Blivande USKor kämpar vidare - part III
Nån som varit med om att det kan spruta ut blod vid kapillär prov? Jag var med om det hos en pat häromdagen. Det hände även när en erfaren skulle ta venprov på henne och då utbast uskan -ojdå,vältränad!! Vad menar hon? Har vältränade pat mer lättflytande blod eller nåt?
Jösses, vilka förväntningar jag har på mig själv och av andra nu till veckan. Min sambo blev typ som besviken att jag kände som jag kände igår. han har väl svårt att fatta psykiskt hur jag funkar, jag menar jag är helt besatt av detta nästan med bebisar och förlossning och allt det. Spenderar ju rätt många timmar här på FL och så ser jag det bara som JAHA när jag väl kommer till det jag drömt om i åratal.
Vissa där behandlar ju en som luft också och det underlättar ju inte precis. Handledaren är ju lite besvärad av att ha mig också verkar det som. Hon ser väl mina frågor som dumma, för henne går allt på rutin, men för mig är nästan varje moment nytt. Hon var mer intresserad av att lära mig alla förkortningar och så men det sa jag att jag kan och mer därtill om graviditet och allt. Har ju läst BM kursbok så jag kan mer än vad folk tror, men när jag väl var inne hos en födande igår i fullt värkarbete så var det som att....HJÄLP!!! vad fan gör jag nu då!!?? Ska mätaren vara sådär och hon tycker det pressar på bakåt och shit när det gjorde det för mig så tog det 30 min och så var Klara ute och hjälp och vad fan gör jag nu och panik och allt!!! Ja, det är svårt att förklara!!
Alla andra var ju coola, men jag gick runt där och kände mig bara så jävla dum. tror inte jag platsar på en förloosningsavdelning och jag är så jävla besviken på mig själv. Trodde jag skulle ÄLSKA det så enormt och så känner jag bara att det känns konstigt.
Så svårt att sätta ord på det, em hoppas nån här kanske kan förstå som varit i nån liknande sits själv.
Hur fixade ni det?