FDFMGA skrev 2019-09-27 17:52:03 följande:
Tja, jag tror att en av de främsta orsakerna till känslostormarna är att det i Greta Thunbergs budskap inte bara ligger en uppmaning till politiker och näringsliv att agera utan också en uppmaning om personligt ansvar - att förändring börjar med dig och mig.
Det finns beklagligtvis många som tillägnat sig ett "skylla ifrån sig"-beteende som ryggmärgsreflex. Det är inte så förvånande att de reagerar när de möter ett budskap och en budbärare som inte klappar dem på huvudet och berömmer dem för att de är så duktiga som kommit fram till att vad Sverige och vi svenskar kan göra inte betyder mer än ett piss i Mississippi jämfört med den betydelse Kina och USA har.
Greta Thunberg är liksom en utmaning för folk som aldrig kan eller vill se sin egen del och sitt eget ansvar i ett sammanhang.Det är så sant som det är sagt.
Bra Greta kom, märkte själv hur man börja bli lite slarvig ibland.
Det lustiga är att mycket är galet enkelt också, och ändrar inget i ens livsstil om man gör.
Dock denna agenda som vi ser ifrån fossilindustrin, och att de inte ens medvetna de springer den.(Vetenskapsförnekarna)
Jag är alltid imponerade över folk som är upprörd och arga över nått som de inte ens vill förstå, och för att inte förstår så väljer man missförstå allt.
Det finns ord för såna människor, och inget positivt att vara ignorant på frågor man inte förstår.
Kina lägger faktiskt massor av pengar på miljöteknik, menar gigantiska summor.
Dock har dom en ekonomisk utveckling som även innefattar smutsig energi fortfarande.
Men dom fick sitt uppvaknade att städer hade tjock smog över sig.
Indien däremot, där känner jag en större oro, för där verkar man inte ha speciellt hög brynnivå.
USA är lite svårt och bedöma med allt skräp som kommer ur deras munnar och idag i POTUS och följe.