• Anonym (Hon)

Kommer inte kunna ha sex på länge

Kommer inte kunna ha sex av medicinska skäl förrän tidigast till hösten nån gång antagligen och nu vill min pojkvän att jag ska ge honom tillåtelse att ligga med andra. "Han kommer antagligen inte göra det, men vill ha tillåtelse OM situationen skulle uppstå". Jag är så jävla ledsen och vet inte vad jag ska säga. Jag älskar honom och är inte alls okej med att han är med andra... men han säger att det inte behöver vara så allvarligt...

• Svar på tråden Kommer inte kunna ha sex på länge
  • Anonym (Hon)
    Anonym (H) skrev 2025-02-23 21:01:35 följande:
    Men ger det dig verkligen ingenting att ge honom njutning?
    Det har jag redan besvarat i det du kommenterade.
  • Tecum
    Violetten91 skrev 2025-02-22 18:50:05 följande:
    Vilken extremt hjärndöd kommentar, iofs inte förvånad för dina inlägg brukar sällan skina av briljans eller ett uns intelligens.
    Och du är tydligen helt sexfixerad när du inte fattar att TS` problem inte handlar om sex utan att hon inte får anstränga hjärtat på fel sätt. Vilket kan ske på många sätt, t ex att hon blir stressad eller orolig för något som inte behöver ha det minsta med sex att göra. Eller upphetsad eller se något spännande.

I min ålder känner man många som har hjärtproblem, och medicinering brukar kombineras med någon form av lätt träning för att hålls kroppen och hjärtat i form. Att TS ska vara i absolut stillhet känns inte som modern läkarvetenskap, har aldrig hört någon som fått det rådet. Inte heller att någon fått rådet att avstå sex då det är en form av friskvård.
    Vilket inte hindrar att det kan vara så i detta fall.
  • Core
    Murphys Law skrev 2025-02-23 16:08:58 följande:

Alltså, män är såna rövhål! 
    Jag opererade bort en cysta i underlivet för ett par år sedan och hade både dåligt samvete och var själv ledsen över att inte kunna ha sex på nära nog ett halvår.
    Min man bedyrade att det var lugnt och att han ju visste att det berodde på operationen och att det var sånt man ju fick leva med när man valt partner osv.

Det var dock lögner... När jag lånade hans telefon för att ta foton några månader in i avhållsamheten råkade jag trycka upp internet istället för kameran och möttes av Bodycontact rakt i ansiktet.

Jag har alltid haft enorma trust issues men han hade verkligen fått mig att börja släppa dem... Men well, nu är de större än nånsin.

Ska vi generalisera män kan vi ju göra det med kvinnor också, hur tappade är kvinnor som stannar med uppenbara as? 
  • Ezmeraldah
    burleskburkläsk skrev 2025-02-22 16:44:47 följande:
    Wow killen har hittat hit! 🙈
    Vet inte om jag vågar skriva det här men jag är kvinna och funderade också åt det hållet... Alltså jag kan tänka mig olika sjukdomsscenarier där man inte kan eller vill eller orkar vara intim överhuvudtaget men under ett halvårs tid... Det är klart att det kan vara så. Men min spontana tanke var också att jag undrade om det bara gäller penetration eller om de kan vara intima på andra sätt. Jag förstår att man kanske inte vill eller har lust om man själv inte kan njuta och jag tycker absolut inte att man har nån skyldighet att tillfredställa den andre. Men ja, för att vara helt ärlig så satt jag just och undrade om de inte kan "ha sex på andra sätt". Det står ju inte i TS om det gäller samlag eller sex överhuvudtaget och folk kan ha väldigt olika uppfattning om "vad sex är" i vissa trådar...
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-22 18:39:09 följande:

Jag får så mycker känningar av det att läkaren inte vågar garantera att det inte kan bli farligt, så hon vill helst att jag låter bli helt. Livet är inte så värst kul nu nej... men då är det betydligt värre att inte ens kunna gå i trappen utan att känna sig svimfärdig än att inte få ha sex om jag säger så... även om det kan vara påfrestande för mig också att tvingas avstå, så har jag betydligt jobbigare saker att hantera än det.

Visst, teorieriskt sätt kan jag väl "hjälpa" honom med händerna tex, men jag vill faktiskt inte det. Tanken får mig att känna mig väldigt förminskad, som att det är synd om honom för att jag är sjuk...

Jag förstår att du inte vill tillfredställa honom när han ber att få ligga med andra. Det hade inte jag heller velat. Han får väl tillfredställa sig själv dessa månader, herregud. Att han ens tänker så när du är så sjuk och att han till och med tar upp det med dig... Har inga ord. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-23 08:39:26 följande:
    Håller med, känns inte alls logiskt. 
    Men vad spelar det för roll? Varför håller ni på och förhör henne, hon behöver väl inte bevisa nåt för er? Säger hon att det är så får vi väl utgå från det? Kan ni inte hålla er till frågeställningen istället för att ifrågasätta vad TS läkare sagt och blablabla? Problemet är ju att hennes kille vill ligga med andra när hon är allvarligt sjuk och att det sårar henne? Det hon vill ha råd om är ju relationen? Så vad spelar det då för roll exakt vad läkaren sa eller exakt vilka rörelser hon kan göra? Om det nu skulle visa sig att läkaren har fel och att hon visst kan ha sex - skulle allt vara bra då? Nej. Problemet är ju just det att hennes kille vill ligga med andra när hon är allvarligt sjuk och att det sårar henne. Ett relationsproblem med andra ord. 
  • Anonym (Linn)
    Tecum skrev 2025-02-23 21:16:56 följande:
    Och du är tydligen helt sexfixerad när du inte fattar att TS` problem inte handlar om sex utan att hon inte får anstränga hjärtat på fel sätt. Vilket kan ske på många sätt, t ex att hon blir stressad eller orolig för något som inte behöver ha det minsta med sex att göra. Eller upphetsad eller se något spännande.

I min ålder känner man många som har hjärtproblem, och medicinering brukar kombineras med någon form av lätt träning för att hålls kroppen och hjärtat i form. Att TS ska vara i absolut stillhet känns inte som modern läkarvetenskap, har aldrig hört någon som fått det rådet. Inte heller att någon fått rådet att avstå sex då det är en form av friskvård.
    Håller med. Förr skulle man inte gå i trappor efter en hjärtinfarkt. Idag rekommenderar läkare aktiviteter från början. Ingen hårdträning såklart i början men man ska inte sitta still på en stol. Och sex skulle dom inte drömma om att avråda ifrån i en sån situation idag. Detta känns inte särskilt troligt nånstans faktiskt eller så är det en väldigt omodern läkare TS träffat.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Linn) skrev 2025-02-24 11:33:41 följande:
    Håller med. Förr skulle man inte gå i trappor efter en hjärtinfarkt. Idag rekommenderar läkare aktiviteter från början. Ingen hårdträning såklart i början men man ska inte sitta still på en stol. Och sex skulle dom inte drömma om att avråda ifrån i en sån situation idag. Detta känns inte särskilt troligt nånstans faktiskt eller så är det en väldigt omodern läkare TS träffat.
    "Från början" är poängen. Jag är "i slutet", i väntan på operation. Jag får SVÅRT ATT ANDAS av fysisk aktivitet, vad är det som är så svårt att förstå?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-23 19:07:43 följande:
    Om det är en del av något gemensamt, självklart, men det här skulle bara handla om honom i flera månaders tid. Det skulle bara vara frustrerande att aldrig själv kunna få något.
    Ok, om du inte får det ska han inte få det? Klassiskt kommunist tänk. Alla ska ha det lika dåligt. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-24 12:01:40 följande:
    Ok, om du inte får det ska han inte få det? Klassiskt kommunist tänk. Alla ska ha det lika dåligt. 
    Nja, JAG skulle snarare se det som att TS borde fokusera på sin hälsa och bli frisk, inte oroa sig om när killen senast hade orgasm. Det handlar ju just nu bara om några månader. Det är ju ingenting i det stora hela. Och de kan ju fortfarande ses, hålla om varandra och vara intima på sätt som inte är fysiskt påfrestande för TS hjärta. 
  • ClumsySmurf
    Tecum skrev 2025-02-22 17:01:57 följande:
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-22 16:46:34 följande:
    Inte penetrationen som är grejen, utan hur hjärtat påverkas av sexet öht, så jag ska helst inte ens "tillfredsställa" mig själv.
    Oj, det var ovanligt, kan inte avhållsamheten i sig leda till stress som försämrar läget? Eller att du kommer i sömnen?
    Vilken extremt hjärndöd kommentar, iofs inte förvånad för dina inlägg brukar sällan skina av briljans eller ett uns intelligens.
    Tecum skrev 2025-02-23 21:16:56 följande:

du svarade TS att det var ovanligt och frågade om inte avhållsamheten i sig kan göra det värre men det är inte du, det är Violetten91 som tyckte din kommentar hjärndöd som är helt sexfixerad och inte förstår att TS inte får anstränga hjärtat på fel sätt

projektion?
  • ClumsySmurf
    Core skrev 2025-02-23 22:35:27 följande:
    Ska vi generalisera män kan vi ju göra det med kvinnor också, hur tappade är kvinnor som stannar med uppenbara as? 
    jag antar att ungefär lika tappade som männen som stannar med sin uppenbara as
  • Anonym (qwerty)

Gör slut. Han är ett as.

• Anonym (Erfaren_man)

Tveklöst läge att dumpa! Det där är inte kärlek. 

Svar på tråden Kommer inte kunna ha sex på länge