Självmord, är det själviskt eller inte?..
Dessa människor TROR jag inte har mått så pass dåligt någon gång, dom som får det att låta så lätt, att det bara är att ta tag i sina problem söka hjälp mm..
Dessa människor vet troligen inte hur det är att må dåligt, och då menar jag inte i en dag, en vecka, eller en månad, utan att må psykiskt dåligt i år, att kämpa för att överhuvudtaget gå up är vardagen..
Då är det inte lätt att söka hjälp, att ta till dom krafter som behövs för att få hjälp, när man inte ens har kraft ork eller lust att gå up, att gå på toa, att äta mm..
Att då påstå att självmord är själviskt? nej det tycker jag inte...
Det sägs att det är själviskt för att man lämnar sina nära och kära bakomsej, ja men mår man så pass dåligt så finns det inte så många nära och kära, om det ens finns, så man tror i alla fall att det inte finns någon att lämna bakom sej, och vem ska man tänka mest på? sej själv eller på alla andra?
Själv tycker jag inte att självmord är själviskt, har själv varit där, mått så pass dåligt att tanken på självmord var en vardag, att vilja försvinna dö, åka bort, var det enda man önskade skulle hända, när man ber på kvällen om att man aldrig mer ska vakna up..
Jag mådde dåligt då, men hittade min räddning, och mår nu bra, men om du träffade mej, skulle du aldrig ana att jag mådde dåligt då, inte glada trevliga lättsamma Linnea som aldrig tycktes ha några bekymer..
Det är det som är skrämmande, dom människor som är gladast leer mest, är oftast dom människor som mår sämst, men ingen vet det, ingen ser det, ingen tycks vilja se det..
Att då tycka det är själviskt att avsluta sitt liv, år av lidande, tycker jag är själviskt sagt att dom som säger att det är själviskt, för det är inte själviskt..
Vad är mest själviskt, att leva för att andra människor inte ska behöva gå igenom en sörje stund, och samtidigt må så förbaskat dåligt själv att man inte vill något, att leva för att andra människor är själviska och inte vill släppa taget
eller att ta självmord, och få frid, att låta andra människor sörja en stund?