• Johnnyorange

    Greta Thunberg är överskattad

    Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

    Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

  • Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • Flash Gordon
    Mentat skrev 2019-09-30 12:11:43 följande:
    IPCC:s rapporter är inte så svåra att hitta: www.ipcc.ch/reports/
    Vilken Expressen åsyftar är inte lika uppenbart, men eftersom de skriver att den presenterats i dagarna borde det vara "The Ocean and Cryosphere in a Changing Climate"
    Jag har inte läst den. De som debatterar den borde ju göra det.
    IPCC har reviderat västra-västra-scenariot från +100cm år 2100 till +110cm höjning av havsnivån.

    Professor i oceanografi vid Göteborgs universitet:

    "Det som man mäter nu, det är inte alarmerande"

    Generalsekreteraren för FN:s meteorologiska organisation, Dr i meteorologi samt professor:

    "It is not going to be the end of the world. The world is just becoming more challenging. In parts of the globe, living conditions are becoming worse, but people have survived in harsh conditions."


    Och så vidare

    Och så vidare

    Sektmedlemmarna: "Äsch, vad har de för trovärdighet i sin forskning? Vem som helst kan publicera sig! Det går alltid att hitta någon som håller med om det man själv tror!"
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2019-09-30 13:57:19 följande:
    IPCC har reviderat västra-västra-scenariot från +100cm år 2100 till +110cm höjning av havsnivån.

    Professor i oceanografi vid Göteborgs universitet:

    "Det som man mäter nu, det är inte alarmerande"

    Generalsekreteraren för FN:s meteorologiska organisation, Dr i meteorologi samt professor:

    "It is not going to be the end of the world. The world is just becoming more challenging. In parts of the globe, living conditions are becoming worse, but people have survived in harsh conditions."

    Och så vidare

    Och så vidare

    Sektmedlemmarna: "Äsch, vad har de för trovärdighet i sin forskning? Vem som helst kan publicera sig! Det går alltid att hitta någon som håller med om det man själv tror!"
    ...osv saker du glömt...
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • KlantSmurfen
    FDFMGA skrev 2019-09-30 12:26:10 följande: #754
    Jag har inte läst någon alarmerande domedagsrapport.

    Jag uppfatatr det som att det handlar om den del av hennes budskap som utgår från personligt ansvar som får upa-högerns känslosträngar att darra och ge upphov till den gnälliga tonen.
    "Jag har inte läst någon alarmerande domedagsrapport."
    Läs inlägg, #742 ca 7-8 gånger eller fler vid behov, vill du vara snäll att förklara varför du då svarar på mitt inlägg och länkar?

    "Jag uppfatatr det som att det handlar om den del av hennes budskap som utgår från personligt ansvar som får upa-högerns känslosträngar"
    jo jag har fattat att du är väldigt besatt av högern men du nog uppfattat väldigt jättefel.
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2019-09-30 15:46:39 följande:
    "Jag har inte läst någon alarmerande domedagsrapport."
    Läs inlägg, #742 ca 7-8 gånger eller fler vid behov, vill du vara snäll att förklara varför du då svarar på mitt inlägg och länkar?

    "Jag uppfatatr det som att det handlar om den del av hennes budskap som utgår från personligt ansvar som får upa-högerns känslosträngar"
    jo jag har fattat att du är väldigt besatt av högern men du nog uppfattat väldigt jättefel.
    Vi läst, men det saknar saklighet.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban

    Nu får Greta fotbollstränare sparkade(IT), för de tror ad hominem är ett sakligt argument.
    Och när dom upptäcker att världen inte accepterar sådan språkbruk, så pudlar dom skiten ur sig.
    Men försent för fotbollstränaren dock, som fick bita i gräset och bli sparkad.
    trumpnissars TDS är illa nu.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • FDFMGA
    KlantSmurfen skrev 2019-09-30 15:46:39 följande:
    "Jag har inte läst någon alarmerande domedagsrapport."
    Läs inlägg, #742 ca 7-8 gånger eller fler vid behov, vill du vara snäll att förklara varför du då svarar på mitt inlägg och länkar?

    "Jag uppfatatr det som att det handlar om den del av hennes budskap som utgår från personligt ansvar som får upa-högerns känslosträngar"
    jo jag har fattat att du är väldigt besatt av högern men du nog uppfattat väldigt jättefel.
    Tja, inlägg 742 lär knappast ha förändrat sig sen jag läste det senast, inte heller kommer det att förändra sig om jag så läser det 514 gånger. Det var någon som hade fått för sig att det fanns en alarmerande domedagsrapport som 98 procent av klimatforskarna enligt den personen påstås stå bakom.

    Det blir så mycket känslor inblandade från vissa håll när mänsklig klimatpåverkan diskuteras att det inte bara blir domedagsrapporter utan också alarmerande sådana. Som  vän av ordning undrar jag vilka domedagsrapporter man kan sortera in under rubriken ickealarmerande sådana.

    Nu har jag inte precis läst och bedömt alla klimatrapporter eftersom jag inte har de kunskaper som krävs för att jag ska kunna göra det - och heller inte är så inbilsk att jag tror mig kunna göra detta - till skillnad från vissa andraSkrattande

    Nåja, min tolkning av publiciteten kring forskningarapporterna är att forskarna är eniga om att människan påverkar klimatet, att denna påverkan accelererar, att vi för att försöka begränsa vår påverkan borde försöka begränsa utsläppen av växthusgaser.

    Om inte jag minns fel så var det cirka 35 miljoner år sen hela planeten var isfri. Jag var iofs inte med då, men jag tror mig ha läst uppgiften Skrattande

    Det vore trist om vi sätter igång en irreversibel process som innebär att simskolan blir obligatorisk för alla barn om några tusen år eller såSkrattande

    Men jag är väl medveten om att det kan vara svårt att känna empati för alla dem som redan idag drababs av klimatförändringarna och kanske ännu svårare att bry sig om framtida generationer. Och detta gäller i synnerhet personer som aldrig fått lära sig vad personligt ansvar är.

    Just ja, inlägg 742. Testa gärna att läsa det ett par gånger och försök förstå varför det kan uppfattas som gnälligt ironiserande.
    KlantSmurfen skrev 2019-09-30 09:38:58 följande:

    Ni som hela tiden hävdat att Greta bara säger det vetenskapen säger, jag antar att ni samtliga har läst den alarmerande domedagsraporten som 98% av alla forskare är överens om så att ni vet att det verkligen finns en bra anledning att klimathetsa barn välden över. Det har inte jag och jag orkar inte leta så ni kan ju få länka den.



  • KlantSmurfen
    FDFMGA skrev 2019-09-30 18:46:34 följande: #765
    Tja, inlägg 742 lär knappast ha förändrat sig sen jag läste det senast, inte heller kommer det att förändra sig om jag så läser det 514 gånger. Det var någon som hade fått för sig att det fanns en alarmerande domedagsrapport som 98 procent av klimatforskarna enligt den personen påstås stå bakom.

    Det blir så mycket känslor inblandade från vissa håll när mänsklig klimatpåverkan diskuteras att det inte bara blir domedagsrapporter utan också alarmerande sådana. Som  vän av ordning undrar jag vilka domedagsrapporter man kan sortera in under rubriken ickealarmerande sådana.

    Nu har jag inte precis läst och bedömt alla klimatrapporter eftersom jag inte har de kunskaper som krävs för att jag ska kunna göra det - och heller inte är så inbilsk att jag tror mig kunna göra detta - till skillnad från vissa andraSkrattande

    Nåja, min tolkning av publiciteten kring forskningarapporterna är att forskarna är eniga om att människan påverkar klimatet, att denna påverkan accelererar, att vi för att försöka begränsa vår påverkan borde försöka begränsa utsläppen av växthusgaser.

    Om inte jag minns fel så var det cirka 35 miljoner år sen hela planeten var isfri. Jag var iofs inte med då, men jag tror mig ha läst uppgiften Skrattande

    Det vore trist om vi sätter igång en irreversibel process som innebär att simskolan blir obligatorisk för alla barn om några tusen år eller såSkrattande

    Men jag är väl medveten om att det kan vara svårt att känna empati för alla dem som redan idag drababs av klimatförändringarna och kanske ännu svårare att bry sig om framtida generationer. Och detta gäller i synnerhet personer som aldrig fått lära sig vad personligt ansvar är.

    Just ja, inlägg 742. Testa gärna att läsa det ett par gånger och försök förstå varför det kan uppfattas som gnälligt ironiserande.
    KlantSmurfen skrev 2019-09-30 09:38:58 följande:

    Ni som hela tiden hävdat att Greta bara säger det vetenskapen säger, jag antar att ni samtliga har läst den alarmerande domedagsraporten som 98% av alla forskare är överens om så att ni vet att det verkligen finns en bra anledning att klimathetsa barn välden över. Det har inte jag och jag orkar inte leta så ni kan ju få länka den.


    Jag var väldigt väldigt tydlig med att det var länk till domedagsraporten jag ville ha sen undrade jag varför du öht svarade på inlägget och länkade trotts att du inte känner till någon domedagsraport men det verkar inte som att du förstått det inlägget heller, jag ser en massa text men inget i stil med "jag förstod inte frågan", "jag sket inte lite i vad du skrev", "dålig impulskontroll"
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2019-09-30 12:03:06 följande:
    Trumfar den all annan forskning, eller tar den hänsyn till forskning?
    Frågar du mig vad du tycker? Eller är det där ditt svar på en rak fråga? Jag säger då det. 
Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad