• mariaskogsrud

Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?

Det är så många som gnäller och klagar online på att de är ensamma. På att det är för svårt att hitta en kille eller tjej. Men beror det inte delvis på våra allt högre förväntningar?

Idag kan man åka var som helst och dejta vem som helst. Valfriheten är enorm. Klart att ribban höjs. Varför nöja sig med Svenneballe i Oskarshamn när man kan åka till Dubai och dejta en riktig man?

Kan det vara så att global, social konkurrens sållar agnarna från vetet, och att många fula och svaga människor kommer konkureras ut och bli ensamma och bittra som följd? Är det så att fula och svaga människor sätter ribban för högt, för att de har uppfattningen att det finns mycket att välja på, fast det egentligen inte är så?

• Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?
  • AndreaBD
    Anonym (Super) skrev 2020-01-17 19:27:07 följande:
    Självklart är man två i en relation och det det var säkert brister hos dig också som gjorde att ni gick isär. Fast det berättar du inte om Skål
    Och det vet DU? Jo, jag har gjort ett fel - valt fel partner. Vi passade inte ihop. Man kan faktiskt inte få det att fungera, om man är för olika. 
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 19:47:00 följande:
    Och det vet DU? Jo, jag har gjort ett fel - valt fel partner. Vi passade inte ihop. Man kan faktiskt inte få det att fungera, om man är för olika. 
    JA, det är väl rätt UPPENBART! Uppenbarligen valde han också fel partner, tanke på hur han mådde. För jag tror knappast att han mådde så dåligt när du träffade och skaffade barn med honom eller har jag fel? Tycker du ska erkänna för dig själv att DU inte är perfekt och kunde säkert gjort mer... 
  • Anonym (Inget eget ansvar)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-17 19:50:30 följande:
    JA, det är väl rätt UPPENBART! Uppenbarligen valde han också fel partner, tanke på hur han mådde. För jag tror knappast att han mådde så dåligt när du träffade och skaffade barn med honom eller har jag fel? Tycker du ska erkänna för dig själv att DU inte är perfekt och kunde säkert gjort mer... 
    Självkritik är något andra skall ägna sig åt.
  • Anonym (Jaså?)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:55:01 följande:

Inte för att vara DEN, men, utländska män från områden som du syftar till är kända för att inte ha så mycket mellan benen att hänga i julgranen och hygienen brukar vara rätt dålig. Vilket blir lite konstigt när de lägger på en rejäl show och sedan inte kan prestera... Men om det är manligt för dig, så får det också stå för dig. Hoppas det smakar...

Nu får väl du komma med källa baserad på kvalitativ forskning. I annat fall är denna "kännedom" existerande i dina kretsar, dvs främlingsfientliga kretsarna.

Känner du min kille? Känner du den manliga halvan av hans och min släkt? Så oerhört korkade påståenden du kommer med i syfte att försvara svenska män.
  • Anonym (Super)
    Anonym (Inget eget ansvar) skrev 2020-01-17 20:19:50 följande:
    Självkritik är något andra skall ägna sig åt.
    Vilka andra? Vad menar du? 
    Anonym (Jaså?) skrev 2020-01-17 20:38:29 följande:
    Nu får väl du komma med källa baserad på kvalitativ forskning. I annat fall är denna "kännedom" existerande i dina kretsar, dvs främlingsfientliga kretsarna.

Känner du min kille? Känner du den manliga halvan av hans och min släkt? Så oerhört korkade påståenden du kommer med i syfte att försvara svenska män.

Det finns statistik för penisstorlek för de flesta länder.

Google is your friend.

Anonym (Super) skrev 2020-01-17 20:40:49 följande:
    Vilka andra? Vad menar du? 
    Personen du "diskuterar" med verkar ju inte särskilt intresserad av att utöva någon som helst form av självkritik.
  • Anonym (tradnat)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-17 14:01:47 följande:

"Detta innebar att många män inte behövde göra många knop för att få en partner. Det räckte med att de inte söp för mycket och inte slogs."

och kvinnan försörjde hela familjen så mannen kunde sitta på ljugarbänken och pilla navelludd?

1940:

2020:

"Men mannen har inte hängt med i kvinnans frigörelse"[...](Din?)mamma var ett desperat fruntimmer.

www.expressen.se/nyheter/man-valjer-tjej-efter-mamma/

• Anonym (Super)
    Anonym (Inget eget ansvar) skrev 2020-01-17 20:43:26 följande:
    Personen du "diskuterar" med verkar ju inte särskilt intresserad av att utöva någon som helst form av självkritik.
    A sant.
  • AndreaBD

Finns det även folk här som vill diskutera seriöst, eller bara omogna tonåringar? 

Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?