• Anonym (Jackass)

Förd bakom ljuset

Min kille fixade jobb till min dotter. De träffades således varje dag, åkte runt i tjänstebil och lärde känna varandra väl och blev förtroliga. Jag o han hade varit ett par i ca 3 månader och var nykära. Han blev kär i mig vid första ögonkastet. Han tycker jag är det bästa som hänt honom. Vi träffades oftast bara på helgerna, eftersom jag precis skilt mig o flyttat.

Min 21-åriga dotter har dålig självkänsla och således inga vänner. Hon fick förtroende för honom som är 59 år. Han brukade klappa om henne , krama henne och ge komplimanger för att få henne glad. Det hela spårade ur när hon en dag sa att hon var kär i honom.
    Det tog en vecka, sedan inledde de ett förhållande . De träffades ibland hemma hos honom efter jobbet, eller när hon skulle övningsköra med honom. De har aldrig haft samlag, eftersom han har problem med potensen. Däremot har de legat o kramats sensuellt och han har försökt tillfredsställa henne med petting.
    Skrivit kärleksfullt till henne osv. 
    Dottern berättade för mig till slut, efter flera månader. Nu är han ångerfull o fattar inte själv varför han gjorde det. Förmodligen för att han blev smickrad att en ung tjej vill ha honom. Och att vi träffades för sällan. Nu gör han allt för att jag ska få tillit igen, genom att låta mig läsa hans chattar med andra osv.
    Min första reaktion var förstås att lämna honom. Men när jag träffar honom för att konfrontera honom, så faller jag alltid för hans charm. Jag åtrår honom fortfarande.
    Hur ska jag gå vidare? Kan man lita på en sån man?
  • Svar på tråden Förd bakom ljuset
  • Anonym (Sven)

Har du pratat närmare m din dotter? Vad tänker o känner hon kring det hela? 

• Anonym (o)

I din situation hade det sista jag gjort var att skjuta dottern ifrån mig för jag är säker på att det är något han räknat med att du ska göra, Han vill nog ha ett triangeldrama som han kommer få mer uppmärksamhet, narcissistiskt tankesätt. De kan vara väldigt charmerande när de vill. 

Flera här i tråden som uppmärksammat det här farliga i honom. 

Vad du än gör - skjut inte din dotter ifrån dig. Hon är din familj. Hon är ditt allt. Han är ett äckel till man och ska ut ur era liv. Jag hade jobbat på att skydda min dotter i det här läget och hela min relation till henne. Nu måste du gå all in i din modersroll och glöm allt vad han heter, se inte henne som en rival och att hon svikit dig för det är exakt det han räknar med om han nu är så sjuk i huvudet som jag tror han är. Gå inte på det. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (korven) skrev 2024-08-05 00:22:56 följande:

Tycker också det är konstigt att du bara ger dig på dottern i ditt inlägg. Mannen då? Hans moralkompass? Han är ju uppenbarligen inte normal funtad. 

Han är definitivt inte normal på en fläck och skulle behöva höra ett och annat. Dottern var ett perfekt offer för en sådan predator. Synd att det inte kom upp redan när hon talade om att hon var förälskad. Hon visste ju uppenbarligen att hon agerat fel. Men var sjukt hårt manipulerad. Han är inte i tråden så det är ingen idé att kommentera honom mer än att han är en sjuk jävel. 

Må mor och dotter kunna gå vidare efter detta och få må bra och ha ett kärleksfullt liv med empati och omtanke. 

• OlleSQ

Vad du än gör, förlåt honom inte, då har du lärt honom att han kommer undan med precis allt. Han fick omkull din dotter och han visste precis vad han pysslade med för att få henne dit. Han har erfarenheten och precis som lejonet som ser det svaga bytet så gör han det oxå och det var din dotter och du. Högst troligt inte första gången han gör så och kanske har dottern/döttrarna var än yngre än din. Allt har handlat om hans ego och erövringen.

• Anonym (Sven)

Det var ju bra av din 21-åriga dotter att berätta tillslut. Hon avslöjade allt, vilket hedrar henne o visar att hon fick dåligt samvete o tyckte det kändes fel.
    Men en fråga: ringde det inga varningsklockor hos dig när hon ett par månader tidigare sa: "Jag är kär/förälskad i honom"? Hur kunde du avslappnat låta dom två umgås privat hemma hos honom då o låta dom övningsköra? Jag förstår att dom är vuxna o att hon är vuxen o kan göra som hon/de vill. Men du kunde ju sagt din åsikt iaf tex "OK men om du har såna känslor för honom så tycker jag det känns lite jobbigt att ni umgås privat."

Varför reagerade du inget när hon berättade att hon var kär? 

• Anonym (Nevah!)
    Anonym (W) skrev 2024-08-04 21:50:27 följande:

Så det slog inte dig att han ville vara med dig för att nå fram till din21 åriga dotter. Det här är inte slump, kan bero på att din dotter har det svårt men HAN å andra sidan är/var helt medveten om sina handlingar.
    Vet du, jag har själv två döttrar (tonåringar alltså)och för att jag vet att tyvärr finns det äckliga män har bestämt mig att inte ha en man hemma hos oss. 
    Jag försöker tänka att det finns flera goda män och att jag kanske överdriver men sedan kommer ett sådant inlägg som påminner mig om att det är så svårt att hitta en bra/sund man och att det inte är värt risken.

Du gör rätt i det. Ingen idé att skaffa någon i gubbsjukeåldern. 

Lyssnar man på många här är det ju ett helt normalt beteende för gubbar att flörta hejvilt med unga tjejer.

• Anonym (Nevah!)

Ts beklagar verkligen. Det är fruktansvärt det du varit med om. Jag tror det bästa är att hålla sig borta från gubbar som blir smickrande av unga tjejer. När det inte är din dotter längre, så är risken för stor att det blir en annan. 

Jag har bara råkat ut för en enda gubbe som inte försökt något på mig. Kommer leva singel när jag blir äldre pga detta.

• Anonym (Jackass)

Dottern berättade inte för mig att hon var förälskad i honom , utan det var direkt till honom som jag fått höra i efterhand. 
    Nu känner hon sig enbart äcklad och lurad på hans känslor för henne. Han skrev mycket till henne om vad han kände, men ändå att hennes mamma är det bästa han vet. Sen när vi konfronterade honom ihopa, då säger han att det är bara som han skriver om att han skulle ha så djupa känslor för henne. Numera får jag läsa alla hans chattar  i telefonen.  Till en kvinna hade han skickat mycket komplimanger och dikter, men hon är gift och han skrev aldrig om känslor för henne.  Nu fick jag honom att ta bort henne som vän och dessutom ta tillbaka allt han sagt. Han har alltid velat "göra kvinnor glada" med smicker.

• Anonym (D)

Ta bort människan ur ert liv med en gång.

• Anonym (korven)
    Anonym (Jackass) skrev 2024-08-05 14:24:40 följande:

Dottern berättade inte för mig att hon var förälskad i honom , utan det var direkt till honom som jag fått höra i efterhand. 
    Nu känner hon sig enbart äcklad och lurad på hans känslor för henne. Han skrev mycket till henne om vad han kände, men ändå att hennes mamma är det bästa han vet. Sen när vi konfronterade honom ihopa, då säger han att det är bara som han skriver om att han skulle ha så djupa känslor för henne. Numera får jag läsa alla hans chattar  i telefonen.  Till en kvinna hade han skickat mycket komplimanger och dikter, men hon är gift och han skrev aldrig om känslor för henne.  Nu fick jag honom att ta bort henne som vän och dessutom ta tillbaka allt han sagt. Han har alltid velat "göra kvinnor glada" med smicker.

Vaddå numera. Ta bort honom i ditt liv, han är skadlig mot er. Ta bort honom iaf för att skydda din dotter.
  • Anonym (D)

Men hur tror du dottern känner om du tar tillbaks honom? Hela grejen är helt dysfunktionell.

• Anonym (Sven)

Kan det inte vara så att han ville ha er båda? Många kvinnor här skriver att han bara låtsades vara intresserad av dig, men hans egentliga mål bara var dottern.
    Men jag som är man o hört "grabbsnack" mycket mer än kvinnor vet att många män drömmer om att "ta både mor o dotter" så fort de hör att dottern är vuxen alltså: "fan ta båda!"
    Läs bara på sexdrömmar på Flashback så får ni se, de flesta på Flashback är män/killar/karlar. 

Hade han träffat din dotter först o sen dig, då kan man tänka så där avancerat att det var "en plan". Men om han träffade dig först så tror jag bara att det blev som det blev o att han frestades av den grabbdrömmen. För killar är det generellt mer så att "the more the merrier" ju fler desto bättre. Alltså: om du tror jag har rätt så finns det iaf EN sak som är bra: han var iaf attraherad av dig inte bara din dotter. Bra för din självkänsla att veta iaf.
    //en mans synvinkel 

• Anonym (W)
    Anonym (Jackass) skrev 2024-08-05 14:24:40 följande:

Nu känner hon sig enbart äcklad och lurad på hans känslor för henne. Han skrev mycket till henne om vad han kände, men ändå att hennes mamma är det bästa han vet. Sen när vi konfronterade honom ihopa, då säger han att det är bara som han skriver om att han skulle ha så djupa känslor för henne. Numera får jag läsa alla hans chattar  i telefonen.  Till en kvinna hade han skickat mycket komplimanger och dikter, men hon är gift och han skrev aldrig om känslor för henne.  Nu fick jag honom att ta bort henne som vän och dessutom ta tillbaka allt han sagt. Han har alltid velat "göra kvinnor glada" med smicker

• Anonym (Kim)

Menar du på fullt allvar att du har honom kvar i ditt liv? Hur tänkte du nu? Kollar hans chattar och ber honom ta bort kvinnan/kvinnor. Tror du på hans floskler han försöker slå i dig? Du har inte sett allt. Han döljer bergis en hel del ändå. Skulle inte lita en mm på det där gubbslemmet. 

• Anonym (W)

Ts, du behöver söka hjälp. Blir du inte spyfärdig för han hade en affär med din dotter?! Har inte du självrespekt? Bryr du inte dig om din dotter?
    Kärlek betyder inte att man ska ta skit, han manipulerar dig inser inte du det?
    Den här mannen är farlig du måste bort från honom. Jag vet inte vad du varit med om och varför du låtar någon förstör för dig och din dotter men du måste stå på dig nu. Det verkar som att du inte kan göra det, därför behöver du söka hjälp.
    Han kommer att fortsätt spela vidriga spel, din dotter kommer att lämna dig och efter några år kommer du att inse att du har förlorat dig själv? Det finns en dokumentärfilm om en sådan historia där en man smög in en familj, han spelar upp hela familjen mot varandra, skadat alla.

• Anonym (Jackass)

Han har alltid varit trevlig mot mig, förutom när han var full ett par ggr. Då blir han sur o traggig. Han är både snygg, sexig, pigg o rolig. Tittar djupt i mina ögon med en blick av kärlek. Han är dessutom generös med restauranger, presenter osv. När jag diskuterar med min dotter och blir påmind om vad som hänt, tänker jag att han är falsk,  oärlig och inte att lita på. Men när jag sen träffar honom, känner jag en åtrå och ett sug efter honom, igen. Då lägger jag det andra åt sidan och njuter här och nu.
    Har försökt att hitta ännu mer negativt, så jag tappar känslorna.  Det är inte heller så att jag har svårt för att träffa nån ny, men känner mig så dragen till honom. Jag vet i te vad det är för fel på mig.

• Anonym (W)
    Anonym (Jackass) skrev 2024-08-06 00:02:53 följande:

Han har alltid varit trevlig mot mig, förutom när han var full ett par ggr. Då blir han sur o traggig. Han är både snygg, sexig, pigg o rolig. Tittar djupt i mina ögon med en blick av kärlek. Han är dessutom generös med restauranger, presenter osv. När jag diskuterar med min dotter och blir påmind om vad som hänt, tänker jag att han är falsk,  oärlig och inte att lita på. Men när jag sen träffar honom, känner jag en åtrå och ett sug efter honom, igen. Då lägger jag det andra åt sidan och njuter här och nu.
    Har försökt att hitta ännu mer negativt, så jag tappar känslorna.  Det är inte heller så att jag har svårt för att träffa nån ny, men känner mig så dragen till honom. Jag vet i te vad det är för fel på mig.

Du låtar dina känslor styr? Den känslan som du får när du pratar med din dotter är väl sanningen, allt annat handlar om , förlåt nu men det handlar om att du svalde din stolthet sedan länge och låter dig vara lurad. Barnen brukar vara de käraste man har och man krigar för dem, men även det har du inte. Du överger dig själv och ditt barn för den mannen som är ?generös?. Du kanske har andra prioritet än andra människor. Och du pratar om att du inte har svårt att träffa andra?! Är du en maskin, behöver du inte återhämta dig efter den här geggan?! A, juste du tänker inte lämna för hans blickar är så tilltalande.. LÄGG AV..

Du börjar gå i försvar så fort man markerar hans beteende, vad är syftet med ditt inlägg? Provocera? Eller har du Stockholm syndrom och därför försvarar du förövaren..

• Anonym (Kim)

Å herre! Nu är det verkligen din dotter som är den vuxna i sammanhanget. Du ser inte nu hur enkel du är att manipulera. Tragiskt. Hur lätt är det inte för en man att se djupt i kvinnans ögon och se lite småkåt ut. Lägg till en försäljares svada. Lättköpt med presenter och middagar. Fysiskt sett kan en ärthjärna till karl se sexigt och läcker ut. Är du så jäkla fal så du går på det? 

Skärp dig för fan och sätt foten i arslet på honom. Enligt egen utsago har du lätt för att ragga nytt. Gör det! Ni har dessutom nyligen träffats så rimligen kan du inte vara så jäkla involverad. Ruskigt att han på den här korta tiden lyckats välta din dotter också. 

Svar på tråden Förd bakom ljuset