Anonym (S) skrev 2023-03-27 10:25:05 följande:
Men om det inte är så allvarligt, varför inte vara öppen med det?
Sedan utgår du från premissen att det inte kommer fram. Fundera istället på om det är värt att vara otrogen om det kommer fram, vilket är ganska vanligt. Är den otrogne beredd att betala priset? Om inte, varför riskera sin familj då?
Det jag skrev var att ingen har kunnat förklara det för mig.
Om du först förklarar varför och på vilket sätt du tycker att det är allvarligt för dig, och förklarar hur och varför det i största allmänhet i samhället och för människor är allvarligt, så lovar jag göra mitt bästa för att svara på det.
Även om det skulle vara så att du och jag inte har samma uppfattning så lägger jag mig vinning om att alla har rätt att framföra sina åsikter. Hoppas du ser lika på den saken?
Ja i just det här inlägget utgår jag från att det inte kommer fram.
Med mycket enkel sannolikhetsberäkning kan vi ju alla klara av att förstå att i verkligheten är otrohet inte alls ovanligt och att det följaktligen i väldigt många fall aldrig kommer fram.
Detta konstaterande kan uppenbarligen vara obekvämt för vissa och det kan tydligen vara svårt för vissa att ta till sig, men tyvärr så är det ändå verkligheten, eller hur?
Hoppas det inte är förbjudet att utgå från och resonera om något som faktiskt är sant?
I just det här svaret till dig utgår jag från mitt förra inlägg som du citerade.
Det blir alltför rörigt att samtidigt ta upp dina frågor, som är mycket omfattande frågor, och som faktiskt handlar om något helt annat.
Men i ett annat sammanhang skulle jag inte alls ha något emot att resonera omkring dina andra så omfattande frågor.