• mariaskogsrud

Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?

Det är så många som gnäller och klagar online på att de är ensamma. På att det är för svårt att hitta en kille eller tjej. Men beror det inte delvis på våra allt högre förväntningar?

Idag kan man åka var som helst och dejta vem som helst. Valfriheten är enorm. Klart att ribban höjs. Varför nöja sig med Svenneballe i Oskarshamn när man kan åka till Dubai och dejta en riktig man?

Kan det vara så att global, social konkurrens sållar agnarna från vetet, och att många fula och svaga människor kommer konkureras ut och bli ensamma och bittra som följd? Är det så att fula och svaga människor sätter ribban för högt, för att de har uppfattningen att det finns mycket att välja på, fast det egentligen inte är så?

• Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?
  • Anonym (Super)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-16 20:36:51 följande:
    Vet du inte vad manlig betyder? Så som utländska män är. Mesiga är rädda, blyga, män som inte vågar ta initiativ eller skämma bort sin kvinna. Män ska behandla sin kvinna som en prinsessa.
    Inte för att vara DEN, men, utländska män från områden som du syftar till är kända för att inte ha så mycket mellan benen att hänga i julgranen och hygienen brukar vara rätt dålig. Vilket blir lite konstigt när de lägger på en rejäl show och sedan inte kan prestera... Men om det är manligt för dig, så får det också stå för dig. Hoppas det smakar...
  • Anonym (suck)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:55:01 följande:
    Inte för att vara DEN, men, utländska män från områden som du syftar till är kända för att inte ha så mycket mellan benen att hänga i julgranen och hygienen brukar vara rätt dålig. Vilket blir lite konstigt när de lägger på en rejäl show och sedan inte kan prestera... Men om det är manligt för dig, så får det också stå för dig. Hoppas det smakar...
    Glöm inte att dom även har en ful ovana att låsa in och spöa upp sina fruar när dom inte gör precis som karln vill... Det får helt stå för henne själv om hon tycker det är manligt.
  • Anonym (Super)
    Anonym (suck) skrev 2020-01-16 20:57:20 följande:
    Glöm inte att dom även har en ful ovana att låsa in och spöa upp sina fruar när dom inte gör precis som karln vill... Det får helt stå för henne själv om hon tycker det är manligt.
    Ja precis!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:55:01 följande:

Det stämmer inte alls.
  • Anonym (Super)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-16 21:11:26 följande:
    Det stämmer inte alls.
    Det stämmer väldigt bra! 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 21:14:57 följande:

Det stämmer väldigt bra! 

Hur vet du det?
  • Anonym (Super)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-16 21:26:52 följande:
    Hur vet du det?
    Rätt uppenbart, jag är en del av samhället. Så hur kan man inte veta. Allt annat är en lögn.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 21:39:55 följande:

Rätt uppenbart, jag är en del av samhället. Så hur kan man inte veta. Allt annat är en lögn.

Bara för att du skriver det betyder inte att det är sant.
  • Anonym (70-10)

Att 70% av alla skilsmässor är på kvinnans initiativ kan man kanske tolka som att de har högre förväntningar på sina män, än vad män har på sina kvinnor.

Om det är för höga är dock inte riktigt samma sak.

(10% av skilsmässorna är på mannens initiativ, 20% gemensamt initiativ.)

• Anonym (Super)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-16 21:41:45 följande:
    Bara för att du skriver det betyder inte att det är sant.
    Men gud vad observant du är. Precis som allt skitsnack som du har dragit fram i den här tråden också. Fast skillnaden är iofs att det jag skriver är santSkål
Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?