Inlägg från: Nillane |Visa alla inlägg
  • Nillane

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Anna ML skrev 2006-09-06 11:38:13 följande:
    Nillane: hmmm träna?? vad är det, nä skämt åtsido det vore nog jättebra för kroppen!! Jag knaprar esberitox mot halsen, tror fullt och fast på hälsokost jag: me
    Jag har ätit hälsopreparat tidigare, men nu vågar jag inte mixa med mina andra medikamenter.

B**s! Nu har jag trashat ett halsband hela morronen/förmiddan.Det blir INTE perfekt!Ledsen
  • Nillane

Idag ska jag visa upp mig på en skola, så håll alla tummar och tår för mig att de ska gilla mig. april:voj, voj.Bra att op gick bra, synd att du inte kommer i helgen. Förvaring för pärlor så handlar jag på Classe, och man kan flytta runt mellandelarna, mycket bra och det är billigt.

• Nillane

Hejhopp! Det gick bra på "mötet" på skolan och de blev verkligen förvånade att jag var utbildad lärare, hmm de kanske inte öppnade den bifogade filen. Men alla sa ÅÅÅH så trevligt, de ville ha mig redan i morron men då är jag upptagen sa jag, hehe.
    MEN jag glömde fråga om lönen *gulp*, så nu måste jag ta reda på hur lönerna ser ut här i stan.

Sirlig: Whiiii!!!!! Då kanske man får se lokalen i helgen?

• Nillane

Tack alla! Men det är lite svårt med lön.Var dock inne på Lärarnas riksförbund och "grundlönen" för nyexad lärare årskurs 4-9 var 20000. Nån som kan räkna ut snabbt en timlön om man tex jobbar 40 t /veckan

• Nillane

Oj, det är svårt med löner tycker jag, helst när jag aldrig har arbetat som lärare.., men jag har ju flera års erfarenheter att arbeta med människor.
    Måste nog nanna på saken....
    Ni är alla så gulliga som hjälper mig.

Lize Z:Det var tråkigt..

Sabre: Ta med allla pärlor som är "nya" och pärlor du inte vet vad du ska göra med!

• Nillane
    nyfiknaflickan skrev 2006-09-07 22:23:04 följande:
    Behöver ett litet råd av er. Som jag skrivit innan är jag nybörjare och har inte gjort mitt första smycke än (ska gå kurs snart). Men fyller år på söndag så sambon vill beställa lite pärlor åt mig i present. Vad är bäst att börja med? Det är som ni kanske vet stor rea på panduro nu, väldigt billigt. en liten pärlmix för 20 kr. Glaspärlor 5 kr för 50 stycken osv. Jättebra att ha som bas tänkte jag. Men blir lite osäker. det finns ju betydligt finare på pärlbutiker på nätet. Massa fina sötvattenpärlor osv. Men dyrare plus att jag inte kan välja lika många färger eller tillbehör för samma pengar. Vad hade ni gjort? satsat på billigare bassortiment och provat sig fram i början och satsat på lite dyrare "finpärlor" sen eller tvärtom?
    Prova dig fram med ett bassortiment tycker jag.
  • Nillane
    Knott skrev 2006-09-07 22:21:46 följande:
    Hej hopp! Inte en chans att hinna läsa allt ni skriver, men jag tittar in i alla fall Har gjort en major uppdatering av bildgalleriet (och en ännu större av hemsidan). Fick ett superduperfint krus av svärmor som hon köpt i en pärlaffär, den har jag gjort en halsbandsberlock av, kolla!
    Jätte tjusigt somvanligt!
  • Nillane

CEEN:Gomorron! Det är bara springvik, men ändå....Då ses vi vid middagstid då.

• Nillane

Sabre:Skrattande

CEEN:Har du packat pääärlepåsen?

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0