• Anonym (Fattar0)

Vänder mig till er singelkvinnor!!

Vid dejting, är de något yrke hos din dejt som skulle ge dig "icks"?
    Och vilket yrke föredras mest och minst?

• Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!
  • Tecum
    Anonym (nuftig) skrev 2024-06-22 15:45:33 följande:
    Ska vi ägna oss åt "jag känner en som" blir det väl svårt att ha någon saklig diskussion? Du brukar inte vara fullt så subjektiv annars så varför börja nu?

Klart att det finns undantag till det mesta, men generellt är det inte så att montören oftare talar EU- politik på djupet än samhällsvetaren, och jag tror de flesta med utbildning trots allt har träffat ett antal personer som inte har det också i sitt liv, och konstaterat detta.

Skillnaden syns inte minst i antalet som röstar i EU-valet.
    Om det är subjektivt att visa på att verkligheten inte är så enkel som vissa vill göra gällande, ja då är jag gärna det! Även om det generellt är som du skriver finns det en tillräckligt stor minoritet för att det kan vara värt att se till person snarare än plånbok eller antal utbildningsår.

När det gäller EU-valet kan man verkligen ifrågasätta den intellektuella nivån på de som röstar på Mp och V, två partier som saknar helhetssyn, vill att Sverige ska gå före i miljöpålagor och därmed sabba ekonomi och sysselsättning.
  • Anonym (nuftig)
    Tecum skrev 2024-06-22 16:11:13 följande:
    Om det är subjektivt att visa på att verkligheten inte är så enkel som vissa vill göra gällande, ja då är jag gärna det! Även om det generellt är som du skriver finns det en tillräckligt stor minoritet för att det kan vara värt att se till person snarare än plånbok eller antal utbildningsår.

När det gäller EU-valet kan man verkligen ifrågasätta den intellektuella nivån på de som röstar på Mp och V, två partier som saknar helhetssyn, vill att Sverige ska gå före i miljöpålagor och därmed sabba ekonomi och sysselsättning.
    Fortfarande är det fler tjänstemän och storstadsbor som röstar än kollektivare och landsbygdsbor, oavsett vad de röstar på. Fast nu är vi off topic så jag släpper det.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Fattar0) skrev 2024-06-22 10:41:25 följande:.
    Själv som singel och billackerare känns det oftast som jag skulle vara Odejtbar..
    har då ännu inte lyckats landa en dejt på 2 år, men det är väl så idag.....
    Men va? Vad är det för fel på billackerare nu då? 

Det måste ju givetvis vara något annat än ditt yrke som gör dig oattraktiv för dejting. 

Själv vill jag ha en vettig man och det är fullständigt ovidkommande vad han har för yrke. Jag bär upp min eget liv och vill helt enkelt bara ha en man som vill ha mig för den jag är. Han ska behandla mig med respekt, älska sex och vilja ha just mig. 
  • Anonym (Fattar0)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-06-22 20:57:11 följande:
    Men va? Vad är det för fel på billackerare nu då? 

Det måste ju givetvis vara något annat än ditt yrke som gör dig oattraktiv för dejting. 

Själv vill jag ha en vettig man och det är fullständigt ovidkommande vad han har för yrke. Jag bär upp min eget liv och vill helt enkelt bara ha en man som vill ha mig för den jag är. Han ska behandla mig med respekt, älska sex och vilja ha just mig. 
    Ja vad kan de vara, kanske mitt starka ointresse att skaffa ett pass och ta en resa utomlands.. eller undviker gymmet? ingen aning..
  • Anonym (Willma)
    Anonym (Fattar0) skrev 2024-06-22 21:04:08 följande:
    Ja vad kan de vara, kanske mitt starka ointresse att skaffa ett pass och ta en resa utomlands.. eller undviker gymmet? ingen aning..

Alla reser inte utomlands. Alla går heller inte på gym. 

du har nog bara träffat fel sorts kvinnor

• Anonym (Fattar0)
    Anonym (Willma) skrev 2024-06-22 21:09:35 följande:

Alla reser inte utomlands. Alla går heller inte på gym. 

du har nog bara träffat fel sorts kvinnor

Ja då är de väl inte det då, spelar ingen roll just nu, i år tar jag en paus från all dejting.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Fattar0) skrev 2024-06-22 21:04:08 följande:
    Tja. Att aldrig vilja resa iväg med sin partner kan ju ses som lite märkligt. Men du kanske gillar att fjällvandra, ha en sommarstuga eller att road-trippa inom Sverige? 

Gymmet är nog bara skit ändå. Betala en tusing i månaden för att stå och lyfta obegripliga saker i en lokal tillsammans med andra människor. Bättre att jobba sig trött hemma. 🙂 
    Anonym (Fattar0) skrev 2024-06-22 21:15:16 följande:
    Ja då är de väl inte det då, spelar ingen roll just nu, i år tar jag en paus från all dejting.
    Trist. Du lät ju ändå ganska intressant för mig 😃
    Men lycka till ett annat år! 
  • Anonym (Fattar0)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-06-22 21:27:04 följande:
    Tja. Att aldrig vilja resa iväg med sin partner kan ju ses som lite märkligt. Men du kanske gillar att fjällvandra, ha en sommarstuga eller att road-trippa inom Sverige? 

Gymmet är nog bara skit ändå. Betala en tusing i månaden för att stå och lyfta obegripliga saker i en lokal tillsammans med andra människor. Bättre att jobba sig trött hemma. 🙂 
    Anonym (Fattar0) skrev 2024-06-22 21:15:16 följande:
    Trist. Du lät ju ändå ganska intressant för mig 😃
    Men lycka till ett annat år! 
    Orsaken KAN vara att jag är en Gamer, (inte säker) dock inte så hårt att mitt jobb blir lidande, några helger sommarhalvåret tar man ju tältet med sig och fiskar lite grann.. Min stad jag bor i är på väg att dö misstänker jag, för de händer inget nytt och jag blir uttråkad efter 7 minuter.
Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!