molly50 skrev 2023-03-28 20:39:18 följande:
I ditt inlägg # 64 så skrev du detta:
Citat: "Fortfarande efter alla dessa år har ingen lyckats förklara vad som egentligen och på djupet är så allvarligt med en tillfällig sexuell upplevelse utanför tvåsamheten?"
Om du med detta inte menar att det är hela världen så får du gärna förklara hur du menar.
För det är faktiskt ganska lätt att tolka detta som att du menar att det inte är hela världen.
Och jag har heller ingenstans påstått att du förespråkar otrohet.
Så var snäll och lägg inte heller ord i mun på mig innan du ber mig om detsamma.
Och nej,otrohet är inte olagligt. Men det betyder väl inte,för den sakens skull,att det är rätt?
Jag menar att ingen har kunnat förklara, ingen har lyckats förklara det för mig, just det, alltså VAD som egentligen på djupet är så allvarligt.
Men bara för att jag har konstaterat att ingen lyckats förklara det så har jag ju absolut inte tagit någon ställning. Eller hur?
För att göra det lättare att förstå så brukar jag ta exemplet att om min partner skulle ha en tillfällig sexuell upplevelse med någon annan så medför det ju inte att jag rent fysiskt har förlorat en hand, eller något liknande.
Så vitt jag kan se så medför ju inte handlingen i sig någon som helst faktisk konsekvens för mig.
Särskilt då om jag slipper få reda på det, då finns det ju absolut ingen som helst faktisk konsekvens och då inte ens någon som helst risk att jag skulle påverkas känslomässigt.
Jag kan inte se VAD som är så allvarligt, vilken allvarlig konsekvens det får för mig, och därför önskar jag att du eller någon annan på saklig grund kan förklara det för mig.
Återigen menar jag bara att hittills har ingen lyckats förklara det.
I slutet slår du in öppna dörrar. Jag har aldrig sagt att otrohet är rätt.