• mariaskogsrud

Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?

Det är så många som gnäller och klagar online på att de är ensamma. På att det är för svårt att hitta en kille eller tjej. Men beror det inte delvis på våra allt högre förväntningar?

Idag kan man åka var som helst och dejta vem som helst. Valfriheten är enorm. Klart att ribban höjs. Varför nöja sig med Svenneballe i Oskarshamn när man kan åka till Dubai och dejta en riktig man?

Kan det vara så att global, social konkurrens sållar agnarna från vetet, och att många fula och svaga människor kommer konkureras ut och bli ensamma och bittra som följd? Är det så att fula och svaga människor sätter ribban för högt, för att de har uppfattningen att det finns mycket att välja på, fast det egentligen inte är så?

• Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?
  • Less is more

TS Mariaskogsrud - är helt säkert inget annat än en manlig tant som gjort en avstickare från Flashback.

"Alla män" håller på och tjatar om att svenska kvinnor importerar män från mellanöstern - och att svenska kvinnor är horor. Samma tugg hela tiden.

Egentligen är det väl i själva verket så att många kvinnor, även svenska, undviker dejtingsajter Har hört flera som blivit helt rädda och stängt ner.

• Less is more

TS Mariaskogsrud - är helt säkert inget annat än en manlig tant som gjort en avstickare från Flashback.

"Alla män" håller på och tjatar om att svenska kvinnor importerar män från mellanöstern - och att svenska kvinnor är horor. Samma tugg hela tiden.

Egentligen är det väl i själva verket så att många kvinnor, även svenska, undviker dejtingsajter Har hört flera som blivit helt rädda och stängt ner.

• Anonym (Super)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-16 17:22:57 följande:
    Finns många svenska killar som är singlar för ingen vill ha dom. Invandrarkillar har lättare att få tjejer för de är manligare. Ingen kvinna vill ha en feminin man.
    Suck suck... Dina ordval får en att förstå vad för människa du är. Grattis! Men okej. Ge mig källor på att det du säger, eftersom att du företräder alla kvinnor över hela världen nu med ditt uttalande. Vill gärna se något som stärker dina väl valda ord. Tror det blir rätt svårt dock. Det roliga blir om du inte kan svara, för då framstår du bara som en lögnare och allt du skriver efter det kan inte tas på allvar. Intressant att se vad du har att komma med...
  • Anonym (suck)
    Less is more skrev 2020-01-16 17:35:39 följande:

Ville säga att TS helt klart är en man.

Alternativt ser ut som Gudrun Schyman.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 19:36:27 följande:

Suck suck... Dina ordval får en att förstå vad för människa du är. Grattis! Men okej. Ge mig källor på att det du säger, eftersom att du företräder alla kvinnor över hela världen nu med ditt uttalande. Vill gärna se något som stärker dina väl valda ord. Tror det blir rätt svårt dock. Det roliga blir om du inte kan svara, för då framstår du bara som en lögnare och allt du skriver efter det kan inte tas på allvar. Intressant att se vad du har att komma med...

Det är inget nytt att vi kvinnor vill ha manliga män.
  • Anonym (Super)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-16 20:23:13 följande:
    Det är inget nytt att vi kvinnor vill ha manliga män.
    Och där brast det. Hade väl på känna att du inte kunde stärka ditt uttalande.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:26:58 följande:

Och där brast det. Hade väl på känna att du inte kunde stärka ditt uttalande.

Vad väljer du själv, manlig man eller mesig man?
  • Anonym (Super)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-16 20:27:53 följande:
    Vad väljer du själv, manlig man eller mesig man?
    Kan inte du beskriva en manlig respektive mesig man?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:32:11 följande:

Kan inte du beskriva en manlig respektive mesig man?

Vet du inte vad manlig betyder? Så som utländska män är. Mesiga är rädda, blyga, män som inte vågar ta initiativ eller skämma bort sin kvinna. Män ska behandla sin kvinna som en prinsessa.
Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?