• Miasunset

***Kalmar-Tråden***

Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.

• Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***
  • Miasunset

Ja verkligen! Själv jobbar jag som förskollärare men är superintresserad av mode och skulle gärna vilja jobba i den branchen... men det är lättare att få jobb som förskollärare än nåt inom mode...

• Eleora

Förskollärare? Vad kul, då jobbar du säkert där jag gick som liten..

• Miasunset

Nej det tror jag inte... kanske tillhör samma skola men avdelningen öppnade för tre år sedan. Gick du i Orrefors skola eller?

• Eleora

Ja. Gick på dagis och lekis bortanför bruket, i träbyggnaden på en liten kulla vid sidan av vägen "bakom" bruket mot fotbollsplanshållet. Gick 1-3 i Orrefors skola.

• HelenR

Kikar in här och grattar till era magar. Jag själv e kalmarbo och väntar barn nr två med BF den 10/6....

• HelenR

jag trodde alla va gravida här inne, men de va de inte.. Önskar er lycka till.... Sorry

• Lizard19

Hey hey =)

Får en gammal kalmar bo oxå kika in =)

Har bott i kalmar i hela mitt liv men flyttade för 4 år sen. Mina föräldrar bor kvar och min bror.

Vi håller på med IVF =) Andra försöket. Ruvar just nu

• Eleora

Hej Lizard19!

Lycka till med IVF:en!!! Hoppas verkligen att det funkar för er!

• Miasunset

Helen R:
    Nä så långt har vi inte kommit ännu :) Tack för lyckoönskningen!

Lizard19:
    Välkommen! Lycka till! Håller tummarna för att det lyckas denna gång!

Lilla Ia:
    Aha ok. Förskolan är flyttad nu o liggen i hemtjänstens gamla byggnad (Bergsgläntan) brevid skolan.

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***