Inlägg från: saraseal |Visa alla inlägg
  • saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • saraseal

hur kommer detta sej? jag har inte märkt det innan , utan mer de senaste månaderna

• saraseal

MSI

ja iofs.. hoppas det går lver snart, fasst det är väl bra att det kommer upp till ytan smygrasism är det farligaste. Tyvärr verkar ingen vara villig att stå upp för sina åsikter.
    Det är hemskt med rasister men det är ännu värre än de som inte ens kan stå för sina åsikter, typ "jag fattar inte hur du kan kalla mej rasist du känner inte mej! jag har rätt att ha min åsikt utan påhopp, och jag tycker faktiskt inte raser ska blandas"... blaha... varför inte bara säga det?

• saraseal

Linnea83

usch! alla barn är barn och de har knappast gjort någon något illa nån utav dom, hur kan man känna så när man själv är mamma eller pappa? ett litet barn =(

• saraseal

fisbubbla

nej självklart inte men nu är det inte de åsikterna jag reagerat på...

• saraseal

men nedvärderande var det ju inte hon citerade ju bara vad den omtalade sagt nu vet jag inte vem det är eller ens sett det men det verkar ju hemsk isåfall

• saraseal

jaja om vi släpper "henne" nu så kanske vi kan gå vidare.. =) ok? hur som helst så undrar jag varför de kan känna sånt hat för andra människor? som de inte ens känner..

• saraseal

AnnaKlara

ja kan man se samband mellan folk som har sådana här åsikter? klart uppväxtmiljön spelar stor roll, men det kanske är människor som är väldigt rädda egentligen? antar att de inte är typerna som läser på universitet och/eller vidgar sina vyer på annat sätt.. (nu menar jag inte att alla outbildade är korkade, jag har själv inga akademinska poäng direkt =)..)

Det finns ju en massa bra saker att hämta från alla kulturer, varför inte se glädje i att lära sej nya saker?

• saraseal

marina81
    nej det är väl aldrig så smart för ett land att klumpa ihop människor på ett ställe, det ger dem ju ingen bra möjlighet att vidga sina vyer, jag har själv bott i ett område med i stort sett bara invandrare och jag tyckte det var jättehäftigt, alla var så gästvänliga och generösa. inte vad man är van vid som svensk =) hur ofta kommer en svensk granna över bara för att ge en nått de bakat?

• saraseal

Diiiva

hoppas du skojar, inget roligt skämt hur som helst, men du kan ju starta en egen tråd om det?

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?