• Anonym (om kvinnan får välja)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

Vad tror ni?

Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

• Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • KlantSmurfen
    Personality Traits Influence Perceived Attractiveness - ScienceDaily

Summary:
    A new study published in Personal Relationships examines the way in which perceptions of physical attractiveness are influenced by personality. The study finds that individuals - both men and women - who exhibit positive traits, such as honesty and helpfulness, are perceived as better looking. Those who exhibit negative traits, such as unfairness and rudeness, appear to be less physically attractive to observers.

www.sciencedaily.com/releases/2007/11/071129145852.htm
  • KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-28 18:40:15 följande: #225
    Nja, jag håller inte med sig där. Fenomenet tjat-sex är utbrett och gäller ofta frekvensen på sex - när den är för låg blir det tjat. Det är ju både män och kvinnor som ägnar sig åt tjatsex. Men många är dom kvinnor som efter graviditet och barnafödande vill ha lägre frekvens på sexet under ganska lång tid, varpå mannen börjar tjata. Och så är den negativa spiralen igång. Kan vara ett svar på Ts fråga? Att ha brutit flera revben och bli utsatt för tjat-sex kanske är kanske extremt. Men på FL och IG kontot @mansbebisar så är det ett vanligt fenomen att diskutera, att män tjatar och surar om de inte får sex.
    - Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- JA!!!
    - Tack.

Tjatsex är mammas fel Skrattande
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-11-28 19:00:01 följande: #228
    Kvinnor måste ju visa och berätta hur de njuter och av vad, och inte vara rädda att röra sig själv om det förbättrar njutningen, men för mig är det så att om sexet bygger på att jag själv tar ansvar för orgasmen kan det lika gärna vara. Mannen måste vara engagerad i min njutning annars kan jag lika gärna onanera.
    jepp, bakom varje man som inte vet hur en fitta fungerar står det en kvinna som tiger om det, hemlisar fyller en funktion men vissa saker ska inte vara hemliga.
  • Anonym (Nix)
    Anonym (.) skrev 2019-11-25 23:52:04 följande:

Jag är helt övertygad om att det beror på den kultur vi lever i.

Googla orgasmglappet.

Det är extremt vanligt att kvinnor aldrig eller sällan får orgasm. Ändå så ligger det genomsnittliga paret 3ggr/månaden eller något i den stilen. Kvinnor ställer alltså upp på sex utan att få något ut av det mer än "närhet".

Männen uppger att de får orgasm till 90%.

Det är det här som är orgasmglappet.

Män är med andra ord generellt sett egoistiska skitstövlar i sängen som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.

Kvinnor å andra sidan tvingas nöja sig med "närhet" och försöker tro stenhårt på att det är "nästan lika bra som orgasm". För om de inte hjärntvättar sig själva till att tro det så blir sanningen alltför smärtsam. 

Jag tror att fler och fler kvinnor inte längre ställer upp på det här. De ställer krav på männen att leverea och inte bara ta. Vägrar mannen leverera så blir det helt enkelt inte sex.

Varför tar de inte ansvar för sin egen orgasm? Man kan väl inte förvänta sig att mannen ska fixa den åt en?
  • Anonym (anelle)

Min man har efter en rejäl kris blivit helt förändrad, efter dryga 15 år tillsammans var jag gift med en självgod egoistisk zombie som var ointresserad av mig utom på lördag kväll då han ville ha sex. Var jag sugen på det då? Svar nej, då är jag hellre utan. Efter vår kris så är han öm, uppmärksam, intresserad, vi har en djupare och mer innerlig relation, har vi sex minst tre gånger i veckan, svar ja. Sexet är väl ungefär detsamma, dvs bra. För mig är sex en naturlig ingrediens i en relation, men resten måste också finnas, annars kan jag ligga med vem som helst och det vill jag inte.

Så är det för mig. För mig beror det inte på kvaliteten på sexet, det var bra innan också, utan engagemang i mig och relationen.

• New  Dawn
    Anonym (Nix) skrev 2019-11-28 19:45:57 följande:

Varför tar de inte ansvar för sin egen orgasm? Man kan väl inte förvänta sig att mannen ska fixa den åt en?

Ansvar för sin egen orgasm.... Varför tar män som har erektionsproblem inte ANSVAR för sitt stånd.... Förväntar de sig att kvinnan ska fixa det åt dem...?

Ja, du kanske är en en kvinna som nöjer dig med att smeka dig själv eller "tar för dig" av männen oavsett vad han gör, men precis som att män kan ha problem att få stånd och att komma, så kan kvinnor ha det, och i synnerhet kan detta vara ett problem om sex förväntas centrera runt samlaget, och särskilt om samlag inte är det lättaste sättet att få orgasm i.

Jag har, i många, många år varit en kvinna som "tagit ansvar för min egen orgasm" (duktig flicka) och däremed smekt mig till orgasm under samlag, och han fokuserade på sin njutning, men jag skulle ALDRIG i livet kunna tänka mig att uppskatta ett sexliv under de premisserna i dag. Jag skulle aldrig sänka mig så lågt att ens tänka tanken att min orgasm är mitt ansvar och hans orgasm är hans ansvar.... Det är så tråkigt att jag torkar ihop av bara tanken. Det ska vara helt och hållet gemensamt ansvar att båda uppnår njutning, och trivs med sexlivet. Det är ett absolut minimumkrav.

Jag kan inte tänka mig något tråkigare sex än om jag själv fick ta eget ansvar för njutning, samtidigt hade det känts orimligt och konstigt om mannen tog helt ansvar för min njutning.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (om kvinnan får välja)
    New Dawn skrev 2019-11-28 21:28:41 följande:
    Ansvar för sin egen orgasm.... Varför tar män som har erektionsproblem inte ANSVAR för sitt stånd.... Förväntar de sig att kvinnan ska fixa det åt dem...?

Ja, du kanske är en en kvinna som nöjer dig med att smeka dig själv eller "tar för dig" av männen oavsett vad han gör, men precis som att män kan ha problem att få stånd och att komma, så kan kvinnor ha det, och i synnerhet kan detta vara ett problem om sex förväntas centrera runt samlaget, och särskilt om samlag inte är det lättaste sättet att få orgasm i.

Jag har, i många, många år varit en kvinna som "tagit ansvar för min egen orgasm" (duktig flicka) och däremed smekt mig till orgasm under samlag, och han fokuserade på sin njutning, men jag skulle ALDRIG i livet kunna tänka mig att uppskatta ett sexliv under de premisserna i dag. Jag skulle aldrig sänka mig så lågt att ens tänka tanken att min orgasm är mitt ansvar och hans orgasm är hans ansvar.... Det är så tråkigt att jag torkar ihop av bara tanken. Det ska vara helt och hållet gemensamt ansvar att båda uppnår njutning, och trivs med sexlivet. Det är ett absolut minimumkrav.

Jag kan inte tänka mig något tråkigare sex än om jag själv fick ta eget ansvar för njutning, samtidigt hade det känts orimligt och konstigt om mannen tog helt ansvar för min njutning.
    Håller med så det rungar!!!! Meningen med sex med en annan människa förutom närheten är väl herregud att man ska gå på upptäcktsfärd på varandras kroppar och göra det så skönt för varandra som man bara kan, däri ta sig intresset att ta reda på detaljerat och från många olika källor och praktik vad som får den andra människan att njuta maximalt och om vi nu har orgasm som möjlighet och slutgiltigt mål är det väl dit vi strävar, eller har jag helt missat nåt???

Förstår överhuvudtaget inte debatten om nån slags egenansvar. Kan inte nästa steg då bli att vi ligger bredvid varandra med varsin platta och kollar porr eller läser erotiska noveller medan vi onanerar tillsammans? Eller varför inte titta på sexiga kändisar var för sig tills vi skakar av välbehag...sen säga hej och tack för delad stund!!!

En man som inte kan få mig att komma eller inte har något intresse snarare och gör sitt yttersta är inte värd min tid eller energi. Förmodligen inte nån annan kvinnas heller.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Nix) skrev 2019-11-28 19:45:57 följande: #234
    Om man tycker att det är jätteroligt att runka och alltid fixat sin egen orgasm kanske man har såna funderingar.
  • Anonym (Nix)
    New Dawn skrev 2019-11-28 21:28:41 följande:

Det är ju ett gemensamt ansvar, gemensam njutning. Jag får tex inte orgasm av enbart penetrering men får skönast orgasmer av klitorisstimulans i samband med penetrering. Jag kan ju inte ligga och förvänta mig att mannen fixar allt. Jag menar att många kvinnor vägrar att tex ta på sig själv under tiden - det finns mängder av trådar om det. Det är ju ett gemensamt samspel
  • Anonym (Nix)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-28 21:50:18 följande:

Håller med så det rungar!!!! Meningen med sex med en annan människa förutom närheten är väl herregud att man ska gå på upptäcktsfärd på varandras kroppar och göra det så skönt för varandra som man bara kan, däri ta sig intresset att ta reda på detaljerat och från många olika källor och praktik vad som får den andra människan att njuta maximalt och om vi nu har orgasm som möjlighet och slutgiltigt mål är det väl dit vi strävar, eller har jag helt missat nåt???

Förstår överhuvudtaget inte debatten om nån slags egenansvar. Kan inte nästa steg då bli att vi ligger bredvid varandra med varsin platta och kollar porr eller läser erotiska noveller medan vi onanerar tillsammans? Eller varför inte titta på sexiga kändisar var för sig tills vi skakar av välbehag...sen säga hej och tack för delad stund!!!

En man som inte kan få mig att komma eller inte har något intresse snarare och gör sitt yttersta är inte värd min tid eller energi. Förmodligen inte nån annan kvinnas heller.

Så det är mannens jobb att få dig att komma? Varför? Är det inte ett gemensamt ansvar?
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?