• mariaskogsrud

Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?

Det är så många som gnäller och klagar online på att de är ensamma. På att det är för svårt att hitta en kille eller tjej. Men beror det inte delvis på våra allt högre förväntningar?

Idag kan man åka var som helst och dejta vem som helst. Valfriheten är enorm. Klart att ribban höjs. Varför nöja sig med Svenneballe i Oskarshamn när man kan åka till Dubai och dejta en riktig man?

Kan det vara så att global, social konkurrens sållar agnarna från vetet, och att många fula och svaga människor kommer konkureras ut och bli ensamma och bittra som följd? Är det så att fula och svaga människor sätter ribban för högt, för att de har uppfattningen att det finns mycket att välja på, fast det egentligen inte är så?

• Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?
  • Vargaflickan
    Anonym (Män är rädda för skilsmässa) skrev 2020-01-17 22:37:53 följande:
    Ah, den som ändå var en borderlinebrud. Jag är en Borderlinetant:(

Borderline i klimakteriet, du kan bara tänka dig. Seriöst är "borderlinebrud" ett skällsord numera?
    Ja, det är det. Personer med borderline är inte särskilt trevliga, vare sig det är behandlat eller inte.
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 23:21:44 följande:

Finns det även folk här som vill diskutera seriöst, eller bara omogna tonåringar? 

Som vanligt så kan du inte svara för dig...
  • KlantSmurfen
    Vargaflickan skrev 2020-01-17 23:22:56 följande:
    Ja, det är det. Personer med borderline är inte särskilt trevliga, vare sig det är behandlat eller inte.
    jepp så vilka inlägg påminner mest om borderline, dina eller hennes?

• Anonym (Super)
    Anonym (Jaså?) skrev 2020-01-17 20:38:29 följande:
    Nu får väl du komma med källa baserad på kvalitativ forskning. I annat fall är denna "kännedom" existerande i dina kretsar, dvs främlingsfientliga kretsarna.

Känner du min kille? Känner du den manliga halvan av hans och min släkt? Så oerhört korkade påståenden du kommer med i syfte att försvara svenska män.
    Bara tragiskt att försöka. 
  • Mimosa86

[quote=80171238][quote-nick]Anonym (tradnat) skrev 2020-01-17 21:30:54 följande:[/quote-nick][/quote]

Efter alla vidriga meetoo berättelser som bara forsat fram och tryckt upp skiten till ytan, kan man säga att kvinnor 2019 inte har rätt att deklarera sig som offer?

Det är väl inget problem med den stämpeln om man har blivit utsatt för brott?

Men vad har incel grabbarna utsatts för brottsliga handlingar som gör att de drar offerkoftan på sig kan man undra?

• Anonym (Biologi)
    Mimosa86 skrev 2020-01-17 23:48:10 följande:

[quote=80171238][quote-nick]Anonym (tradnat) skrev 2020-01-17 21:30:54 följande:[/quote-nick][/quote]

Efter alla vidriga meetoo berättelser som bara forsat fram och tryckt upp skiten till ytan, kan man säga att kvinnor 2019 inte har rätt att deklarera sig som offer?

Det är väl inget problem med den stämpeln om man har blivit utsatt för brott?

Men vad har incel grabbarna utsatts för brottsliga handlingar som gör att de drar offerkoftan på sig kan man undra?

Om kvinnor vore starkare än män hade förmodligen brottsstatistiken sett annorlunda ut.
  • AndreaBD
    Anonym (Super) skrev 2020-01-17 19:50:30 följande:
    JA, det är väl rätt UPPENBART! Uppenbarligen valde han också fel partner, tanke på hur han mådde. För jag tror knappast att han mådde så dåligt när du träffade och skaffade barn med honom eller har jag fel? Tycker du ska erkänna för dig själv att DU inte är perfekt och kunde säkert gjort mer... 
    Du, det här är en helt annan historia, det avviker lite långt ifrån ämnet nu, men mitt ex och jag har rett ut det noggrant och är helt överens om det. Så det är en helt onödig diskussion nu.

Däremot tycker jag att du bara verkar vara ute efter att försöka få folk att tvivla på sig själva och må dåligt? Det är ett uselt syfte. Du kommer inte att lyckas med mig ändå, men om du skulle lyckas med nån som är osäker så vore det verkligen det värsta sättet man kan använda ett forum för. 
  • Anonym (Män är rädda för skilsmässa)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-17 23:41:04 följande:
    jepp så vilka inlägg påminner mest om borderline, dina eller hennes?
    jag tror ingen av dem har det, många kan ha en del små drag av det. man kan förmodligen inte utläsa det av poster på ett forum. Kanske om man läst hundratals och verkligen analyserat personen. Jag har det, jag är dessutom i klimakteriet. Kan du se det i mina inlägg i tråden?
  • Anonym (Erik)

Jag vet faktiskt inte om det är så att folk har för höga förväntningar. Jag har aldrig prioriterat pengar, status eller karriär i mitt liv, vill inte spela det spelet. Det gör mig dock ganska oattraktiv för en stor del kvinnor. Jag skulle dock hellre spendera mitt liv ensam än att behöva ändra mig och bli någon jag inte är, bara för att kvinnor kräver att jag "Steppar upp".

Sen gnäller jag inte över att jag är ensam, det kan ju delvis ses som självvalt.

• Anonym (S)
    Anonym (Erik) skrev 2020-01-18 11:41:07 följande:

Jag vet faktiskt inte om det är så att folk har för höga förväntningar. Jag har aldrig prioriterat pengar, status eller karriär i mitt liv, vill inte spela det spelet. Det gör mig dock ganska oattraktiv för en stor del kvinnor. Jag skulle dock hellre spendera mitt liv ensam än att behöva ändra mig och bli någon jag inte är, bara för att kvinnor kräver att jag "Steppar upp".

Sen gnäller jag inte över att jag är ensam, det kan ju delvis ses som självvalt.

Ja, att välja bort folk man inte trivs med och hellre vara ensam är knappast att ha för höga krav.

Sen finns det säkert folk som har långa kravlistor som gör det svårt för dem, men då är det nog något annat problem som ligger bakom det faktum att man har denna kravlista än att man upplever att det finns mycket att välja på, ex att kravlistan blir ett slags skydd för en person med mycket osäkerhetskänslor. Dvs det handlar nog mer om personen med kraven än om möjliga partners.
Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?