• Anonym (Hon)

Kommer inte kunna ha sex på länge

Kommer inte kunna ha sex av medicinska skäl förrän tidigast till hösten nån gång antagligen och nu vill min pojkvän att jag ska ge honom tillåtelse att ligga med andra. "Han kommer antagligen inte göra det, men vill ha tillåtelse OM situationen skulle uppstå". Jag är så jävla ledsen och vet inte vad jag ska säga. Jag älskar honom och är inte alls okej med att han är med andra... men han säger att det inte behöver vara så allvarligt...

• Svar på tråden Kommer inte kunna ha sex på länge
  • Anonym (Hon)

Jag får så mycker känningar av det att läkaren inte vågar garantera att det inte kan bli farligt, så hon vill helst att jag låter bli helt. Livet är inte så värst kul nu nej... men då är det betydligt värre att inte ens kunna gå i trappen utan att känna sig svimfärdig än att inte få ha sex om jag säger så... även om det kan vara påfrestande för mig också att tvingas avstå, så har jag betydligt jobbigare saker att hantera än det.

Visst, teorieriskt sätt kan jag väl "hjälpa" honom med händerna tex, men jag vill faktiskt inte det. Tanken får mig att känna mig väldigt förminskad, som att det är synd om honom för att jag är sjuk...

• burleskburkläsk
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-22 18:39:09 följande:

Jag får så mycker känningar av det att läkaren inte vågar garantera att det inte kan bli farligt, så hon vill helst att jag låter bli helt. Livet är inte så värst kul nu nej... men då är det betydligt värre att inte ens kunna gå i trappen utan att känna sig svimfärdig än att inte få ha sex om jag säger så... även om det kan vara påfrestande för mig också att tvingas avstå, så har jag betydligt jobbigare saker att hantera än det.

Visst, teorieriskt sätt kan jag väl "hjälpa" honom med händerna tex, men jag vill faktiskt inte det. Tanken får mig att känna mig väldigt förminskad, som att det är synd om honom för att jag är sjuk...

Bättre du vilar upp dig än får komplikationer eller nåt.

Hitta nån som vill leva med dig och inte nån som vilo knulla runt!
  • Meddelande borttaget
  • ClumsySmurf
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-22 18:39:09 följande:

kan det vara så att du teorieriskt sätt kunde ha "hjälpt" honom med händerna innan han kom med ett väldigt självupptaget förslag?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Magica de Hex) skrev 2025-02-22 16:56:19 följande:

Jag beklagar att du är ihop med en taskig mansbebis med T.Rex- arms som tydligen inte kan tillfredsställa sig själv. 

Nu är det din tur att bestämma vad kvinnor som grupp ska acceptera. Säger du okej kommer fler män att tycka detta är rimligt.

Så- är du en kvinna som ska respekteras eller en lessen dörrmatta som man kan göra lite som man vill med?

Det är bara att välja.

Jag hade blivit höggradigt förbannad bara min man inbillade sig att jag är en kvinna som ens ett ögonblick behöver gå med på det där.

Fast jag kanske hade sagt "bra idé, jag tänkte börja extraknäcka med att suga av män lite då och då för det är rätt kul att se vad de har och så blir det lite extra pengar, det har du väl inget emot?" bara för att se reaktionen.

Självupptagna personer anser att det är rimmligt men jag förstår inte
    hur ett okej skulle göra fler män självupptagna, vill du förklara?
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-22 13:44:52 följande:
    Kommer inte kunna ha sex på länge

Kommer inte kunna ha sex av medicinska skäl förrän tidigast till hösten nån gång antagligen och nu vill min pojkvän att jag ska ge honom tillåtelse att ligga med andra. "Han kommer antagligen inte göra det, men vill ha tillåtelse OM situationen skulle uppstå". Jag är så jävla ledsen och vet inte vad jag ska säga. Jag älskar honom och är inte alls okej med att han är med andra... men han säger att det inte behöver vara så allvarligt...

Nej, alltså, jag hade gjort slut. Fy fan så äckligt av honom. Jag hade helt tappat respekten för en partner som beter sig sådär. Du är svårt sjuk och hans första tanke är att han måste få ligga med andra? Så visst kan han väl få göra det, men som singel då alltså. 

Klart att sånt här är jobbigt, men i ett förhållande ska man ju vilja stötta varandra i vått och torrt. Ett förhållande ska ju liksom vara mer än bara sex. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kvinnor)
    Tecum skrev 2025-02-22 16:30:59 följande:

Otroligt egoistiskt av honom och helt fel läge att ta upp en sån sak när du är sjuk. Han borde begripa att man kan ha sex utan penetration men som han beter sig är det istället läge att dumpa.

Egoistiskt men många kvinnor skulle också ha gjort.
    Då hade det handlat om att mannen är en losers och man hade hånat honom. 
  • burleskburkläsk
    Violetten91 skrev 2025-02-22 19:48:26 följande:
    Idiotfan kan väl runka själv?
    Det får man ju hoppas! 😆
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2025-02-22 19:58:21 följande:
    Egoistiskt men många kvinnor skulle också ha gjort.
    Då hade det handlat om att mannen är en losers och man hade hånat honom. 
    Du tror att nån hade kallat en man för looser om han var hjärtsjuk och läkare gett rådet om att inte överanstränga sig, bl.a. genom att avstå sex? Va? Vem fan hade hånat en man för det? Tror du att folk även hånar cancersjuka män om de inte kan ha sex under tiden de får sin behandling för att de är för sjuka, eller?
Svar på tråden Kommer inte kunna ha sex på länge