• Johnnyorange

Greta Thunberg är överskattad

Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

• Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2019-09-30 22:01:49 följande:
    Frågar du mig vad du tycker? Eller är det där ditt svar på en rak fråga? Jag säger då det. 

Kommer du ihåg vilken forskning som är i total dominans?

Det lustiga är att ingen av denna "forskning" som säger emot, existerade ens före Exxons klimatmodeller om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.
    Det du lyfter är bara en agenda inget mer.

Dock varför du lyfter en agenda är ingen som vet, vad i klimatet är så farligt att du måste undvika prata om det till varje pris?
    Och det man försöker säga är Kejsaren har kläder, kolla, han har kläder på sig, kolla.
    Men sen när man tittar så finns inga, samma som forskningen som försöker påstå inget händer och allt är normalt med klimatet.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2019-09-30 21:26:48 följande:
    Jag var väldigt väldigt tydlig med att det var länk till domedagsraporten jag ville ha sen undrade jag varför du öht svarade på inlägget och länkade trotts att du inte känner till någon domedagsraport men det verkar inte som att du förstått det inlägget heller, jag ser en massa text men inget i stil med "jag förstod inte frågan", "jag sket inte lite i vad du skrev", "dålig impulskontroll"

Där glömde du att svara på en hel del.

Det är så här som det ser ut som, och när man försöker berätta att klimatet inte är människogjort.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • FDFMGA
    KlantSmurfen skrev 2019-09-30 21:26:48 följande:
    Jag var väldigt väldigt tydlig med att det var länk till domedagsraporten jag ville ha sen undrade jag varför du öht svarade på inlägget och länkade trotts att du inte känner till någon domedagsraport men det verkar inte som att du förstått det inlägget heller, jag ser en massa text men inget i stil med "jag förstod inte frågan", "jag sket inte lite i vad du skrev", "dålig impulskontroll"
    Mm, du kallade den visst en alarmerande domedagsrapport som 98 procent av klimatforskarna står bakom.

Min uppfattning är att det inte finns någon sådan - men att du och andra försöker tolka ett stämningsläge ,men den tolkning du gör är en smula subjektivt känslosam.

Du och en del andra tycks fullständigt tappa fattningen inför Greta Thunberg, vilket inte är mitt problem.

Dessutom anser jag att det är den som påstår något som ska belägga detta, men jag förstår att du blir upprörd när jag ber dig belägga ditt påståendeSkrattande
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2019-10-01 06:57:52 följande:

Kommer du ihåg vilken forskning som är i total dominans?

Det lustiga är att ingen av denna "forskning" som säger emot, existerade ens före Exxons klimatmodeller om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.
    Det du lyfter är bara en agenda inget mer.

Dock varför du lyfter en agenda är ingen som vet, vad i klimatet är så farligt att du måste undvika prata om det till varje pris?
    Och det man försöker säga är Kejsaren har kläder, kolla, han har kläder på sig, kolla.
    Men sen när man tittar så finns inga, samma som forskningen som försöker påstå inget händer och allt är normalt med klimatet.

För att vara någon som ständigt klagar över brist på saklighet och på att människor inte vill eller kan svara på dina frågor måste jag säga att du uppvisar en förbluffande brist på saklighet och tydligen inte vare sig vill eller kan svara på en enda enkel rak fråga ställd om ett inslag i vilket en professor på institutionen för marina vetenskaper i Göteborg uttalade sig. 
  • nattuw

Oavsett om Greta är överskattad eller inte så finns det, med så mycket dumhet riktad åt ett och samma håll, risk att den seriösa klimatforskningen kan ta skada.

• Anonym (Anonymm)
    Flash Gordon skrev 2019-09-30 16:44:36 följande:

It's the kind of low resolution thinking that gets us absolutely nowhere ...

Skriv på svenska
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2019-10-01 08:54:48 följande:

Oavsett om Greta är överskattad eller inte så finns det, med så mycket dumhet riktad åt ett och samma håll, risk att den seriösa klimatforskningen kan ta skada.

Den risken är nog försumbar. Inte bryr sig seriösa klimatforskare om tyckandet från den där kanadensiska psykologiprofessorn som det ideligen länkas till i den här trådenTomte

Hur går det med dina Adaktussonstudier förresten - ger din forskning fortfarande vid handen att han kommer att bli Sveriges nästa statsminsiter.

Det senare apropå seriös forskningSkrattande
  • KlantSmurfen

Det skulle vara helt emot forumreglerna att sätta ord på upplevelsen att diskutera med "vissa" personer men jag kan ju försöka beskriva den på något sätt.
    Om man t.ex länkar tre länkar med 50+ vetenskapliga studier och herr FDFMGA tycker att vetenskapen har fel åsikt så börjar halmdockorna och so you are saying.
    FDFMGA funkar ju så att han saknar argument drar han ner diskussionen i sandlådan för att förstöra den

#742 är också ett roligt exempel på hur "vissa" personer fungerar i diskussioner, jag ville att de som läst domedagsraporten skulle länka den och det blir som vanligt när diskuterar med herr FDFMGA, han vantolkar inlägget med flit och börjar med halmdockorna du kallade den visst en alarmerande domedagsrapport som 98 procent av klimatforskarna står bakom...

KlantSmurfen skrev 2019-09-30 09:38:58 följande: #742

Ni som hela tiden hävdat att Greta bara säger det vetenskapen säger, jag antar att ni samtliga har läst den alarmerande domedagsraporten som 98% av alla forskare är överens om så att ni vet att det verkligen finns en bra anledning att klimathetsa barn välden över. Det har inte jag och jag orkar inte leta så ni kan ju få länka den.

@FDFMGA är du väldigt nära släkt med herr ad hominem?
    det finns vissa likheter...

• nattuw
    KlantSmurfen skrev 2019-10-01 14:07:52 följande:

FDFMGA funkar ju så att han saknar argument drar han ner diskussionen i sandlådan för att förstöra den

Enklast är att bra ignorera hens inlägg.
Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad