Inlägg från: Anonym (Nix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nix)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Anonym (Eli) skrev 2019-11-25 14:24:02 följande:

Det är Exakt det här jag menar som är hela problemet...

Kan man kommunicera och inte bara ligger där som en död fisk och förväntar sig att killen bara ska ordna allt så kan man ha bra (eller ja, okej, iaf helt okej!) sex med typ vem som helst!

Kvinnor som är våp kommer fortsätta ha dåligt sex om dom inte träffar en snubbe som råkar göra sånt dom gillar.

Jag har Aldrig haft det här problemet med "snubbar tänker bara på sig själva, jag blir aldrig tillfredsställd" osv. Jag undrar varför...

Håller med. Så många kvinnor förväntar sig att partnern ska GE dem orgasmer och tar inte gör sig, berättar vad de gillar, smeker själv etc. Inte konstigt att de har kasst sex. Har heller aldrig träffat på totalt egotrippade män, jag tar för mig själv
  • Anonym (Nix)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-25 14:42:19 följande:

Men hur många av dem har varit nöjda med enbart sex och inte velat mer känslomässigt. Har enbart träffat ett par kvinnor i hela mitt liv som haft en så manlig sexualitet och sagt sig inte få känslor. Tror inte alls på din berättelse.

Jag är en av dem som absolut kan ha sex enbart för att jag är kåt och jag känner mängder av likasinnade
  • Anonym (Nix)
    Anonym (.) skrev 2019-11-25 23:52:04 följande:

Jag är helt övertygad om att det beror på den kultur vi lever i.

Googla orgasmglappet.

Det är extremt vanligt att kvinnor aldrig eller sällan får orgasm. Ändå så ligger det genomsnittliga paret 3ggr/månaden eller något i den stilen. Kvinnor ställer alltså upp på sex utan att få något ut av det mer än "närhet".

Männen uppger att de får orgasm till 90%.

Det är det här som är orgasmglappet.

Män är med andra ord generellt sett egoistiska skitstövlar i sängen som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.

Kvinnor å andra sidan tvingas nöja sig med "närhet" och försöker tro stenhårt på att det är "nästan lika bra som orgasm". För om de inte hjärntvättar sig själva till att tro det så blir sanningen alltför smärtsam. 

Jag tror att fler och fler kvinnor inte längre ställer upp på det här. De ställer krav på männen att leverea och inte bara ta. Vägrar mannen leverera så blir det helt enkelt inte sex.

Varför tar de inte ansvar för sin egen orgasm? Man kan väl inte förvänta sig att mannen ska fixa den åt en?
  • Anonym (Nix)
    New Dawn skrev 2019-11-28 21:28:41 följande:

Ansvar för sin egen orgasm.... Varför tar män som har erektionsproblem inte ANSVAR för sitt stånd.... Förväntar de sig att kvinnan ska fixa det åt dem...?

Ja, du kanske är en en kvinna som nöjer dig med att smeka dig själv eller "tar för dig" av männen oavsett vad han gör, men precis som att män kan ha problem att få stånd och att komma, så kan kvinnor ha det, och i synnerhet kan detta vara ett problem om sex förväntas centrera runt samlaget, och särskilt om samlag inte är det lättaste sättet att få orgasm i.

Jag har, i många, många år varit en kvinna som "tagit ansvar för min egen orgasm" (duktig flicka) och däremed smekt mig till orgasm under samlag, och han fokuserade på sin njutning, men jag skulle ALDRIG i livet kunna tänka mig att uppskatta ett sexliv under de premisserna i dag. Jag skulle aldrig sänka mig så lågt att ens tänka tanken att min orgasm är mitt ansvar och hans orgasm är hans ansvar.... Det är så tråkigt att jag torkar ihop av bara tanken. Det ska vara helt och hållet gemensamt ansvar att båda uppnår njutning, och trivs med sexlivet. Det är ett absolut minimumkrav.

Jag kan inte tänka mig något tråkigare sex än om jag själv fick ta eget ansvar för njutning, samtidigt hade det känts orimligt och konstigt om mannen tog helt ansvar för min njutning.

Det är ju ett gemensamt ansvar, gemensam njutning. Jag får tex inte orgasm av enbart penetrering men får skönast orgasmer av klitorisstimulans i samband med penetrering. Jag kan ju inte ligga och förvänta mig att mannen fixar allt. Jag menar att många kvinnor vägrar att tex ta på sig själv under tiden - det finns mängder av trådar om det. Det är ju ett gemensamt samspel
  • Anonym (Nix)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-28 21:50:18 följande:

Håller med så det rungar!!!! Meningen med sex med en annan människa förutom närheten är väl herregud att man ska gå på upptäcktsfärd på varandras kroppar och göra det så skönt för varandra som man bara kan, däri ta sig intresset att ta reda på detaljerat och från många olika källor och praktik vad som får den andra människan att njuta maximalt och om vi nu har orgasm som möjlighet och slutgiltigt mål är det väl dit vi strävar, eller har jag helt missat nåt???

Förstår överhuvudtaget inte debatten om nån slags egenansvar. Kan inte nästa steg då bli att vi ligger bredvid varandra med varsin platta och kollar porr eller läser erotiska noveller medan vi onanerar tillsammans? Eller varför inte titta på sexiga kändisar var för sig tills vi skakar av välbehag...sen säga hej och tack för delad stund!!!

En man som inte kan få mig att komma eller inte har något intresse snarare och gör sitt yttersta är inte värd min tid eller energi. Förmodligen inte nån annan kvinnas heller.

Så det är mannens jobb att få dig att komma? Varför? Är det inte ett gemensamt ansvar?
  • Anonym (Nix)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-28 21:57:25 följande:

Om man tycker att det är jätteroligt att runka och alltid fixat sin egen orgasm kanske man har såna funderingar.

Runkat? Jag är kvinna
  • Anonym (Nix)
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-28 21:50:18 följande:

Håller med så det rungar!!!! Meningen med sex med en annan människa förutom närheten är väl herregud att man ska gå på upptäcktsfärd på varandras kroppar och göra det så skönt för varandra som man bara kan, däri ta sig intresset att ta reda på detaljerat och från många olika källor och praktik vad som får den andra människan att njuta maximalt och om vi nu har orgasm som möjlighet och slutgiltigt mål är det väl dit vi strävar, eller har jag helt missat nåt???

Förstår överhuvudtaget inte debatten om nån slags egenansvar. Kan inte nästa steg då bli att vi ligger bredvid varandra med varsin platta och kollar porr eller läser erotiska noveller medan vi onanerar tillsammans? Eller varför inte titta på sexiga kändisar var för sig tills vi skakar av välbehag...sen säga hej och tack för delad stund!!!

En man som inte kan få mig att komma eller inte har något intresse snarare och gör sitt yttersta är inte värd min tid eller energi. Förmodligen inte nån annan kvinnas heller.

Ett exempel - många kvinnor kommer ju inte av enbart penetrering, de behöver klitorisstimulans också. Många vill komma under själva samlaget och inte innan eller efter. Är det då självklart mannens uppgift att penetrera och Samtidigt smeka för att ge kvinnan orgasm? Varför?

Med egenansvar menar jag att man inte kan förvänta sig att andra parten ska fixa ens orgasmer, man kanske får

smeka själv under tiden, använda vibrator tillsammans etc.
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Tänk) skrev 2019-12-02 10:21:59 följande:

Sex är inte allt! Djup vänskap bäst!

En kan ha fått prostatacancer och kanske därmed lusten och allt avtagit! Eller livmodercancer

Tänk mer kritisk.

Sex är otroligt viktigt, hade aldrig velat ha ett förhållande utan något sex. Djup vänskap är väl fint men i ett förhållande vill man ha mer och en annan närhet, annars kan man ju lika gärna bo med en random vän
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Tänk) skrev 2019-12-02 10:21:59 följande:

Sex är inte allt! Djup vänskap bäst!

En kan ha fått prostatacancer och kanske därmed lusten och allt avtagit! Eller livmodercancer

Tänk mer kritisk.

Sex är otroligt viktigt, hade aldrig velat ha ett förhållande utan något sex. Djup vänskap är väl fint men i ett förhållande vill man ha mer och en annan närhet, annars kan man ju lika gärna bo med en random vän
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Tänk) skrev 2019-12-02 15:13:29 följande:

Du är en man gissar jag.

Nej, jag är kvinna
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Tänk) skrev 2019-12-02 15:15:12 följande:

Så om din man/fru får cancer i sitt könsorgan som påverkar sexet, vad gör du då? Dumpar stackars partnern för att sexet inte fungerar?!

Du är medveten om att man kan ha sex på fler sätt va?
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Tänk) skrev 2019-12-02 15:46:06 följande:

Berätta.

Man kan ha sex utan penetration - det hade varit en stor saknad för mig som kvinna men man kan ju ha sex ändå. Sex är en viktig del i förhållandet för de flesta.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?