• Humlan88

    Trump som president :( vad händer nu?

    Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

  • Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-10-13 22:48:50 följande:
    Finns en hel del inom exempelvis S, V och MP som annars ondgör sig över att USA, som det föraktfullt brukar heta, "leker världspolis".

    Nu har de ju fått som de vill.
    Jasså? Kan du ge något exempel på någon inom S, V eller MP som har välkomnat att USA dragit sig ur Syrien så att Turkarna kan anfalla kurderna? Jag har nämligen bara sett kritik mot detta.  Frågan var annars vad DU tycker om Donald Trump medverkat till att Natolandet Turkiet kan anfalla kurder i Syrien..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-10-13 22:56:12 följande:
    Jasså? Kan du ge något exempel på någon inom S, V eller MP som har välkomnat att USA dragit sig ur Syrien så att Turkarna kan anfalla kurderna? Jag har nämligen bara sett kritik mot detta.
    När var senaste gången SVMP inte kritiserade USA?
  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2019-10-13 22:48:50 följande:
    Finns en hel del inom exempelvis S, V och MP som annars ondgör sig över att USA, som det föraktfullt brukar heta, "leker världspolis".

    Nu har de ju fått som de vill.
    Betalda sossetroll på FL: USA, åk hem!

    POTUS: Jag lovar. Jag ska ta hem våra trupper när IS är besegrat.

    Betalda sossetroll på FL: USA, åk hem nån jävla gång då!

    POTUS: Nu drar vi tillbaka våra styrkor.

    Betalda sossetroll på FL: Öh?! Men .. va fan!?

  • Flash Gordon

    Sedan kan inte USA, eller någon annan göra ett skit åt situationen.

    De har krigat mot varandra i tusentals år och kommer att fortsätta att kriga mot vrandra i tusentals år.

    Tills de själva tröttnar på det.

    Krig är alltid tråkigt men det är svårt att se detta som något svart/vitt när det är samma kurder som nu attackeras av Turkiet som i sin tur i åratal har bedrivit folkmord på, och tvångsförflyttningar av, araber och andra etniciteter i norra Syrien för att skapa ett etniskt rent "Kurdistan" för sig själva.

    De får säga till när de känner sig klara så kan resten av världen komma till deras hjälp med återuppbyggnaden.


  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-10-14 10:55:45 följande:
    Betalda sossetroll på FL: USA, åk hem!

    POTUS: Jag lovar. Jag ska ta hem våra trupper när IS är besegrat.

    Betalda sossetroll på FL: USA, åk hem nån jävla gång då!

    POTUS: Nu drar vi tillbaka våra styrkor.

    Betalda sossetroll på FL: Öh?! Men .. va fan!?
    Nä, har du fått span på betalda sossetroll på FL.

    Har du verkligen underlag för att de socialdemokrater som skriver här är betalda troll, vi är inte särskilt många.

    Det är faktiskt en så allvarlig beskyllning att inte ens din nesa över Trumps svek mot dem som besegrade IS ursäktar den.

    Och hur går det med hangarfartyget som enligt dig skulle få sitt namn efter Donald - var det bara en ankaSkrattande
  • klyban
    K Markatta skrev 2019-10-13 22:48:50 följande:
    Finns en hel del inom exempelvis S, V och MP som annars ondgör sig över att USA, som det föraktfullt brukar heta, "leker världspolis".

    Nu har de ju fått som de vill.
    Ingen som du sa säger nått sånt, utan bara par ord på en rad utan betydelse för det nämnda.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2019-10-14 10:55:45 följande:
    Betalda sossetroll på FL: USA, åk hem!

    POTUS: Jag lovar. Jag ska ta hem våra trupper när IS är besegrat.

    Betalda sossetroll på FL: USA, åk hem nån jävla gång då!

    POTUS: Nu drar vi tillbaka våra styrkor.

    Betalda sossetroll på FL: Öh?! Men .. va fan!?

    Kurderna var allierade, nu slängda under bussen, är det oklart menar du?
    Det lustiga detta svek är nått man får räkna med när Republikaner har makten, då det skedde med Bush också.


     


    Sen säger du troll, vet inte vad mer man kan säga.
    Vem pratar du om?
    Undrar då det är uppenbart inte fakta du har i tankarna när du säger det.
    Så vill du försöka igen?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2019-10-14 11:05:32 följande:
    Sedan kan inte USA, eller någon annan göra ett skit åt situationen.

    De har krigat mot varandra i tusentals år och kommer att fortsätta att kriga mot vrandra i tusentals år.

    Tills de själva tröttnar på det.

    Krig är alltid tråkigt men det är svårt att se detta som något svart/vitt när det är samma kurder som nu attackeras av Turkiet som i sin tur i åratal har bedrivit folkmord på, och tvångsförflyttningar av, araber och andra etniciteter i norra Syrien för att skapa ett etniskt rent "Kurdistan" för sig själva.

    De får säga till när de känner sig klara så kan resten av världen komma till deras hjälp med återuppbyggnaden.

    Kurder under bussen och detta går inte väl ut i republikanska kretsar.
    Tugga på den en stund först, och se om du kan återge verkligheten som sker framför oss.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    FDFMGA skrev 2019-10-14 11:08:06 följande:
    Nä, har du fått span på betalda sossetroll på FL.

    Har du verkligen underlag för att de socialdemokrater som skriver här är betalda troll, vi är inte särskilt många.

    Det är faktiskt en så allvarlig beskyllning att inte ens din nesa över Trumps svek mot dem som besegrade IS ursäktar den.

    Och hur går det med hangarfartyget som enligt dig skulle få sitt namn efter Donald - var det bara en ankaSkrattande
    Alla är sossar och vänsterpack, när man inte håller med deras agenda som saknar grund att stå på.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tomten2012
    KillBill skrev 2019-10-13 22:56:12 följande:
    Jasså? Kan du ge något exempel på någon inom S, V eller MP som har välkomnat att USA dragit sig ur Syrien så att Turkarna kan anfalla kurderna? Jag har nämligen bara sett kritik mot detta.  Frågan var annars vad DU tycker om Donald Trump medverkat till att Natolandet Turkiet kan anfalla kurder i Syrien..
    Så vad tycker du att USA skulle göra istället ? Bomba Ankara? Kasta ut Turkiet ur NATO (vilket skulle få ryssarna att flytta i snarast möjligt el ännu värre Kina)? 

    Är det USAs uppgift att värna om kurderna? Det är en komplex fråga vems land det är. Turkiet (och de övriga nationalstaterna), Kurderna eller Assyrierna som också ställer anspråk till samma områden. Bästa är antagligen att inte blanda sig i als. Problemet är att USA allt för lång tid har blandat sig i konflikter som de borde hålla sig utanför. Något som Trump vill ändra på. 

    Sen är kurderna inte en homogen grupp. En del är mer allierade än andra. PKK är knappast USAs vän (eller Sveriges för den delen). Och bara för att man har haft ett gemensamt mål att besegra en gemensam fiende så behöver det inte innebära att man är det för alltid. Och vilken allierad skall man stödja ? 

    Sen skulle jag inte vara förvånad om EUs ledare har bett USA på sina bara knän att inte gå emot Turkiet. Varför ? För att man har ett mäktigt vapen riktat mot Europa. Immigration. EU betalar (läs: utpressning) Turkiet för att förhindra flyktingar att ta sig till Europa. 

    Sen så har faktiskt USA agerat. Man har fått till vapenstillestånd och har satt press på Turkiet med ekonomiska medel. Dessutom var det 28 soldater man drog undan när invasionen började. Vad skulle de ha gjort mer än riskera sina liv i onödan ?
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?