• Anonym (Fattar0)

Vänder mig till er singelkvinnor!!

Vid dejting, är de något yrke hos din dejt som skulle ge dig "icks"?
    Och vilket yrke föredras mest och minst?

• Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!
  • Anonym (Ml)
    Anonym (Willma) skrev 2024-06-22 10:39:57 följande:
    Hur kan du isåfall välja bort den stora kärleken för att han jobbar på Ica? Då är det inte kärlek vi pratar om här?
    Jo, det kan väl vara ett kriterium som mycket annat. Man kan även bli kär i en narcissist, men ser man de tendenserna kan man välja att avsluta med personen.

Jag hade definitivt jobb/lön som ett kriterium när jag dejtade för 2 år sedan. Jag hittade kärleken. Har helt enkelt vant mig vid en viss levnadsstandard, och vill inte försörja någon. Inte så konstigt egentligen.
  • Anonym (Erfaren)

Yrken under 40000/mån signalerar att det är en loser.

• Anonym (Ml)

Och som någon annan nämnde i tråden, är man välutbildad så söker man troligen även intellektuellt utbyte. Någon som inte kan ge det, blir inte intressant. ofta hänger detta ihop med yrke och lön, men inte alltid. 

• Anonym (Fattar0)
    Anonym (Erfaren) skrev 2024-06-22 11:06:43 följande:

Yrken under 40000/mån signalerar att det är en loser.

Loser?

Nu tycker jag att du är lite vrång..
    Även om man tjänar över 40.000:-/ månaden kan man ju också kunna vara ett svin.. bara för att man är lågavlönad betyder de ju inte att man har något mål i livet. 
  • Anonym (Willma)
    Anonym (Jane) skrev 2024-06-22 10:58:43 följande:
    Sådant lär komma fram ganska tidigt i en konversation, och de flesta blir inte så kära efter några samtal. 
    Nej men man får heller aldrig veta hur bra just den personen skulle ha vart fär
    man ger inte honom chansen.

Fattar inte att pengar ska styra. Rätt galet ändå 
  • Anonym (Willma)
    Anonym (Ml) skrev 2024-06-22 11:09:00 följande:

Och som någon annan nämnde i tråden, är man välutbildad så söker man troligen även intellektuellt utbyte. Någon som inte kan ge det, blir inte intressant. ofta hänger detta ihop med yrke och lön, men inte alltid. 

Vilken hemsk människosyn du har. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Willma) skrev 2024-06-22 11:14:06 följande:

Varför då, det är ju ofta sant? Har inte med människosyn att göra utan om orsak och konsekvens. En person som är högre utbildad vs. en lägre utbildad har statistiskt sett svårare att matcha varandras intellekt än en person med liknande nivå som en själv.
  • Anonym (Ml)
    Anonym (Willma) skrev 2024-06-22 11:14:06 följande:

Vänta, va? Jag får väl ha vilka kriterier jag vill när jag dejtar? Jag vill ha intellektuellt utbyte med en partner. Har jag dålig människosyn för det? 

• Tecum
    Anonym (Ml) skrev 2024-06-22 11:22:11 följande:

Vänta, va? Jag får väl ha vilka kriterier jag vill när jag dejtar? Jag vill ha intellektuellt utbyte med en partner. Har jag dålig människosyn för det? 

Nej, men du överskattar betydelsen av utbildning och hög lön - om det nu bara är intellektuell stimulans du söker och inte lyxliv... . Jag känner högutbildade som är oförmögna att föra en intellektuell diskussion och vanliga jobbare med 9-årig skola som är hur smarta och allmänbildade som helst.
Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!