Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Tänkte på det där med listan på företagare som ni nämde, vill ni kan jag anordna en lista som jag bara för in som ett inlägg emellanåt med namn och vad man sysslar med, då blir det nog mindre avskräckande än en lång lista i trådstarten, dessutom blir det lättare att lägga till och ta bort personer - så om ni vill så fixar jag det!

• Pokergirl

Libero: Jag har babsterminal via min bank, swedbank. Det är dyrt, jag hyr min för 179 i månaden har jag för mig, utöver detta kommer en avgift per kort. Samtidigt så måste man ha en terminal idag, det är få som har kontanter numera. Jag har den nya versionen där kunden själv använder chipet och slå sin kod, funkar superbra! Vill varna för att köpa terminal begagnat, många modeller kommer att bli otillåtna i framtiden. Varför vill du inte ha en babs?

• Pokergirl

Hårdrocksmamma: Min ansluts till telefonjack, så finns bara ett sådant så är det ju lugnt. Jag tror även man kan dra kort utan att vara ansluten och efterdra korten när man kommer till ett jack, jag kan kolla min broschyr när jag kommer till jobbet. Det var ingen anslutningsavgift alls, däremot hyr jag terminalen och betalar månadsvis.

• Pokergirl

Hårdrocksmamma: Jag har precis uppgraderat min maskin och har en babs med emv, vilket är enligt rekommendationerna. Mina kunder tycker det är superenkelt, dom stoppar in kortet i en terminal, väljer konto/kredit och slår sin kod. Pengarna har jag på kontot vid dagsavstämning vilket jag ställt in på kl 21. Jag har för mig att swedbank inte har babs längre utan att det står som ett fristående dotterbolag babspaylink, men jag kan ha mssförstått det.

• Pokergirl

FrökenNorkok: Det kanske var tänkt att du skulle få det bättre ändå, kör på det som känns bäst!

• Pokergirl
    Rhea skrev 2007-07-02 09:28:02 följande:
    Vad har ni alla för företag? *nyfiken* Har ni nån lista som ni inboxar till varandra, eller nån extern sida?
    Vi har tagit upp det där med lista tidigare, och jag var först skeptisk eftersom en lista kan göra att nya deltagare backar ur men har ändrat mig lite  och sagt att jag kan ta på mig att göra en lista som jag kan klistra in i forumet med jämna mellanrum. Gör det lätt att lägga till  och ta bort medlemmar. Finns intresse så fixar jag det!
  • Pokergirl
    f ö r l o v a d skrev 2007-07-02 09:01:42 följande:
    Kan man öpnna en enskild firma och ha den vilande någon månad innan man drar igång verksamheten? Tänkt på de så att man får de firma namnet man vill ha. Så att ingen annan hinner ta namnet...
    Det är nog väldigt smart att orda allt praktiskt såsom registrera företag och liknande ett tag innan du kör igång, ibland har dom långa köer på bolagsverket och har du otur är ditt namn redan taget.
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6