• Anonym (Fattar0)

Vänder mig till er singelkvinnor!!

Vid dejting, är de något yrke hos din dejt som skulle ge dig "icks"?
    Och vilket yrke föredras mest och minst?

• Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!
  • Anonym (ti)
    Mentat skrev 2024-06-24 10:06:56 följande:

Fascinerande nivå på "diskussionen". Kan någon kanske relatera till trådens ämne i stället?

Haha ja jag håller så mycket med. Har varit några väldigt korkade diskussioner inatt och de som låtit sig provoceras, likt mig. Lovar att sluta nu!
  • Anonym (Fattar0)

Har fortfarande inte fått veta hur jag ens ska kunna gå till väga för att flytta till Ankeborg... 🤔🙄🤓

• Mandel

Svar till TS:
    All form av lantbruk. Han får inte ens jobba på maskinstation liksom. 
    Egenföretagare går också bort liksom högre chefer/VD:ar...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tecum
    Mandel skrev 2024-06-24 13:17:44 följande:

Svar till TS:
    All form av lantbruk. Han får inte ens jobba på maskinstation liksom. 
    Egenföretagare går också bort liksom högre chefer/VD:ar...

Låter som att du är från landet och har vett att akta dig...
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Fattar0) skrev 2024-06-22 10:23:32 följande:
    Vänder mig till er singelkvinnor!!

Vid dejting, är de något yrke hos din dejt som skulle ge dig "icks"?
    Och vilket yrke föredras mest och minst?

Jag behöver en man med hjärna men han måste ju använda den på rätt sätt. Det spelar ingen roll om du har en dubbelexamen om du slösar bort den på meningslösa eller direkt omoraliska saker. Tänk alla duktiga programmerare som sugs upp i att programmera mobilspel. Eller att bli jurist på ett spelbolag, bara där för att se till att företaget inte åker på skadestånd efter att ha ruinerat ytterligare en spelmissbrukares liv. Charterbolag går så klart också bort osv. 

Bäst trivs jag med civilingenjörer, för de förstår sig på mig. Men som sagt, de måste jobba med något meningsfullt och inte bara vara ute för att tjäna pengar. 

• Anonym (F)
    Anonym (ti) skrev 2024-06-24 10:36:09 följande:
    Man kan dra slutsatser om de som klankar ner på andra människor i en hel tråd och det har du varit bra på.

Skulle jag vara arrogant för att jag ifrågasätter din dryga stil?

As you wish.. om det får dig att bli mindre bitter så är jag glad att jag kunde hjälpa en surpuppa.
    Du är lika dryg själv så kasta på med dina stenar i glashus. Jag säger bara sanningen. Gejmers (åtminstone manliga sådana) är i regel tjockisar utan hygien och sociala färdigheter.

Och det yrkesval män väljer attraherar kvinnor på samma nivå. 
  • Anonym (Fattar0)
    Anonym (F) skrev 2024-06-24 21:34:03 följande:
    Du är lika dryg själv så kasta på med dina stenar i glashus. Jag säger bara sanningen. Gejmers (åtminstone manliga sådana) är i regel tjockisar utan hygien och sociala färdigheter.

Där är du "Karen"..

När får jag veta hur jag flyttar till Ankeborg? ( Du vet väl att den inte existerar?)
  • Anonym (ti)
    Anonym (F) skrev 2024-06-24 21:34:03 följande:

Jag är varken man, gamer (spelade iofs lite nintendo, typ tetris och super Mario som liten) hemmaboende eller fet. 
    Kan oavsett det tycka att det är drygt och barnsligt att göra ner andras livsstilar på det sätt du gör.

Men vill du slåss med väderkvarnar så kör på bara😂

Okej, jag lovar. Ska inte skriva mer nu då jag ej vill vara del i att förstöra tråden längre.
  • Anonym (F)
    Anonym (ti) skrev 2024-06-24 22:32:25 följande:
    Jag är varken man, gamer (spelade iofs lite nintendo, typ tetris och super Mario som liten) hemmaboende eller fet. 
    Kan oavsett det tycka att det är drygt och barnsligt att göra ner andras livsstilar på det sätt du gör.

Men vill du slåss med väderkvarnar så kör på bara😂

Okej, jag lovar. Ska inte skriva mer nu då jag ej vill vara del i att förstöra tråden längre.
    Jag säger bara som det är. Vill du inte läsa så behöver du inte heller svara.

Finns inga väderkvarnar, annat än i din förkrympta hjärnbark då. 

Bra att du slutar förstöra. Hej då re. 
  • Anonym (Fattar0)
    Anonym (F) skrev 2024-06-24 22:35:06 följande:
    Jag säger bara som det är. Vill du inte läsa så behöver du inte heller svara.

Finns inga väderkvarnar, annat än i din förkrympta hjärnbark då. 

Bra att du slutar förstöra. Hej då re. 
    Oh, förkrympt hjärnbark??

Inte visste jag att du hade så jädra bra syn att du kan se de genom en datorskärm eller vad du nu sitter bakom. 
  • Mandel
    Tecum skrev 2024-06-24 20:00:57 följande:
    Låter som att du är från landet och har vett att akta dig...
    Har levt med någon som blev arbetsnarkoman och drabbades av storhetsvansinne.
    Och nej, inga pengar kom mig eller barnen till godo under våra år utan jag roddade familjen ab både praktiskt och ekonomiskt. 

Så nu finns det inte på världskartan att jag vill dejta någon som inte har tid att vara med mig. Är inte intresserad eller imponerad av yta utan att ge mig av sin tid är det finaste man kan ge mig.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tecum
    Mandel skrev 2024-06-25 08:56:11 följande:
    Har levt med någon som blev arbetsnarkoman och drabbades av storhetsvansinne.
    Och nej, inga pengar kom mig eller barnen till godo under våra år utan jag roddade familjen ab både praktiskt och ekonomiskt. 

Så nu finns det inte på världskartan att jag vill dejta någon som inte har tid att vara med mig. Är inte intresserad eller imponerad av yta utan att ge mig av sin tid är det finaste man kan ge mig.
    Bönder är ofta trevliga och händiga, men också drivna entreprenörer. På en gård finns alltid att göra och vissa har i sig att de vill utveckla företaget till varje pris. Om de då inte kan sätta gränser för sig själva blir det som för er och familjen får sitta mellan..
  • Anonym (Kriminella=blä)

Kriminell ger mig mest icks. Brukade vara en sån som gillade såna, men vid 25 så bytte jag smak 180 grader. 

Jag gillar poliser, militärer och brandmän.

• Anonym (Sork)

Nu är jag inte kvinna, men har fördomar om manliga ekonomichefer. Speciellt inom offentlig sektor, men ingen verkar vettig, pösmunkar med liten-kuk-syndrom.

Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!