• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • Marsipan

Jasså? Du hade honom i högtalarna redan innan?

• marina81

sökte upp han nu haha

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Marsipan

Ok! hahah!

Nu blev det för mycket OT!

• smurfpinglan

ts
    eh va?
    det du beskriver har jag aldrig någonsin läst här på fl, shit måste ha missat mycket.

• IlsaBlackWidow

MSI - "IlsaBlackWidow: Men det är väl en annan fråga egentligen? Det baseras ju på ens åsikter och inte på specifika ord. Jag skulle kunna skriva ett väldigt rasistiskt inlägg utan att använda något specifikt kränkande ord (typ neger)."

Ja jag har aldrig sagt något annat. Jag har tjatat i flera trådar om att man inte är rasist för att man använder vissa ord. Orden är inte rasistiska utan människan som uttrycker dem lägger en värdering i dem och kommer att göra det oavsett om han säger neger, svart eller färgad osv.

Därför vill jag ha en ordlista av alla rasistgapare här i vilken det står vilka ord man inte ska använda i det här forumet för att slippa bli kallad rasist i ett.
    Och kanske istället kan diskutera sakfråga.

Hillson - "Om jag fattat allt rätt så är det ok att kalla någon NEGER..
    Är det ok då om jag kallar svenskar för jävla svennehora?"

Man behöver ju inte säga neger med stora bokstäver ej heller svenne.
    Sen undrar jag hur du tänker, borde inte liknelsen vara om du sa jävla negerhora?
    Du la till jävla och hora till svenne, de orden gör en hemsk mening av ordet neger också...

För övrigt, Leifi är kul, alla folkslag är rasister(svenskar är nog bra mycket mindre rasistiska än många andra folk) och personligen förstår jag inte hur språkfel och brytningar är något att eftersträva.

• mye

TS ja det är VERKLIGEN massa rasister här å inte bara utalade rasister utan även smygrassar å vardagsrassister! jag skäms ibland!

• IlsaBlackWidow

Eh varför skäms du över andra mye?
    Jobbigt att ta på sig hela världens skam och skam leder bara till bitterhet, småsinthet och negativa känslor.

Men det märker vi ju.

• n e l l

Det är nog dags att några öppnar upp möjligheten för att verka ödmjukt och acceptera att människors känslor, tankar och åsikter är fulländade och berättigade var individ.

• saraseal

IlsaBlackWidow

det jag menade var inte de trådarna som du syftar på utan där det skrivs som de citaten jag skrev i ts: "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar"
    det är väl inget annat än rasism?

• saraseal

mye
    ja man skäms ju över att vara svensk då.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?