Fråga experten: Inaktiva: Fråga om föräldraförsäkringen forum

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Föräldrarledigt innan förlossning utan föräldrarpenning av Iman0­1 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 7 Feb 10:44
600 1 Hejsan Jag är inskriven hos arbetsförmedlingen och erhåller aktivitetsstöd. Vill dock v... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 7 Feb 10:44
1
600
Hur snabbt jobbar man upp SGI igen? av Livrä­d­dMedS­t­il Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 6 Feb 16:03
2,3k 1 Två frågor: 1. För att skydda SGI, måste man alltid ta ut FEM dagar/vecka… även typ... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 6 Feb 16:03
1
2,3k
vabba när den andra föräldern kommer hem. av Anony­m (vab) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 6 Feb 15:51
791 1 Hej Jag har en fråga: om min man jobbar dagtid till kanske 16 och jag jobbar kväll från 1... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 6 Feb 15:51
1
791
Underhåll från mamman av Anony­m (unde­r­håll) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 6 Feb 11:35
565 1 Hej, Hittade ingen passande rubrik, men hoppas att kunna få svar här. Min man har en... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 6 Feb 11:35
1
565
Ytterligare 10% föräldrapenning? av Anony­m (Becc­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 6 Feb 11:17
1,0k 1 Hej! Jag såg att det gjordes reklam för att man som föräldraledig kan ha rätt till 10% mer... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 6 Feb 11:17
1
1,0k
Fylla ut 75% tjänst för att skydda sgi av Anony­m (Sand­r­a) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 6 Feb 10:54
695 1 Jag kommer inom kort att återgå till jobb efter föräldraledighet dock blir det 75% och vi... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 6 Feb 10:54
1
695
Föräldrarpenningen-utomlands av Anony­m (a) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 6 Feb 10:42
547 3 Hej, Jag har en fråga angående föräldrapenningen. Det är så att min dotters pappa (vi har... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 6 Feb 10:42
3
547
svar från FK? av Anony­m (barn­l­ängta­n­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 6 Feb 10:34
621 1 När får man "startpaketet" hemskickat efter att ha skickat in sitt moderskapsintyg? (Jag... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 6 Feb 10:34
1
621
Hur semesterdagar påverkar av Anony­m (undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Feb 15:46
628 1 Hej! Finns det något som hindrar att man tar semesterdagar den första månaden när man ä... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Feb 15:46
1
628
Ny SGI och föräldrapenning? av hbg anna Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Feb 13:53
568 1 Hej!  Jag är gravid med andra barnet innan första barnet är 1 år och 9 månader så min för... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Feb 13:53
1
568
Arbetslös - sedan studera utan csn första året: påverkas SGI? av Anony­m (plug­g­is?) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Feb 13:40
728 1 Hej, jag har några frågor.. Jag väntar barn om ca en månad. Har tyvärr varit arbetslös... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Feb 13:40
1
728
karensdag av Anony­m (kare­n­s?) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Feb 13:33
628 1 Hej, jag är helt föräldraledig. Får några veckor sedan blev jag sjuk och sjukanmälde mig m... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Feb 13:33
1
628
Deltid, heltid, timlön, månadslön - SGI? av lilja­h­33 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Feb 13:10
1,6k 1 Jag väntar nu mitt första barn och studerar heltid med studiestöd från CSN. 2011-11-14 til... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Feb 13:10
1
1,6k
Barn+eget företag? av Anony­m (Plan­e­rar barn) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Feb 15:42
600 1 Hejsan! Jag är egen företagare sedan ca 9 månader tillbaka, jag och min sambo planerar att... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Feb 15:42
1
600
Vilken lön beräknas SGI på? av Veto Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Feb 11:42
606 1 Har försökt läsa mig till svar och pratat med personal på FK men inte fått tydliga svar, p... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Feb 11:42
1
606
Skyddad SGI första året vid deltidsarbete? av Anton­B­01 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Feb 11:31
3,1k 5 Jag och min sambo väntar barn i juni. Jag kommer då att ha jobbat heltid i drygt 8 månader... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Feb 11:31
5
3,1k
ändrad sgi? av Carls­s­on88 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Feb 11:19
532 1 Hej. Min SGI är beräknad på den anställning jag hade innan jag studerade. Under denna tid... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Feb 11:19
1
532
Graviditetspenning av noorr­k­kk Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Feb 11:12
542 1 Hej, förlorar man dagar från föräldrapenning dagar när man tar ut graviditetspenning? Kan... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Feb 11:12
1
542
Föräldrapenning ansökan av Zjen Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Feb 11:07
671 1 Hej När ska man ansöka om föräldrapenningen? Jag har gjort en anmälan och skickat in om... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Feb 11:07
1
671
Arbetslös, SGI, Föräldrapenning? av Anony­m (plan­e­r på bebis­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (planer på bebis)
Äldre 4 Feb 11:04
692 2 Hejsan! Jag och min sambo planerar ev. att skaffa en liten till inom de närmaste... Men... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (planer på bebis) Äldre 4 Feb 11:04
2
692