• Miasunset

***Kalmar-Tråden***

Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.

• Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***
  • Miasunset

Förstår dig!! Jag önskar jag redan vore gravid, helst igår och jag har inte slutat med pillren ännu. haha.
    Får man fråga hur gammal du är?

• sweetyz

jo man hoppas att det går snabbt och att jag helst plussar nu i maj :)
    Jag är 23 eller snart 24.

• Eleora

Miasunset: ja, om det gick så illa för henne förstår ajg att du är anti...de flesta jag känner har haft bara lustgas, och det har funkat bra. någon har haft ryggmärgs, men det hat gått bra. Fast de har förbannat att behöva ha kateter efteråt...

Jag har läst i en artikel att man spricker mindre om barnmorskan håller emot mer, så det inte går för snabbt. Enligt statistiken län för län så låg kalmar län bra till för mindre sprickningar..positivt!

sweetyz: hej på dig! Hoppas för din skull att det går bra och snabbt att plussa!

Fixar lite här nu:

NEDRÄKNING TILL START:
    ------------------------
    Miasunset 5 veckor kvar
    sweetyz börjar i maj-07

HAR BÖRJAT:
    ------------------------
    Lilla Ia BIM Tantbesök 24/4,andra försöket BIM 21/5.

• Miasunset

Lilla Ia:
    Asså det är ju ganska ovanligt att det blir så illa vid ryggmärgsbedövning.. men risken finns ju... kateter.. ne det vill jag verkligen inte ha!!! Ja det är nog det värsta.. att man ska spricka så mycket att man får problem med toalettbestyren för all framtid.. usch.

sweetyz:
    Samma här.

Jobbar ni eller pluggar ni?

• sweetyz

Är lite orolig har haft livmodersinflammation så nu går jag och nojjar mig för att jag aldrig kommer att kunna bli gravid. Men men man får väl bara vänta och se.

Jag jobbar. Själv?

• Miasunset

sweetyz:
    Oj, det var inte roligt. Stackare, men vi håller tummarna för dig!!
    Jag jobbar i Orrefors... så jag pendlar några mil om dagen..

• sweetyz

nä man kan inte sluta tänka på det. Sen får man inget riktigt svar på om det kan leda till sterilitet. Jaha själv jobbar jag på öland men har sökt till högskolan nu så man får se om man kommer in :)

• sweetyz

funderar på sjuksköterska men är även inne på turismutbildningen. Tycker att det är väldigt svårt att veta vad man vill bli :)

• Eleora

Jag jobbar, är lärare på högstadiet. På tal om ålder, som tidigare: jag är 28, 29 i december.

Miasunset: kul att du jobbar i Orrefors, jag kommer därifrån från början! Lilla pappa och lille bror bor kvar! Vad jobbar du med?

sweetyz: Ska hålla tummarna för att allt funkar som det ska!

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***