• Anonym (om kvinnan får välja)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

Vad tror ni?

Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

• Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • Anonym (Silverhätta)
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 12:13:45 följande:

Flashback är Sveriges största forum. Många av familjelivarna är också på just Flashback. 

Du visar att du är precis lika oupplyst som de du pratar om. alltid

Ett gott råd: kasta inte sten i glashus.

Är man på flashback så ser man ju att de högljuddaste som påstår saker om kvinnor och sexliv framfört samma åsikt om detta i sådär 10 år och fortfarande använder sig av "fakta" från incelforum och egna "studier" de gjort genom att studera dejtingappar . Det är dessutom ett par användare som lyckas bli avstängda efter någon vecka som dyker upp igen och igen år efter år som alltid påstår sig ha dejtat enorma mängder kvinnor och pratat med mängder av kvinnor som berättat om hur oerhört mycket sex de har med mängder av män
  • Anonym (Experten)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2019-11-26 12:16:36 följande:

Jag lever i en sån relation.

Mina känslor för mannen är döda, likaså min attraktion. Jag lider inte av själva bristen på sex, däremot lider jag av hur relationen har utvecklat sig. Jag stannar för barnens skull, samt att jag innerst inne önskar att han kunde ta sig i kragen och styra upp sig själv.

Han klagar över bristen på sex, men inser inte att han är orsaken till att jag inte vill. Detta trots att jag har talat om det otaliga ggr. Det går inte in.

Han sitter framför datorn och spelar WOW all tid han inte sover eller jobbar. Allt man ser av honom är ryggtavlan, pratar man med honom så hör han inte pga hörlurar. Äter godis och pizza framöver datorn och duschar 2 ggr i veckan. Tar inte hand om sin kropp. Vad finns det att attraheras av? Han är som en tonårskille.

Antingen är han spelmissbrukare, eller så tycker han helt enkelt inte att det är lika kul att umgås med dig som att vara med kompisarna. Nu vet jag inte hur gamla ni är, men att som vuxen vara så fixerad vid spelet tyder på ett missbruksproblem tycker jag. Uppenbarligen förstår han inte vidden av problemet (såvida han inte har tappat attraktionen för dig, vilket är fullt möjligt). Jag misstänker att du inte har varit fullt så tydlig som du tror när du pratar med honom. Jag föreslår att du visar honom den här tråden och din kommentar - sen får du väl ställa ett ultimatum helt enkelt. 

Någonstans måste du också försöka få klarhet i hur det blev så här - var han sån från början eller har det kommit med åren? Vad var det som gjorde att du attraherades av honom från början? mm
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Yo-Yo) skrev 2019-11-26 12:35:34 följande:

Har själv varit i samma situation för några årsen.

Fick höra? du vill ju bara umgås för att knulla? bla.

Jag blev sårad och la fram mina argument till varför jag heller umgås med polarna via datorn än henne och jag tror ett ljus gick upp för vår relation blev mycket bättre.

Hur kul är det att umgås med någon som sitter med sin tele hela tiden? Hur kul är det att varje lördagkväll bestämma att man ska kolla på film och så ser hon 15 min sen säger att hon vill sova.

Även vi män tröttnar till slut och hittar andra saker att göra när vi vet hur det slutar.

Jag sa att jag spenderar mycket hellre tid med henne än framför datorn så länge hon faktiskt är med mig den tiden istället för att messa med sina vänner för då är hon inte med mig anser jag.

Sen kan jag inte uttala mig om eran situation men det jag vill säga är att det kan finnas bakomliggande orsaker till att han inte är med dig istället för med polarna.

Ni hade inga barn va? För ärligt talat har jag ingen som helst tid till att sitta med mobilen annat än på min arbetstid. Övrig tid har jag fullt upp med att ta hand om barnen, matlagning och hemmet. När jag har nattat dem är det JAG som föreslår umgängestid, men han är upptagen med att raida.

Det handlar helt klart om ett spelmissbruk.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Experten) skrev 2019-11-26 13:19:46 följande:

Antingen är han spelmissbrukare, eller så tycker han helt enkelt inte att det är lika kul att umgås med dig som att vara med kompisarna. Nu vet jag inte hur gamla ni är, men att som vuxen vara så fixerad vid spelet tyder på ett missbruksproblem tycker jag. Uppenbarligen förstår han inte vidden av problemet (såvida han inte har tappat attraktionen för dig, vilket är fullt möjligt). Jag misstänker att du inte har varit fullt så tydlig som du tror när du pratar med honom. Jag föreslår att du visar honom den här tråden och din kommentar - sen får du väl ställa ett ultimatum helt enkelt. 

Någonstans måste du också försöka få klarhet i hur det blev så här - var han sån från början eller har det kommit med åren? Vad var det som gjorde att du attraherades av honom från början? mm

Spelmissbruk till 100%. Han låter mig springa ensam med barnen på hans släktsammankomster och sitter själv hemma och spelar.

Vi är i 35-årsåldern.
  • Anonym (om kvinnan får välja)
    blueblue skrev 2019-11-25 23:44:58 följande:
    Du får ursäkta mig men de saker du säger är ju ganska lätta att översätta med betydligt mindre ord.

Lätt förenklat: var dig själv och släpp inte in någon annan för tjat, håll kvinnan/mannen i ditt liv på lagom avstånd så det fortsatt finns frågetecken på om det är din partner for life.

Att vissa lämnar allt från föregående liv kan ju bero på att vissa kanske inte haft ett helt korrekt umgänge eller att man väljer som du nämnde innan att förändras vilket nu uppenbarligen inte ska behövas.

Jag tänker inte svara mer på dina inlägg för jag anser att du enbart försöker knyta en knop runt halsen på de som inte ser mellan ordbajsandet som skrivs.

Befinner man sig i en relation så handlar det mycket om uppoffringar från båda parter och kan man inte kompromissa så ska man inte vara där.
    Jag skulle säga att en stor del av problemet mellan män och kvinnor och varför de tappar lusten till sina män är exakt vad du trycker på här. Att som du föreslår dra ner mängden ord och innehåll till ett minimum, en förenkling, en nedskalning av problematiken och en oförmåga att se nyanser och komplexitet. Helt fel väg att gå!

Hade fler män fungerat som Trz12 hade inte kvinnor tröttnat på sina män. Du visar exakt på hur simpla och ovilliga män är att ta till sig av problemet och utveckla sig själv...

Kanske har de allra flesta män en gräns och oförmåga att göra detta ungefär som att få en människa med ADHD att slutföra saker och koncentrera sig. Det är stört omöjligt om inte starka hjälpmedel tillförs.

Den kompromissen du talar om kanske även handlar om att den med minst förmåga måste steppa upp till en högre nivå istället för att kvinnan ska sänka sin flera flera steg neråt där allting simplifieras och blir ointressant. Människor behöver utmaningar för att växa och motiveras. Inte konstigt de tröttnar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Silverhätta) skrev 2019-11-26 13:14:41 följande:
    Är man på flashback så ser man ju att de högljuddaste som påstår saker om kvinnor och sexliv framfört samma åsikt om detta i sådär 10 år och fortfarande använder sig av "fakta" från incelforum och egna "studier" de gjort genom att studera dejtingappar . Det är dessutom ett par användare som lyckas bli avstängda efter någon vecka som dyker upp igen och igen år efter år som alltid påstår sig ha dejtat enorma mängder kvinnor och pratat med mängder av kvinnor som berättat om hur oerhört mycket sex de har med mängder av män
    Du pratar om undantag och gör dessa till generella regler. Naturligtvis finns de sådana som blir avstängda på Flashback men det är relativt få.
    Det säger mer om dig, vad du läser osv. Flashback är så otroligt mycket mer än sexforumet.
    Ska du säga något borde du istället ta familjelivs sexforum som exempel. Det stämmer bättre överens med dina påståenden. 
    Flashback överlag har en högre intellektuell standard jämfört med familjeliv och det avspeglar sig i diskussionerna, även sexforumet.
  • Anonym (Janna)
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 14:03:28 följande:

Du pratar om undantag och gör dessa till generella regler. Naturligtvis finns de sådana som blir avstängda på Flashback men det är relativt få.

Det säger mer om dig, vad du läser osv. Flashback är så otroligt mycket mer än sexforumet.

Ska du säga något borde du istället ta familjelivs sexforum som exempel. Det stämmer bättre överens med dina påståenden. 

Flashback överlag har en högre intellektuell standard jämfört med familjeliv och det avspeglar sig i diskussionerna, även sexforumet.

Haha, Flashback har en högre intellektuell standard! Den var bra!
  • Anonym (Attraktivitet)

Jag tror att mannens attraktivitet är avgörande för om en kvinna vill ha sex eller inte. Vill en kvinna inte ha sex med en attraktiv man när han står till buds (under rimliga omständigheter förstås - alla vill inte ha sex på en gång med en vilt främmande, hur attraktiv han än är), så beror det nog på något väldigt speciellt. Som hormonproblem (vilket är naturligt under amningsperioden men inte annars), eller hämningar p.g.a. t.ex. för hård religiös och puritans uppfostran.

Angående "förr" så var de flesta äktenskapen arrangerade (även om det förekom snälla föräldrar också, som tog hänsyn till sina barns önskningar och preferenser - inom rimliga gränser förstås). Kvinnor kunde förstås både "vinna" och "förlora" på detta jämfört med i dag. Jag menar, att vissa blev bortgifta med mer attraktiva män än vad de skulle ha kunnat skaffa sig själva om de hade levt i Europa idag och förväntats kunna ta alla kontakter och driva fram äktenskapet själva. Medan andra fick nöja sig med mindre attraktiva män, än de hade kunnat få idag. Och sexet blev naturligtvis därefter.

Vad mannen kände för kvinnan måste också ha haft betydelse för hur sexet blev. Män som hade möjlighet (speciellt rika och högt uppsatta män), hade andra älskarinnor som de valde för skönhet, attraktion, förälskelse... medan de bara hade tillräckligt mycket sex med den kanske oattraktiva frun, för att hon skulle föda honom det antal barn som han önskade. Därefter flyttade man ofta till var sitt sovrum och hade inte sex med varandra mer. 

• Anonym (Attraktivitet)
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 14:03:28 följande:
    Nä, jag skulle säga att det är samma bredd i intelligensen på Flashback som här. Skillnaden är att majoriteten är män där, medan majoriteten här är kvinnor. 

Det stora problemet med Flashback är att de tillåter även grova personangrepp. Det gör att vissa medlemmar skräms bort, eller i alla fall skräms bort ifrån att yppa vissa åsikter i vissa trådar, för de vet att de då får detta på sig. Som de kanske inte orkar med p.g.a. att de är känsliga, hatar bråk o.s.v.. På det sättet styr vissa vad som får sägas i vissa trådar, och det gynnar verkligen inte yttrandefriheten (som är Flashbacks idé.)
  • AndreaBD
    Anonym (Yo-Yo) skrev 2019-11-26 12:35:34 följande:
    Har själv varit i samma situation för några årsen.

Fick höra? du vill ju bara umgås för att knulla? bla.

Jag blev sårad och la fram mina argument till varför jag heller umgås med polarna via datorn än henne och jag tror ett ljus gick upp för vår relation blev mycket bättre.

Hur kul är det att umgås med någon som sitter med sin tele hela tiden? Hur kul är det att varje lördagkväll bestämma att man ska kolla på film och så ser hon 15 min sen säger att hon vill sova.

Även vi män tröttnar till slut och hittar andra saker att göra när vi vet hur det slutar.

Jag sa att jag spenderar mycket hellre tid med henne än framför datorn så länge hon faktiskt är med mig den tiden istället för att messa med sina vänner för då är hon inte med mig anser jag.

Sen kan jag inte uttala mig om eran situation men det jag vill säga är att det kan finnas bakomliggande orsaker till att han inte är med dig istället för med polarna.
    Ja, här låter det ju som om ni har hamnat i otakt. Det är en sak om man verkligen gör sig oattraktivt genom att inte bara spela dataspel utan kanske gå upp i vikt mycket också, eller duscha sällan, så som hon innan beskrev det. 

Här är det väl så att ni måste prata och planera in saker som båda tycker är roliga. Ge inte upp, utan försök hitta på idéer, sånt som fungerar för båda.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?