar på att svara! Så länge du har en bra affärsidé och bra argument så brukar inte banken ha något att invända på en kredit. Jag har en ganska stor och den har faktiskt fått mitt företag att växa extremt fort!
  • Pokergirl
    Chutzpah skrev 2007-06-09 18:56:02 följande:
    Hej hej!!Puttar lite liv i tråden!TV4 kommer på fredag och ska filma.... de håller på med en ny serie om bröllop och kommer att intervja mig och filmar när jag håller på med tårtorna.Underbart bra gratisreklam.
    Oj, bättre reklam är ju svårt att få! Kul!
  • Pokergirl
    FrökenNorkok skrev 2007-06-10 12:11:41 följande:
    Ingen som har erfarnehet av export??
    Vad är det du ska exportera?
  • Pokergirl

Frökennorkok: Mat är ju lite speciellt, kan tänka mig att det är extra komplicerat på grund av risk för smitta, regler för märkning, temperaturkrav vid transport och mkt beroende på vilket land du ska skicka till.

• Pokergirl

liv10: inte för att jag vet om jag kan hjälpa dig men just hitta företaget har jag aldrig hört talas om! Som köpare är jag en som googlar efter det jag söker, och jag tror att det är ett ekonomiskt sätt att annonsera.

• Pokergirl
    FrökenNorkok skrev 2007-06-13 12:25:20 följande:
    Sista träffen (hoppas jag) innan vi skriver kontraktet! Börjar bli lite nervös..
    Lycka till, hoppas det går bra för dig!
  • Pokergirl
    FrökenNorkok skrev 2007-06-14 11:58:35 följande:
    Nu har jag en fråga som jag tror att alla utom jag kan svaret på.. Det visade sig att cafeét jag skall ta över har en hemsida, men jag kan inget om sånt. Hur ser man till att hemsidan uppdateras och så??
    Ofta finns det ett administrationsverktyg till hemsidan, detta gör att du enkelt kan gå in och göra ändringar i hemsidan.
  • Pokergirl

fru06: åh, vilket underbart problem! Cargo plant love skulle jag vilja testa, benefits benetint likaså... Vad mer?! Finns ju hur mkt som helst att prova från USA, men jag skulle nog även testa gosmile, finns inte i europa.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6