• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • Bess

Vet du om dom hyr ut stugorna året runt?? Det står bara till v36 på deras hemsida.

Vi hade tänkt åka i oktober eller november.

• Rettis

Jo visst gör dem det!!
    Det är väl bara priserna som gäller dit tror jag!! Det är nämligen olika priser under hela året!! Under högsäsong kostar det mer, har jag för mig!!

Jag var tvungen att gå in och kolla och om du går in och kollar på den stugan som vi ska hyra; Campingstuga 4 pers så finns det olika alternativ på veckor, ändå till v 52!!

• Bess

Men gud vad bra!!! jag var rädd för att dom inte hyrde ut efter v 36!!

Vi funderar på motellet kanske.

• Rettis

Ja, det är sååå skönt att ha två dagar på sig där inne!!
    Aldrig att jag åker över en dag igen med en busstur eller så!! Det finns bara fördelar med att sova kvar!!

• Bess

Ja så tänker vi oxå. Att vi antingen handlar i 2 dagar o tar det lugnt...eller så handlar vi på en dag o åker hem den andra dagen.

Vi bor ända i Sthlm så.

Har du varit dit många ggr? Några bra tips??

En bekant sade att man hellst inte ska vara där tidigt på morgonen, för då e ALLA där.

• Rettis

Ja, nu blir det fjärde året i rad vi åker ner!!
    Vi bor inte så långt ifrån er då!! Vi bor i Arboga som ni antagligen passerar....

Vi åker kl 5.30 härifrån så vi är nere strax innan lunch!
    Då är vi där innan den värsta lunchruchen och kan äta i lugn och ro!! Det är ganska bra!
    Då när alla andra ska gå och äta så går vi in för första gången!! Då kan vi gå ända till kvällen om vi vill!!
    Det finns ju lite "mat" därinne som man kan ta senare!!

Men vi åker antagligen med en del grejer till stugan och checkar in vid 16-snåret! Då ska man till kassan innan dess för då ska alla bussresenärer ut till sina bussar!
    Sen kommer vi tillbaka till kl 17 och kan prova kläder i lugn och ro utan en massa köer!!!
    Då åker alla resenärer hem!! Då är det "jättelite" folk där inne!!
    Dagen efter så har man provat alla kläder hemma i stugan oxå och de som man inte tyckte om kan man byta!! Då är vi där när det öppnar runt 8!! Sen kan man gå till lunch och sen äta och åka hem!!
    Så brukar vi lägga upp våra dagar!!
    Skriv lista med allt i olika grupper med en barnkläder, vuxenkläder, tillbehör, mm, mm!! Då behöver du inte springa efter listan i hela varuhuset utan tar det utifrån varje avdelning!!

• Bess

Gud vad många bra tips du hade!!! Tusen tack!!! Jag har inget som jag egentligen behöver, så nån listan skriver jag inte. Ja iofs så vet jag ju att jag kommer att köpa bebisgrejer...men det lär nog bli julklappar oxå.

• sandy85

i fegen kan man bo.1 mil rån gekås ca.. kostar 135 kr per natt.. kanonfint där..finsn tillgång till dusch och spis och allt i ett hus man hyr rum i

• stinamaria

Har dom babypulkor på Gekås? Vad kostar dom isf?

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden