• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-11-05 20:02:49 följande:

Resurserna förslår inte. Hur reagerar sjuklövern? Ännu större flyktingmottagning? Har man bestämt sig för totalt kaos?

www.svt.se/nyheter/sverige/af-klarar-inte-okad-flyktingstrom

"Den kraftigt ökande flyktingströmmen till Sverige gör att Arbetsförmedlingen dignar under arbete. Pengarna räcker inte, även om regeringen skjutit till extra medel, enligt myndighetens rapportering till regeringen.

Arbetsfömedlingens ledning konstaterar att de nyanlända inte kommer att få det stöd de har rätt till, vilket bland annat kommer leda till att det tar längre tid för dem att etablera sig i samhället. Dessutom kommer arbetsförmedlarna att drabbas av mer stress och fler sjukskrivningar som följd och i förlängningen rekryteringsproblem, befarar Arbetsförmedlingen.

?Arbetsförmedlingen bedömer en sådan situation som ohållbar?, skriver myndigheten som efterfrågar en översyn av lagstiftning och regelverk."

Nu kan jag tänka mig att många av flyktingarna inte VILL jobba, så det stör kanske inte dem att arbetsförmedlarna inte hinner hjälpa dem. Men det är synd om de svenska arbetslösa, som inte kan få de åtgärder de har rätt till, för att Af (och arbetsmarknadskonsulenterna på kommunen) inte har tid med dem...
  • Centurione
    Dissident skrev 2014-11-05 20:08:26 följande:
    Konspirationsteori? Nedanstående citat borde få dig att ändra uppfattning:
    "Lögnen kan få dystra politiska konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det framväxande mångkulturella samhället. Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i teve och förnekade att det vid sidan av det positiva och nödvändiga också fanns svårigheter och problem." - Birger Schlaug, f.d. språkrör för Miljöpartiet
    sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug
    "Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det." - Janne Josefsson
    hd.se/mer/2008/02/10/mannen-bakom-avsloejandena/
    "Under den troskyldiga perioden av Sveriges omvandling till så kallat mångkulturellt samhälle gällde runt om på landets tidningsredaktioner en oskriven men sträng pressetisk regel: När du skriver om brott, nämn aldrig - antyd inte ens - att det är en invandrare som begått det även om det är så det ligger till." - Yrsa Stenius
    Journalister samtalar:
    "Susanna Popova: -Tomas, du och jag var båda två i slutet av 80-talet på en konferens för journalister där man på allvar diskuterade om det var dags att ta av locket för rapporteringen om brottsligheten bland invandrare eller om locket skulle ligga på.
    Thomas Gür: -Min uppfattning var väl att på den konferensen var det du och jag som ansåg att man skulle ta av locket medan alla andra ansåg att det var jättefarligt att lyfta av det här."
    #t=11m55s
    "För tio år sedan fanns det en regel som sade: journalister skall vara ytterst återhållsamma med att publicera negativa uppgifter om invandrare. Det ansågs t ex olämpligt att publicera statistik om invandrare och bidrag, invandrare och kriminalitet, etc. Syftet med denna regel var (som alltid i Sverige) gott och välmenande. Etablissemanget trodde att sann men negativ information skulle göra folket till invandrarhatare och rasister. Genom att inte publicera sådana uppgifter ville man skydda svenskarna från skadliga tankar och invandrarna från skadliga svenskar. I toppen av samhället bland politiker och massmediala makthavare - etablissemanget - kunde man därigenom berömma sig av humanism, omsorg, solidaritet". - Göran Skytte
    www.vitbok.se/13/c.html
    "Under åtta år därefter var jag reporter på Sveriges Television. Där fick jag bland annat instruktioner av en ansvarig redaktör för ett av våra största nyhetsprogram att det ska "vara så synd om invandrarna att folk ska gråta framför teven. För att en nyhetssändning skulle bli en "bra show" var att det önskvärt att det fanns offer, men det var underförstått att dessa offers anspråk aldrig synades i sömmarna." - Gunnar Sandelin
    Bra sammanfattning. Tack! Det märkliga är, att hur många gånger man än lägger ut den informationen, så fortsätter PK-tanterna att förneka att mörkningen förekommer. Fast man bara behöver kolla på Expressen eller Aftonbladet vilken dag som helst. 

Ta t.ex. vilken artikel som helst i Kvällsposten på nätet (Expressens bevakning av de sydligaste landskapen samt Danmark, som intresserar skåningarna). När det gäller de danska nyheterna har de tydligen ett samarbete med Ekstrabladet, för artiklarna brukar vara kopierade rakt av. Med en skillnad: om det är en utlänning (menar nu från Afrika, Mellanöstern, Ryssland, Östeuropa etc.) som begått brottet, så utesluts namn och foto i Kvällsposten. Dock inte om det är en nordbo. Likaså om det står något i ett signalement om att gärningsmannen var svarthårig, mörkhyad, hade mellanösternutseende eller liknande. Då utesluts den upplysningen!
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 20:26:21 följande:
    Det är hyckleri att vilja fortsätta köpa billiga imponerade varor och samtidigt vilja stänga gränserna.
    Jag avstår gärna. Handlar faktiskt nästan inget importerat överhuvudtaget, av miljöskäl. Försöker hålla mig till lokalproducerat också, i möjligaste mån. Enda undantaget är bomullstyger, ris, kryddor etc. som inte GÅR att producera i Sverige.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-06 01:43:54 följande:

www.expressen.se/gt/familj-misshandlade-kvinna--far-fangelse/

Här är ett typiskt exempel på medias mörkande. En hel familj - mamma och fyra söner - misshandlade den före detta flickvännen till en av sönerna. En grov misshandel med baseballträn, knytnävar och sparkar. 

Jag, som är van att ha de "glasögonen" på mig när jag läser PK-media, fattar direkt att det måste röra sig om invandrare, och en enkel sökning på nätet bekräftar detta. Familjen är albaner. Men Expressen nämner det inte med ett ord! De vill att man ska tro, att det är vanliga svenska småstadsfamiljer som gör sådant här... och att vi ska öppna våra hjärtan för fler invandrare, så att fler unga svenska kvinnor kan få gifta in sig i farliga familjer...  

Hur är ursprunget relevant i artikeln? Expressen resonerar nog så iallafall. De vill nog inte att man ska tro något alls, det är gärningen som man skriver om. Tror du inte att kvinnor har den förmågan att välja sin partner efter eget omdöme utan att färgas av de fördomar som ditt parti gladeligen sprider?
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 08:55:26 följande:

Länka gärna till ett inlägg på avpixlat där en svensk med ljus hy hängs ut med namn och bild, har inte hört talas om det hittills iallafall. Och även om det skett så gör det inte sajten mindre rasistisk eftersom hudfärgen inte ökar risken för att falla in i brottslighet. Däremot kan omgivande samhällets behandling av dessa personer bidra till hopplöshet och utanförskap.

Du och ditt Sd "löser" problemen genom att skuldbelägga den utsatte. Det löser inget utan sopar bara det obekväma (dvs folks intolerans) under mattan. En strutspolitik alltså.

Avpixlat och tror det var Björn Söder spred också desinformation i form av en somalisk familj i Strängnäs som fått ett hus av kommunen. Problemet var att de inte fått ett hus, de hade fått låna det eftersom det hade lösts in och skulle rivas några månader senare. Men det brydde sig varken Söder eller avpixlat sig om att tydliggöra utan fortsatte med sin hatpropaganda.

Avpixlat hängde också ut ett par 14-åriga tjejer som hade målat en plats med vattenlöslig färg (som alltså regnar bort) där Sd skulle ha nån träff. I naturen alltså. Detta bus straffades med hot om våldtäkt på avpixlats kommentarsfält.

Avpixlat skrev om Zlatans reklamfilm för Volvo: "det luktar bushweed och gängkriminalitet". Och kommentarsfältet går som vanligt bananas. www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-om-zlatans-reklamfilm-den-luktar-bushweed-gangkriminalitet-och-branda-bilar/

Avpixlat skrev också om Astrid. Ni vet den där svenska tjejen som var lucia ett år. Enda skillnaden mot tidigare år var hennes mörkare hudfärg. Pga det hängdes hon ut på avpixlat och fick motta hot.

Hur är detta att hänga ut brottslingar? Det handlar endast om att hetsa till rasism! Och det från en sajt som Sd stöder.

Serverar ett svar här åt dig centurione.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-06 10:24:34 följande:
    Serverar ett svar här åt dig centurione.
    Du tar ju inte åt dig av vad man skriver.
  • Centurione

Censuren pågår här på fl också. Ser att jag har fått ett inlägg borttaget, där jag upplyste om att det inte var en vanlig, svensk småbarnsfamilj som gjorde detta:

En svärmor var alltså missnöjd med sin före detta svärdotter och mamma till hennes barnbarn. Då tog hon sina fyra vuxna söner och tillsammans misshandlade de den unga mamman - och hennes väninna - med baseballträn, sparkar och knytnävsslag.

Expressen skriver inte var de kommer ifrån - det är ett typexempel på mörkandet! Om jag inte heller skriver ut VILKEN invandrargrupp de tillhör, så kanske mitt inlägg får vara kvar den här gången? Men det är ju MÄRKLIGT att det ska mörkas, när domen redan har fallit. Då är det ju inte fördomar längre utan fakta.

• Centurione
    Centurione skrev 2014-11-06 12:18:25 följande:

Censuren pågår här på fl också. Ser att jag har fått ett inlägg borttaget, där jag upplyste om att det inte var en vanlig, svensk småbarnsfamilj som gjorde detta:

En svärmor var alltså missnöjd med sin före detta svärdotter och mamma till hennes barnbarn. Då tog hon sina fyra vuxna söner och tillsammans misshandlade de den unga mamman - och hennes väninna - med baseballträn, sparkar och knytnävsslag.

Expressen skriver inte var de kommer ifrån - det är ett typexempel på mörkandet! Om jag inte heller skriver ut VILKEN invandrargrupp de tillhör, så kanske mitt inlägg får vara kvar den här gången? Men det är ju MÄRKLIGT att det ska mörkas, när domen redan har fallit. Då är det ju inte fördomar längre utan fakta.

Och där skulle det förstås ha stått "småstadsfamilj" och inte småbarnsfamilj. De som misshandlade kvinnan var inga småbarn, utan fyra vuxna män...
  • Philipsson
    Centurione skrev 2014-11-06 02:17:14 följande:
    Bra sammanfattning. Tack! Det märkliga är, att hur många gånger man än lägger ut den informationen, så fortsätter PK-tanterna att förneka att mörkningen förekommer. Fast man bara behöver kolla på Expressen eller Aftonbladet vilken dag som helst. 

Ta t.ex. vilken artikel som helst i Kvällsposten på nätet (Expressens bevakning av de sydligaste landskapen samt Danmark, som intresserar skåningarna). När det gäller de danska nyheterna har de tydligen ett samarbete med Ekstrabladet, för artiklarna brukar vara kopierade rakt av. Med en skillnad: om det är en utlänning (menar nu från Afrika, Mellanöstern, Ryssland, Östeuropa etc.) som begått brottet, så utesluts namn och foto i Kvällsposten. Dock inte om det är en nordbo. Likaså om det står något i ett signalement om att gärningsmannen var svarthårig, mörkhyad, hade mellanösternutseende eller liknande. Då utesluts den upplysningen!
    Hur som helst sker nu sakta men säkert en förändring i media. I morse t.ex., i P1 morgon, fick Morgan Johansson frågan av programledaren varför flyktingfrågan inte kan lösas genom att färre får uppehållstillstånd. För bara några månader sen skulle frågan ha varit omöjlig; då skulle programledaren ha utmålats som rasist! Som det har varit, har politikerna aldrig ha behövt förklara varför de har velat ha stor invandring. Frågan har setts som helt självklar, genom den politiska- och mediemaktens hegemoni.

Det är tack vare sverigevänner denna perspektivförändring har skett: 12,9% ger konsekvenser. Nu är de dödsrädda att denna siffra ska dubblas till nästa val!

Och igår kablades nyheten om att AF helt enkelt inte klarar anstormningen, ut i såväl Text-TV som SVT...

Så saker och ting förändras, till det bättre. Folket har aldrig fel. Politikerna vill köra över folket, men det kan folket förhindra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?