Blivande USKor kämpar vidare - part III
Peand: Jo, BB är intressant det också, men jag tror att det handlar mycket om amning där och det är ju mer BM arbete. Men visst, det är också intressant. Jag kommer få en inblick i det nu när jag ska vara på en annan avdelning nu i nästa vecka i 2 veckor. Det är både förlossning och BB i ett.
Detta med VAB har jag inte fått nån negativ känsla att dem suckar åt, dem är väldigt förstående inför sånt, dem jobbar ju med barn och förstår och är nog mer toleranta än dem flesta arbetsgivare.
Som det känns nu så vill jag nog inte jobba där mitt förstahandsalternativ låg för bara nån vecka sen. Jo, kanske på gyn.akuten för det var faktiskt kul och man kände att man gjorde nåt och kände sig mer uppskattad där.
Äldrevården är inte min grej, jag vill att det ska hända saker. Där jag har varit är det stenhårda rutiner och jag vill inte jobba så.
Jag har fått tag på hon som har hand om sommarviket här där jag bor och hon ska höra av sig idag eller så hon personalbemanningen av sig i nästa vecka.
Nu ska jag snart åka iväg och jobba mitt sista pass på förlossningen. Får hoppas det blir nån förlossning idag som man får vara med på.
Sedan är det dags för halvtidsbedömningen idag också och det är nog inget strålande resultat det tyvärr. Själv har jag gjort så bra jag kunnat, men har man en handledare som ser allt på fel sätt så är det svårt.
Jag är rädd att bli underkänd och därmed inte godkänd som skolan ser det för då kanske jag inte får betyg i kursen.
Jag vet inte hur stor avgörande roll just halvtidsbedömningen gör, syftet med den är ju att man ska hinna rätta till det som brister.
Jag har ju 2 veckor kvar av praktiken, men den ska jag göra på en annan avdelning, skönt nog!!