• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • björnp75

herregud,man läser väl blickar o fattar.men ni är SÅÅ präktiga...ojojoj..

• marina81
    miLLus skrev 2006-09-30 01:41:30 följande:
    alltså det är väl klart att man får använda de ord man känner för att använda.Det har nog inte så mycket i ordet i sig att göra utan mer tillhörigheten.Som jag nämde med mina ord använder jag dem enbart med min familj och detta blir för mig en samhörighet.Vi talar vårat egna språk som folk säkert tycker är skit löjligt.Men att kräva att vi ska sluta tycker jag inkräktar lite väl hårt på uttrycksfriheten.
    precis

Jag talar på ett sätt med min biologiska familj, använder då svenska o romaniord

Talar på ett sätt med min fosterfamilj, det blir då svenska blandat med albanska

Och med min man o son blir det svenska, romani, somaliska o albanska hahahaha

o med kompisar en del av ovanstående plus en del slang

med arbetskamrater, myndigheter osv talar jag KORREKT svenska
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • marina81
    björnp75 skrev 2006-09-30 01:44:24 följande:
    herregud,man läser väl blickar o fattar.men ni är SÅÅ präktiga...ojojoj..
    hahaha..jojo, det bästa alla som kan ett annat språk vet är att snacka skit om de som inte fattar det..ibland tror man oxå de är skitarga, fastän de bara diskuterar helt normalt..
  • Marsipan

Marina,

det om romanispråk.

Kom att tänka på nåt kul. Har du hört den där finländska romen som hette nåt finurligt o som ringde hem till folk o jävlades?

• marina81

Haha..nää, har missat det, vad var det för nåt??

• Marsipan

Sjutton, kommer inte ihåg hans namn, men har var en grym prank-caller o drev folk till vansinne.

• marina81

hahaha..kan jag tänka mig

• jadore

Nä, jag har inte märkt av nån rasism alls här, men jag har heller inte läst ALLA trådar! Men jag tycker inte om trådar där man måste "vika" sig för att man är svensk. Jag tycker mer och mer att det känns som att man måste försvara att man är svensk o det tycker jag är sorgligt!

• Marsipan

Marina,

han heter Leifi!!!

Så jäkla grym är han!

• marina81

*asg* lyssnar på han nu

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?