• camba

*Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.

Hej alla!
    Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.
    Jag är mormon, alltså är medlem i Jesu Krist Kyrka av Sista Dagars Heliga. Jag vill bara veta om det är någon annan här på FL som är det. Eller finns det någon som är intresserad av kyrkan, kanske till och med undersöker kyrkan?

• Svar på tråden *Hej alla! Vad trevligt att ni kunde titta in på inlägget.
  • Isorfidien

Jag är helt solo åt det här hållet!!! Förr fanns det en liten gren 4 mil från mig och i samma stad som jag studerar men den slogs ihop med sin grannstad - 2½ mil bort så nu har jag bara att välja mellan 2 olika städer med en timmes bilfärd enkel resa för att komma till kyrkan.

Det finns 2-3 inaktiva till här på orten men jag tror aldrig att äldsterna har lyckats få in dem till någon av städerna.

• crabban

Säg inte det... jag har också varit inaktiv men plötsligt en dag så började jag komma till kyrkan varje söndag. Bodde ingen åt mitt håll heller så jag fick ta bussen och då tog det en timme med byten att ta mig fram. Jag minns en dag när jag missade bussen och det var snöstorm ute. Jag tänkte att det nog inte var så långt att gå.. jag fick sätta fötterna på upptining mot ett av elementen när jag väl kom fram och jag missade nog båda första lektionerna den söndagen.. hehe :)
    Nu tänker jag extra noga på om det är någon vi kan plocka upp på vägen för jag vet själv vad det betyder. Det är verkligen en välsignelse att bo nära kyrkan. Men har du aldrig övervägt att flytta då?

• Lillevi

Hejsan!

Plötsligt känner jag mig väldigt välsingad... Jag bor fem minuters gångväg från kapellet! Det är stort av er att ta er till kyrkan när det är så långt, men som crabban säger kan man flytta om det finns möjlighet till det.

Jag vet inte vad min kompis har för namn härinne, det blir lite av sporten att upptäcka henne, hihi, men jag tror hon hittat mig ganska fort!! Tippar på Fatima.